söndag 5 januari 2014

Santa besok, Nytt Ar, Ny overraskning


Vaniljen alskade den har lilla bruden, verkar omsesidigt! 
Hon krop anda upp pa magen pa henne o pussades i hela ansiktet.....o sen fragade  Katie om hon fick lara Vanilla rulla runt..lite traning blev det...pappa tyckte efter en stund att det var dags att ga o fick med sig dottern fast motvilligt. 
Nan timme senare tittade de in igen...jag hade skickat dem till fudgeaffaren o nu kom de tillbaks o bjod mig pa fudge o sa blev det givetvis en ny vanlijgosomgang!



Jag foreslog att vi alla 3 brudar har hemma skulle dra till Grand Canyon pa lordagen (o minifira min fodelsedag i forskott) da Fabienne skulle till Califonien till sin utbildning pa sondagen...men det hanns inte med sa de "snabbakteokopte" en tarta till mig, supersot pa manga satt med tre ljus o jag blaste o onskade!



Fler var sugna pa att va med pa det sena kvallskalaset



Nar jag nyss komit hit till Sedona blev jag polare med en kvinna i en halsoafar, Zona o sen dess har vi haft en plan att traffas o NU blev det antligen av, nastan ett ar senare



Hon hade en plan o sa fick det bli!



Trailen borjade pa vagen nerfor backen dar jag aker till jobbet dagligen o den gar runt darute, uppa berget jag var pa varje dag efter jobbet i somras o sen i en triangel tillbaks igen!



Det ar galet harligt att se bergen fran alla hall o vinklar, alla figurer o vasen...skepnader o skuggor...



Det ar ok om du tycker det bara ar en massa roda berg, ingen kamera i varlden kan gora rattvisa at detta mirakulost vackra! Bara de som varit har VET!



Sa hamnade vi uppe vid zink grytan, ett bamziastiskt hal o berget, nar jag en dag lart mig hur man tillverkar egna ord pa engelska sa blir bloggen ocksa pa detta spraket :o)


Ein storar groitu

Tur jag inte hade klattrat ut o satt dar nar det rasade



Vi hade hur mycket som helst att prata om o hon behovde massor av stottning da en familjemedlem har det tufft o tar kopiost med energi 



Ser du bjornen?



A manniskorna?



Ser strang ut!



Pa andra sidan bor det andra varelser


2 ben springer inte lika fort som 4 o nan vantar otaligt pa de tva langsammare 2 beningarna


Massor av ganger stannade vi o konstaterade att vi ar superlyckliga som bor omgivna av detta vackra!



har hade nan stallt ut ett konstverk!



Joda helt ratt, lilla sota Bell Rock jag skuttade runt varje morgon nar jag bodde i Village of oak Creek..


Lilla toppen i mitten till hoger om stolpen nere i svackan mellan tva berg ar Bell Rock


OM det ser ut som full kareta, sa kan jag garantera att det var bara fornamnet! 
Efter varje litet dopp i en minivattensamling foljer ett 5 minuters fnattrace :o) o man kan inte annat an skratta at detta intensiva gladjefnatt


Hemma var det kaos, mottes av Fabienne som var halvt i upplosning over att bada badrummen hade blivit knappa samtidigt o inget vatten fran nan dusch, vask eller toa rann ut...
De sprang som galna med ...vadenuheter sommanmuppar kloggade toalettermed...men ingen losning, 
och en Lordagskvall ar det halvlatt att hitta nan plummer som ar sugen pa akutjobb i morkret....
DA nar jag satt darinne pa mitt rum o insag att det inte skulle bli nan tvagning av min mindrehallonluktande kropp....ringde min telefon, det var areacode 928 dvs nan harifran....men VEM?
Yes Hello, it's Wolfie!
Nan sa nat som lat som Tine, WHAT?? WHO?
Det e Tine, fran Sverige! 
Vi e pa Best Western bredvid din affar, kan vi ses...typ ..nu?

Snacka om surprice!!!
Den har kvinnan...OOOOvertygade mig den dar dan for....nagra ar sen....den 28 augusti, 2009 att jag skulle aka med hennes kompis Lasse till USA istallet for en annan resa jag just bestamt mig for!
Ja, resten vet du ju redan!
Sa man kan faktiskt saga att jag har hennes pastridighet att tacka for att jag sa pass snabbt hittade HEM!
Tack Sostra mi! <3


Jag ryckte en handduk o schampo o rusade in till grannen for att lana duschen, darn, ingen hemma, oupssss Korstiiin, kan jag komma o hoppa in i din dusch lite snabbt, ahh nu om en kvart?
Jora det kunde jag som tur var....TACK!
Sen blev det till att leta up min polare o de kom o motte mig i mitt letande efter ett matstalle...SUPERKUL med overraskningsbesok!


Jag hade kakat men en kopp choklad verkade minst alkoholiskt sa sa fick det bli medan Tine o Eric mumsade i sig varsin burgare
Stackars Eric ville inte sitta emellan oss, da "chatterdraget" skulle bli alltfor starkt o vilt!



Heeeelt ratt, hon ar fantastiskt lang o statlig o jag ar, inte lika lang :o) men vaaaaldigt glad


Tine o jag har kant varann vet inte hur lange....men kanns som ...laaange, hon har en Western Butik i Annelov utanfor Lund www.oldwest.nu 
o har du minsta intresse av Western AK DIT! Ascool affar!
Dar har den har manniskan spenderat en o annan peng tror jag visst!
Kanns som det har nan slags samband med att alla mina jackor ar skinnjackor o typ alla mina vaskor o allt annat fransigt! 
Inte for inte som jag kallas fringefringe av min Gotlandka syster Asa..


Idag fick jag besok i affaren o vaniljen fick en ytterligare ny kompis



Efter nagra kramar blev det farval o de skulle se sig om i mitt paradis innan de drog vidare pa Westernmassa i Denver....ska jag ocksa gora nan dag...Ed ar ju i korkan varje sondag sa det gick inte att smita fran jobbet nagra timmar tyvarr....men SNART ska det va mojligt, MINSANN! 
Befria alla skinnaffarsslavar, yeahhh!


Pa eftermiddagen fick jag tva nya medlemmar i min fanclub, fran Oregon, rattandes runt i en cool rod hattask! 

Nu gor vi ett lappkast da dessa bilder skulle varit forst men vagrade....en dag kom Santa HIMSELF o ville kopa ett brett balte....vi blev givetvis snabbt kommpisar o nu ar vi ocksa fb polare.
Aret runt har han uppdrag pa barnsjukhus, o olika hem for barn dar han sprider sin Tomtekarlek ...UNDERBART! <3




Sen var det dags for en tredagars fasta infor en ceremoni som skulle ske dan innan Nyarsafton...trodde forst jag var ledig nyarsdagen, men icke!
En mycket speciell ceremoni,den mesta,storsta o mest livsomvalvande i mitt liv, so far....
INTE for alla dock, sa nagra enstaka ska fa veta vad som hande....nan gang....resten behaller jag som ett fantastiskt minne i mitt hjarta!


Nat for alla er som stickar, Kerstin tex...


Min lilla rara brorson Otto (pa dryga aret) hade skickat en fin schal o massa choklad till sin faster, Maaaaraboumumzzzz! Tack o massor av pussar o kramar!
Presenter i retur ar sakta pa vag till Annelov via Denver i Tines vaska!

Nyarsafton la jag mig pa sangen en stund vid 9 tiden for att meditera o lyssna pa Enya, vaknade kl 4 o det nya aret hade redan borjat, utan mig, hrmmm!

Idag ar jag tacksam over mitt overraskande besok, att varmen tillater att man gar kladd i linne o shorts pa dagarna mitt i vintern, o min nya fina solbranna!

Wolfies tips: plz skicka varmande tankar o karlek till alla som drabbas i lasade stund av svar kyla o snostorm utan mojlighet till varme i sina hus o skjul....tva som fyrbenta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar