söndag 10 november 2013

FANTASTISKT, OSKAPLIT,ANNORLUNDA!


Kvinnan jag flyttat in med Fabienne,  ar fran Schweizt och hennes mams skickad lite goodies o detta ar pearbrote, typ paronbrod...med kanel...man kakar med smor o ost, mumma...

Nu har jag en del att beratta, haller du i dig??????
Forst....min van Fabiennes mormor blev hastigt mycket sjuk runt den 5 Oktober och alla trodde hon skulle "ge sig over" till andra sidan snabbt, MEN ...
Hon gick over till ett stabilt tillstand dar hon var mycket sjuk o hon borjade en mycket seg o svar resa dar hon inte ville slappa taget, hon var radd for att do, sa hon hela tiden o alla som varit runt henne var sa smaningom tvungna att ga tillbaks till sina jobb...

Mormor slutade nu att ata o dricka o lag med dropp o allt verkade hopplost segt...
Min van var fortvivlad over sin borttynande mormor, inte ett vardigt slut...o hon fragade mig om inte vi kunde gora nat tillsammans...
Visst, o genast kom det massor av ...information och vi bestamde oss for att gora en "slappa taget i karlek" for mormor...efter maten....
Utan att diskutera massor borjade vi gemensamt jobba med lilla mormor, rensa bort tradar fran andra som holl henne kvar o tradar fran henne som holl kvar henne, vi rensade kanslor som inte langre gynnade henne, radslor mm

Vi tande ljus, massor av fin rokelse med ros o lavendel, salvia o sweetgrass...

Pa morgonen ringde hennes mamma o sa: - Vet du det verkade som om mormor antligen fatt ro nu nar jag besokte henne, hon sa inte langre var 5e minut att hon var radd for att do o hon verkade sa fridfull o redo!
2 dagar senare, imorse..ringde hennes pappa...o berattade att mormor antligen slappt taget o somnat in! <3
Vi har ett litet altare med ljus, rokelse o rosor for henne idag! <3

Nu till nasta handelse....fick ett mess fran en kvinna...som jag motte pa min hike runt Cathedral rock o sen blev hembjuden till pa kvallen!
- Kan du inte komma pa ett foredrag om UFO imorgonkvall, en van till mig fran Tyskland ar har o har nat helt otroligt att beratta!
Jag berattade for Fabienne pa morgonen o han sa....ska vi aka? \

25 var inbjudna o hade tackat JA,  men bara ett tiotal kom....
Det jag nu ska beratta kommer kanske inte att passa in/ ga hem/ accepteras av alla, men var o en tror o tycker vad den vill...as always...
Mannen som var van med min vaninna var polis i Tyskland sen manga ar o hade ett genuint intresse for UFO...
Han hade varit over har forut o den har gangen skulle han traffa en en man som varit med om en  superovanlig, intressant o speciell handelse  14 September, 2009 nara vastkusten.....

Mannen Jonathan, som var barnpsykolog pa ett stort sjukhus, var ute i skogen med sin alskade Golden Retriver....nar hon drog ivag o borjade skalla som besatt...
Han trodde hon stott pa en bjorn, skrackslagen for vad hans skulle fa se, hon lat verkligen som om det var fara for livet....kastade han sin rygga, tog upp en stadig gren o rusade mot skallandet....
Det han fick se o vara med om fran o med nu skulle for alltid forandra hans liv pa ett brutalt satt!

Hans hund hade attackerat en varelse i svart, tajt drakt, langd som en 8,9 aring, gratt ganska stort huvud, ogon, oron men ingen nasa....huden var rasande o varelsen som hunden attackerat, tog tag i hundens kakar o brot upp dem....o ...framfor Jonatans ogon, puveriserades hans hund till ett vitt stoft som dalade till marken!

Sjalvklart blev han skracksalgen o arg, ledsen o allt...han riktade ett slag emot varelsen i samma stund som hunden blev till stoft o varelsen foll till marken....o samtidigt blev Jonatan sa sjuk att han med nod o nappe kunde krypa fram, han kraktes, hade diarre', mycket svart att andas, o fruktansvart yr som hjarnskakning, benen bar honom inte langre...
I fullstandig chock krop han ivag en liten bit o fick da sen en 3 meter lang, svavande, svart 6 kantig obelisk i en glanta helt nara....han trodde han sag i syne o var sa sjuk att han skulle do!

Han tog sig krypande till sin rygga o kom pa att han hade sin kamera med sig....insag att troligen skulle ingen nansin tro honom om han berattade vad han varit med om....sa han alade sig tillbaks o borjade ta bilder o filma, bade den blodande varelsen o det svarta foremalet...
I ryggan fanns en en emergency blanket som han med stor moda svapte in varelsen i o slapade bort honom till Jeepen fortfarande krypande, med stora svarigheter att andas...

Sakta tog han sig hem o fick in sin...upptackt i huset....la "den" pa golvet, o tog fler bilder, ringde sina narmsta vanner o forsokte tanka klart vad han skulle ta sig till...

Under 3 dagar hade han sen varelsen i den 0 gradiga frysen, men pa 4e dan horde han ett skrapande ljud. trodde att kompressorna holl pa att ga sonder, oppnade locket o varelsen reste sig o skrek o viftade med armarna.....Jonatan blev ater skrackslagen...men sa smaningom borjade de komunicera telepatiskt....o det visade sig att varelsen som Jonatan nu dopt till Freddy, var enormt smart...
Han bjod Freddy vatten ur en mugg o han drack tacksamt upp allt.
De kommunicerade under nagra dagar o pa fragan om vem han var svarade han:
Vi ar framtida NI!
Jonatan har filmat allt o vi fick se hur de samsprakade med varann....de bygde upp ett slags fortroende under sina samtal...

Sen hande nat mycket obehagligt...det knackade pa dorren o en organisation som han INTE kontaktat...i form av 2 svartkladda man stormade in, hotade pa ett "sofistikerat" satt o om han inte samarbetade o lamnade ifran sig allt material rorande...Freddy skulle han fa se pa andra bullar....

Jonatan rafsade snabbt ihop lite material o akte ivag till en van for att radda vad som raddas kunde....nar han kom tillbaks, var huset totalforstort, vaggar sonderrivan, golv uppbrutna, tradgarden upp o nervand...allt var...borta o ....frysen dar Freddy hallt hus...BORTA!

Jonatan var fortvivlad, men sag sen silverglansande, frostiga spar pa golvet fran frysen, o de gick rakt emot vaggen o slutade dar...

Hon drog ivag igen o upptackte sa smaningom att han inte langre existerade, hans ID nummer fanns inte, hans bankkonto var borta, hans examen o anstallning likasa....han fanns inte langre!!!

Under nagra veckor levde ha i sin bil som ett skrackslaget, jagat villebrad, men lyckades ta sig till Canada med hjalp av vanner...
Dar fick han hjalp av en organisation som hade lite koll pa sana har handelser....

Freddys armband, hade han lyckats radda med sig o det har nu varit o blivit undersokt anda borta i Japan, ar tillverkat delvis av metaller harifran o delvis av okanda metaller, o man kan komunicera med Freddys vanner med det....teleportera sig till ett speciellt vitt rum om man behover hjalp..
Jonatans narmaste van blev en dag svart misshandlad av.....de morka mannen...sa svart att han var doende...
Jonatan riskerade sjalv sitt liv genom att aka tillbaks till staterna for att traffa honom, han var medvetslos.....Jonatan tog armbandet om sin egen arm o holl sin svart skadade vans arm i sin hand, de hamnade i det vita rummet.....en kort stund...vannen vaknade , reste sig upp o tackade Jonatan for att han tagit med honom dit...sen drogs Jonatan tillbaks till mannens hem, men ensam....hans vans kropp kom inte med tillbaks....

Freddy har kontaktat Jonatan efter detta o han ar ok....







Well, nu till nasta grej:
Jag har ju en stark onskan sen lange  o NU har jag bestamt att det ska SKE, sa full fokus o vision mot mitt tydliga mal......en kvall drogs jag in i en affar, utan att fatta varfor....traffade en van, som sa at mig att ga till stupan o skicka min bon....stupan finns pa gangavstand harifran mitt nya boende o ar ett gigantiskt Budda monument, dit massor soker sig dagligen....nu var klockan massor, det var kolmorkt men det stoppar val inte Myrvalder, sa Vanilla o jag knatade dit, med fickorna fyllda med gavor, kristaller, ljus, rokelse o tobak....
Forst ska man ga tre varv runt monumentet, sen uttala sin bon/onskning!

Forst stannade jag o halsade i respekt nar jag kom, en stjarna foll...
Jag gick tre varv o tande sen mitt ljus o placerade ut mina gavor...da foll en stjarna till!
Efterat satte jag mig o blundade en stund o bad om bekraftelse av min mormor....pa andra sidan....att min onskan skulle uppfyllas, oppnade ogonen o ....annu en stjarna foll!!!! Namaste!


En av jeeptourguiderna bjod med mig till Williams...i sin Jaguar....pa min day off...


...till ett wildlifecenter Bearizona!


Det fanns alla mojliga djur dar, bergsgetter




Sotenotiga asnor


BISON - TATANKA!


Rakt utanfor bilen


Sen mina sjalsvanner, the wolves...



Tror du jag hade svart att lata rutan  va uppe...???


Snudd pa en puss, mmmmmm gott!


Vita bufflar!!!



Minns inte exakt vad dessa heter med coola var de


Givetvis fanns det bjornar!


Stora, goa nallar!



Baver


porcupine


Utter



nallebarn lekte o busade med varann


Tarentula, o giftiga tusenfotingar



Svart pyton


Lite av varje smatt o ..mysigt





Bobcat, Lynx, de strovar vilt har i folks tradgardar, sag en min forsta dag har utanfor fonstert i Jims tradgard


Cool rovfagelshow dar de flog sa tatt overhuvudet att hatten nastan swischade av




En fantastisk kansla att ha dem sa nara


Den har killen var frivillig att hajlpa till med ett pipdjur som loackade ut den enorma ugglan




Krakorna var tranade i att ta en dollarsedel fran nans framstrackta hand o stoppa i en donationsbox....sa snabba att jag inte han fotta


Silverrav...lite trott


Sanna har snyggingar finns det runt omkring overallt


Rodraven hade fatt span pa nar spannande


Hade hons som den har pa Gotland, fast svarta o vita Hollandsk hatta


javalinas har vi i tradgarden, de staller till med en massa bus



Softande nallar



Mr Beaver i en snygg pose!


Tavlor malade av nallebjornsbarn


Jag klagar inte pa denna dan eller bilen,,, =)


Thanks Brew for en trevlig dag som avslutades med en god middag pa Ken's i Sedona!


Stuga till Salu!


Ingen sno i Flagstaff annu men snart


Inne pa macken fanns fina traaskar....



NU har jag fatt ordning i nya lyan...




Vaniljen har fatt en ny badd som hon gillar skarpt med en bit lammskinn i!





HAHA idag kom det in ett par i affaren som var fran Minneapolis, Ken o Gail...ar du Wolfie fragade de....fran Sverige, har du bott pa Gotland?
Borjar vanja mig vid konstiga fragor om att folk kanner till mig... =)
Hennes syrra fran New York hade varit i affaren for nagra veckor sen o tyckte de traffat pa en intressant o trevlig kvinna sa  de skickade hit paret som hade halva sin slakt i Sverige o bla pa on....COOLT!
De stannde o en god stund o berattade om sitt liv!



Lite fina kvallsbilder far avsluta...nu ar det mitt i natten ..




Trots att jag varit effektiv, kakat kvallsmat, suttit i telefonkonferans, messat o facebookat samtidigt som jag bloggat....blev det val sent...IGEN!














Spang in till grannarna...efter jobbet Clear Creek Trading Post o snicksnackade lite med mina kompisar...


Idag ar jag djupt tacksam for allt jag far va med om, gora, uppleva, hora o se har o for att min onska nu ar i uppfyllelse!

Wolfies tips: ge aldrig upp...tro o hoppas, se , visionera , be o onska o du far vad du ber om! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar