måndag 13 januari 2014

67:an blev 47:a, Sedona runt


For sisadar en massa veckor sen....tror jag du fick veta att de planerade att satta upp en spegel snett over vagen...o allaredan kom de med en liten rar gravare, det tog bara 4 timmar for 2 man, att fixa ett minihal till ett ror i marken.....real fast, wao! 



Hike around Airporten, o en liten extra loop dar jag gick i Januari for ett ar sen, nar jag gick megavilse o kom hem efter morkret lagt sig, skramde slag pa bade Jim o Ralph :0)
NUmera ar jag lite mer forberedd med 2 headlamps, mandel o russin, choklad, plaster, massa vatten, lavendel, rattlesnake homeopatpiller o annat skojsigt man kan behova i ett vilselage :o)
Nu ar det bara en kniv som star pa onskelistan!
Inte helt saker pa att bananpistoler funkar in the wildwest i alla lagen....har ar det helt ok att kubba omkring med en laddad picka i holstret...hade en kund i affaren igar....han va laddad....med krut 



Utsikt over staden Sedona!


Just detta tradet man gar igenom minns jag, men inte alltid saker som min chef tycker ar superviktiga, alla prioriterar vi olika!

Sa blev det skog...som omvaxling...


GRAS,, hjartat skuttade en extra volt, wao....fnissade lite at min barnsliga lycka over att en san enkel grej som gront gras kunde gora mig sa lycklig! 
Har ar inte gras very vanligt....rod jord, roda stenar o annat rott , mixat med cactuar ar en vanligare syn o med tanke pa att det typ nastan bara regnar under monsoon perioden....ar det ganska logiskt


Massor maste undersokas,bara en svans is missing...


Aven om det regnar sallan sa NAR DET DA ANTLIGEN REGNAR, missar man INTE detta....vattnet forslar bort ALLT i sin vag


Kolla till hoger om tunnlarna, de rackte inte till sa vattnet tog med sig staket o rubbet vid sidan om..


Tjoho, 4de svansen funnen!


De har 3 "vargarna" har du ocksa sett for ett ar sen, du som still ar mig trogen sen jag drog fran Sverige :o)


Inte helt superklarbla himmel, men warm enough


Plotsligt hordes ett plask!


MEN HAAAALAAAA vi vill ocksa...


HAha, du skulle bara veta hur kul jag har nar jag ska ta de har familjefotona ;O) rusar hit o dit som en skallad ratta , kameran tippar 7 ganger o jag forsoker se ut som om vi suttit har i 20 minuter, helt coolt...medan jag i sjalva verket , en sekund innan bilden knapptes just fatt ner arschlet o hamsat ihop alla 4 beningarna :o) snabbt, pa med det relaxade smilet, klick!!  o nar bilden ar tagen blir det oftast ett asgarv, ja...sa lite behovs for att roa mig


Hur coolt hade det inte varit med en san har naturlig vagg inne i sitt hus!?


Dar borta pa andra sidan innan bergaberget bor vi


Helsupercoolt att ga runt airporten o se alla sidor haruppifran. nar du kommer hit bara maste vi ga har sa du far se sjalv....breathtaking!!!


Ser du lilla Bell Rock tva fetingbreda tummar in fran vanster? Sen Courthouse till vanster....
Ute i the Village...


Ny vy runt varje krok...
Haha ibland blir orden helt galna utan svanska prickar o ringar!


Att bo har pa vintern ar kallt, nej kyligt, nej svalt...pa natten....fran nagra minus ner till -7,-8  men pa dagarna mellan 15 till 20+ o jo, det kan man sta ut med om man slutat alska vintern


VARJE GANG jag gar har, kan ine saga det for ofta....fylls jag med en ENORM lycka o tacksamhet over att jag tog mig hit, har det sa bra o LEVER min drom, i alla fall sa nara man kan komma....


Ibland ar trailen mer....Rocky Road...o det ar halvlatt att ens halla ett halvt oga pa den beautifulla omgivningen i det rasande Husky tempot, man far va lite careful var man satter dojjan, pa hoger sida...sluttar, det var mesigt, stupar det brant ner....atskilliga kaktusmeter..



Kanner mig ofta som The Hobbit med forminskade fotter, i ett sagolanskap som kanske bara finns pa film...eller????


Just har skulle da inte jag bli det minsta forvanad om jag motte en Wisard, en liten storfoting eller en manniskohast som gatt vilse fran Harry Potter dimensionen!
Det skulle kannas HELT NATURLIGT!



Precis som vanligt har jag en ide'...att om du ser mig, kanner du med all sakerhet en del av allt det .....no words to find....jag kanner...GOR DU???


Den roda fagen fyller mig med KARLEK, GLADJEFNATT, HOPPOSKUTT, TACKSAMHET o jag kanner mig allt annat an en "normal vuxen" i mitt beteende...mer som..en HATTIFNATT, eller Plupp, med det bla haret...eller en ekorre som gnagt pa jasta korsbar :o)....I think you get it!


Lilla Flo....tycker det verkar ...megabrant!


Min tjuvstart pa fodelsedagsfirandet...tisdagen var det middag med cheferna i Cottonwood, missade ju ta kort pa dem...sorry


En man kom in i butiken med detta unika smycke!
Gjort av en....GISSA!!!


Inte helt latt...en pine cone...med turquoise inlagg....tank att en kotte kan bli ett smycke!


Jajjemen assa fick jag en svansk kund igen...fran Idaho...Sharon


Fredagen den 10....uppskattad grattissang fran Claraskruttan...o Smattan min...o after work traffade jag Lisa som ocksa hade en fylla...ardag idag...o vi bytte presenter


Sen blev det Thai spices...hotttttt i glada vanners lag
Thomas min dansteacher, Korstin kanner du ju massor redan


Jeff bodde nagra veckor pa ranchen o Joanne hade bott dar i 2 ar innan jag flyttade in..


FINE FONSTRA ELLA????


Nu var ju servitoren battre pa att servera an att ta kort! som tur var..


o fina presenter fick jag ocksa....yiehaaa vad spannande....ALSKARRRRRR OVERRASKNINGAR!
EN flaska med nat vitt godis ;O) i fran Kerstins familj


Anglaarmband av LISA, varghalsband av Thomas


Mugg av Joanne






Tjolahej sa var det lordag o ny hike...i utkanten av stan hittar man Schnebly Hill road...det ar precis som den later, aningen....schnubblig


Inget for en Micra...I can tell you..alla mina vindspel, fjadrar o fansar i bilen tanglade sig som de hade varit i en hurricane



OM man inte blir galen av lycka har...sa maste man...gora nan drastisk tankeforandring i sitt liv!


A N D A S  I N >>>> fargen, berget, ALLT! 
Minst tre ganger!
JA....jag sa ju det...man blir rusig o om DU blir det , av att se pa en dataskarm kan du bara tanka dig vilket rus det ar i verkligheten!


Maste hit nar vattnet forsar o se hur vackert DET AR!


Vi tassar alla vidare uppat Munds Wagon trail..


Ja, den har gangen hoppade jag badet...men det sag harligt ut



Coola formationer


Overallt ar det torra vattenfall...Hunter testar skuggspel... :o)


UPPAT yvar stock a stain!


Hur skriven man ...hrmmmmmm....fiiiint ...sa det later klokt?


JO, soligt var det...o jag var alldelse for papalsad i langa brallor med foder...huuuu


Hangover nasta!



Madame i mitteln, till vanster...inte att leka med, en bestamd dam!o bakom henne, kan det vara maken tro??


Verkligen fashinerande hur varje ny vinkel visar pa nagot nytt..


Det blev en trospromenad, val kamoflerad av knutna klader hit o dit...hade glomt shortsen o att det blir sommar manga dar pa vintern...


Har galler det att tro pa sig sjalv, vara noga med att suga i sig all tillganglig naring o halla i hatten/toppen nar askan gar...o va grundad nar stormen drar forbi!
O inte ett ogonblicks svindel ...Har snackar vi MOD PA HOG NIVA!



VAD SER DU??



IN LOVE <3 <3 <3


In i trollskogen gick vi



Bara ett enormt stenkast bort ar formerna helt annorlunda...hang med pa en rundtur for nu ar vi uppe pa toppen....vi roterar vanster...ok






Hur coolt var inte det????


Nu till the funny, running part, med det relaxade leendet igen!


Pa nervagen motte jag en cyklist, som skulle UPPPPP tankte han, uppfor Rocky Road....men han insag sjalv det knepiga laget o kankade upp hojjen




Har pagar helt klart en laaaaangdragen discussion...bergsakert!


Ser ut som nan slags svarlost konflikt..
mellan...ser du??

Efter ett basok pa recycle  stationen o en snabbdusch var det dags att kliva upp pa stegen o montera alla lampslingor i pilatesstudion, ballroomdance igen o inte nan dar vagar klattra upp pa en stege, ett typiskt vargjobb ;O)


Igar kom de har coolingarna in i affaren


JODA, de sa cheese!


HIMMEL det brinner i luften!


Sondagskvallen firade jag ater min fodelsedag, nu med dansfroken Joyce....som bjod pa ett hejdundrande matfrosseri med 4 appetizers...ravioli med rokt ost i


 mummelimummrakor pa en badd av majsgrynspudding


Lobster pa blininer, min favvo


Mozarella/zvamp/garlic forforisktgod paj, ojojoj, WWW.MATT.NU


-Du ska ha efterratt, DET AR DIN FODELSEDAGSFEST! sa Joyce!
JAHAPP....DET BLEV INLAGT, INBAKAT PARON MED CINNAMON GLASS, BAR, ALMONDS O NAN DESSERTORGASMISK SAS!
O ljuset blastes ut medan jag onskade... <3
WWW.ANNUMATTARE.NU



SHIT,  IDAG SKEDDE MIRAKLET....SPEGELN KOM UPP, efter bara massor av veckor o arbetstimmar...det jobbat skulle jag inte haft nat emot...haha
3 ibland 4 man....starkt jobbat grabbarna grus!


VINKEVINK! Det kanns nastan som om det mest ar for min bil star ivagen....i alla fall nu nar knappt nagra kunders bilar skymmer sikten..bara min!

Idag ar jag tacksam over att jag kan skutta runt o se allt fint har, lika vigulant o snabbt som nar jag var....ett ar yngre!..om inte anny snabbare ;O)...o sa tacksam over mina gosevalpar som alla kom ihag sin mams pa dagen 10
o far alla som nu ar pa vag hit att halsa pa mig -14!!!!

Wolfies tips: innan du somnar o nar du just vaknat...skicka ivag tacksamma tankar till allt du har o ar lycklig over o borja o sluta varje dag med ett smile pa dina lappar....lat det sprida sig in i kroppen o bli en galen hattifnatt DU ocksa! <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar