tisdag 5 november 2013

Halloween "drabbade" Sedona, ny lya


Halloween ar snappet vassare har an i Sverige, horde pa radion att man i USA spenderat 300 miljoner dollar pa - hundhalloween klader....holymoly cow sager jag bara!



I Sedona var det festligt varre o jag horde av Walker att alla affarer skulle dela ut gratis godis till alla utkladda i 3 timmar fran klockan 5, o det horde jag 10 minuter innan klockan var 5....aningen svart o Mrs Boss skulle inte varit varst mottaglig for iden att kopa en massa godis o dela ut till ungarna i hennes exklusiva skinnaffar, sa jag fick brottom att hiva in alla mina kossor...


...stanga o slacka ner...o sen gav jag mig ut pa stan..


Vet inte om du ser, men jag tror Kusin Catta o Strossel kanske spanat in den gigantiska spindeln i spindelvaven till vanster med svart/orange randiga ben..


De flesta jag motte var....intressant kladda, o haha, jag kom i mina skinnbrallor med langa fransar, fransjacka o hatt o senare stovlade jag in i bildelsaffaren for att shoppa spannband till min sang som skulle forslas pa taket pa min bil, IGEN, o snubben i affaren trodde att jag var utkladd for Halloween,,,,nej sa jag, detta ar det helt vanliga Wolfie....


Stora o sma, langa o korta,unga o gamla,  latta o tunga...alla var de pa stan i nan ny snygg kreation


Ratt gissat, jag var pa vag till fudgeaffaren, kanner du doften av varm smalt choklad blandad med ALLT mojligt mumzigt? 
LJUVLIGT!


Killen med orangea oron jobbar i affaren o de delade ut bamzingbitar med fudge till alla o jag forsokte snallt kopa en bit fudge men ingen hade tid att salja till mig pa 10 minuter, alla va too busy....med att ge bort sina godsaker


Alla verkade i alla fall glada vilket ju ar fantastiskt nu nar det borjar ga mot morkare tider....o svalare temperaturer....ibland under 10 grader pa natten men oftast annu runt 20 pa dan o i solen ar det gott


Den har kvinnan gick med liv o lust in i sin roll o kankade omkring pa en hel del for att gora sin outfit komplett


Jojomen vovvarna ocksa.....vet inte hur mycket den har lille gillade den iden....kolla blicken...


En chokladlabbe....med godisbitar, mmmmm


JA, o mitt i allt flyttade jag igen, en manad innan kontraktet gick ut, for en annan kvinna behovde min hjalp med sina hundar....
Sa nu ar jag tillbaks i West Sedona igen, dar jag borjade en gang...

En vanlig syn har ar husbilar med lillbilen pa slap, en bra uppfinning


EN dag fick jag in en ny 650 kronors, eller $100 sedel.....samma gubbtjyv men lite andra finesser


Ed min jobbarkompis, har varit borta bade sin tisdag o sin lordag sa jag jobbarde 9 dar i rad o idag var jag off work o det var,......fantastiskt!
Firade med en tur runt Chimney Rock som ligger 2 minuter harifran...min nya lya


Vadret var aningen svalt ...i alla fall i vinden, bara runt 15 grader men i solen helt ok...o solen stralade ner fran en klarbla himmel, en underbar dag!



Jag tog det piano o njot i fulla drag, stannade, beundrade utsiken, tog lite mer bilder for att visa dig mer av paradiset....o Vaniljen o jag hade det hur bra som helst i 2 timmar


Ibland ser man en karlekskaktus


Till hoger om Chimney Rock ligger denna skapelsen, som jag inte riktigt har koll pa, om den har ett eget namn eller vad....vet du Kerstin????


Alla fina formationer ser annorlunda ut fran olika hall...


I like to share my happy feelings with you! <3


Vart man an vander sig ser man mirakel, sma storre o gigantiska!


Hur kan ett trad vaxa i berg???
Undrar om det verkar var klokt att ta sig upp har??


Upp dit maste jag!


Alla sana bergsbitar som sticker ut en bit lockar Myrvalder ...att klattra upp ....o njuta lite... av nan underlig anledning


JAG fylls av energi, karlek o gladje bara av att se allt detta vackra, varje dag!
Livet ar FANTASTISKT!


Jag far aldrig nog, kan vandra i timmar o va lika uppfylld av allt jag ser i mitt paradis!



Lite nyfiken pa om det gar att ta sig upp dit??


Overallt ser man ansikten, ogon, nasor o munnar...hakor o manskliga drag!



Yes, hittade en vag upp...


Har ser man verkligen varfor denna delan av berget kallas lizardhead 


NU ar jag antligen upp pa det lilla utspranget som lockat upp mig har!


Ibland funderar jag over hur sprickor som denna uppstatt, o nar??


Annu ett magiskt trad som vaxer i berget, a vilken utsikt det har!


Tankte forst ge mig pa att klattra upp dar jag sag det forsta tradet, MEN harifran verkade det inte vara en varst bra ide...
Nar jag frustande tar mig upp med nabbar o kor nanstans, tanker jag sallan pa att jag ska kunna ta mig ner igen...et roble i taget, o ..hittils har jag ju alltid tagit mg ner...men ibland hor jag pa radion att nan turist "fastnat" hogt upp nanstans i inte kunnat ta sig ner, o da har de skickat en helikopter, men den uppmarksamheten ska jag gora mitt basta for att undvika!


Ett litet miniatyr palats med pelare o allt


Vi njuter bada av utsikten, Vaniljen pa hundars vis....vad nu det innebar...


Vad ska man med lego till har? Nar man kan bygga med allt man hittar...pa marken..


Traden har harliga former o inbjuder till lek...o klattring, lagom hogt for en liten kotta att borja klattertrana...Kerstin du far ta med dig ditt barnbarn hit...till Kalles klattertrad!


Jag alskar va i solen medan Vanilla kor stenhart med skuggiga platser


Jag tog mig en liten meditationsstund.....de blev kort....for...


...jag blev snabbt overfallen av en karlekskrank hund som overoste mig med blota hundpussar 


Naja, inte kan man bli irriterad, men skratt kan val va lika bra som meditation....


Red/ red....red....

 Sa var vi da runt hela Chimney Rock o snart tillbaks vid bilen igen


Ikvall blev det svanska pannkakor med diverse goda tillbehor


Det smakade himmelskt o kandes som en hel eveighet sen....mmmm yummy!


Idag ar jag tacksam over att jag nog snart har lart mig att jag inta kan lyfta tunga sangar upp pa taket pa min bil utan att mina hader domar bort i nagra dar, sa jag maste uppsoka nan skicklig manniska som kan laga mig igen!

Wolfies tips: imorgon ar en perfekt dag for pannkakor, testa socker med citron...en ny upplevelse! Garna organsikt brunt socker..haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar