lördag 7 december 2013

Finally back on "blog"


Min hyrsvard drog till Cal i 14 dar o jag blev extramatte at en hel flock... Lilla Flo-Jo som lever i sin egen varld, Gabi rottis o labbemix som ar en liten bitchig en o sa Hunter the Huskystudsboll, han drar som en avloning ut genom dorren om han kan pressa sig forbi nar man kommer hem fullastad med kassar, sen blir det ett litet aventyr...men han har lart sig att denna matten bjuder pa godsaker om man kommer GENAST, sa hopp finnes!


Pa en promenad runt Chimney Rock motte jag den har trevliga kvinnan o vi hade ettlang ogivande samtal om livet...


Jora, for 2 veckor sen kunde man annu ga i top o shorts, men nu ar det kallare an i Skane, brrrr


En dag strax innan stangningsdags kom den har glade mannen in i affaren o vi borjade prata. Han bodde eg pa Hawaii men hade tagit sig en rundtur i landet tillsammans med sin gamla hund. Han salde smycken av sotvattenparlor for att finansiera sin resa o jag blev lite inblandad en stund. 
Det kandes...ojojoj som vi traffats forut o han akte md mig hem en stund o undervisade mig i sin livsfilosofi mm


Mitt "varmalunchenpabiltaket" trick, funkar inte just nu, maten fryser sa nu ar det framfor varmeflakten som galler...ingen varme i Sedonas aldsta bygnad pa natterna o minus ute, cm stora spingor runt dorren gor att det ar aningen, rent ut sagt svinkallt pa morgnarna o framemot 4 borjar det bli ok, sen stanger jag 5 ;o)


Snalla stickarKerstin kom ner med en hemstickad yllekofta at mig, mmmmm varmt o gott!


Den har damen o jag hade ocksa en lang konversation, hon var 84 bast, det kunde jag aldrig gissat!
Hon hade just varit pa rundresa i Europa i 9 lander med en av sina dottrar. 
Nar hennes man dog blev hon deppig o holl pa att grava ner sig men tog sig i kragen o sa:
 -Har kan jag ju inte bara sitta o ruttna, jag maste ut o se varlden....
Sa blev det!


Nan kom in o ville ha ett balte till denna fantastiska buckeln..


Dan efter hade nagot fastnat i min varma kofta o gnagt av en trad, vips sa var fixarKerstin dar o mekade ihop halet med overbliven trad!


Den 28 November var det Thanksgiving i det har mitt ...nya land...o jag som inte ater Kalllikon anmalde mig till ett event pa en organisk o veg resataurang som hade en samling for en organiskation som min van Adam ar mycket engagerad i, de hjalper Elders att traffa sina slaktingar, fixa pass o dokument sa de kan resa mellan landerna o aterse sina kara...


Eventet kostade $55 som gick oavkortat till organisationen o resataurangen bjod pa allt, till en borjan fick vi alla en magisk chokladdryck som skulle ta oss upp nagra vaningar, vilket den gjorde...hemligt rcept men.....oj, vilken grej, det var som en ...drog....av nytiga sma fiddelutter man kunde se pa botten o alla ville ha mer o mer


Jag traffade bade gamla o massor av nya vanner den dan



En underbar tradgard med massvis av organiska orter o en avslappnande men ocksa energiberikande plats


Den har magiska mannen var en slags Schaman fran Peru o han reste med sin assistent Caroline


Manga manniskor hade skankt gavor till organiskationen o de hade silent auktion som man fick anteckan sig for



Scahmanen Juan hade ocksa med sig saker till forsaljning




Den har raringen gav mig en fin kristall o va hade en intressant pratstund o skalade i den magiska chokladdrycken



Ett fint litet porlande vattenfall fanns det ocksa



Adam som var en av arrangorerna tande elden till fireceremonin



Mycket forberedelse var det...





Vi samlades alla i en ring for att ta del av ceremonin


Forts fick vi 3 cocablad, torkade...var som vi skulle tugga pa medan vi fukuserade pa vara visioner o onskningar, den sotnosen delade ut bladen o sag till att alla o envar fick sina blad




Framme pa podiet gjordes det omsorgsfulla inpackningar med cocablad o kronblad fran rosor i ett paket

 
 Elden borjade nu ta sig o Adam gick runt med tva pasar med godis i glada farger en sort i vanterhand fick vi o en i hoger, de skulle symbolisera vara onskningar, sen fick vi alla i tur o ordning ga fram o lagga innehallet fran hoer o vanster han med handerna korsade i paketet med coca o rosenblad


Han uttalade boner over paketet, de sjongs sanger o trummades


 




Den violinspelande tjejen visade sig vara fra Norge numera boende i Peru o vi blev snabbt goda vanner


En slags valsingnelse av alla som ville bestod av ganska burdusa dunkningar av Schamanen med det valfyllda magicka paketet under lasandet av en massa ramsor pa hans sprak


Nar alla fatt sin valsignelse lades paketet i elden


Sedan var det en maltid som hette duga med massvis av organisk veggiemat som smakade himmelskt!



mums att ata vid elden da skuggan var aningen sval



Adam tyckte att en bild med Juan var pa sin plats






Juan fick givetvis skriva nagra rader i min bok...


Den har mannen ar Medicin man fran Havasupai stammen som lever i en dela av Grand Canyon nara Havasupai fallen, dar ska va oandligt vackert, tar 8 timmar att ta sig dit till fots o 4 till hast



Fin maling pa hans jeansjacka



Pa fredagskvallen var jag bjuden till paret som ager restaurangen, det skulle va en inipi ceremoni ute pa deras stalle vid page Springs....svetthyddan var mer an varm o trangt om utrymme, vi satt som packade sillar men det var en mycket bra ceremoni o efterat blev vi bjudna pa organisk dinner av vardparet
DAn efter skulle jag trafa en Medicinman fran navajo som var utvald i 7 generationen till sitt kall o hade jobbat med detta sen han var barn


Om nan har nat klagomal pa nan svenska vagsnutt, valkommen hit o provkor bergodalbanevagarna har pa landet, regnar holkar ur dem o forsar fram i kaskader o gor dem....gropiga minst sagt



 Sedona kunde man skymta har o dar, eller rattare sagt de roda bergen, vi ar still i Sedona



Pampiga Aloe visade vagen till parets oas


MItt ute i ingenmansland fanns deras lilla kabin med fullt av extra gastutrymme for alla som ville talta o baa vara dar, duschrum o utekok



Vardinnan fick en rosenbucket av mig, de gor enormt mycket for andra o deltar ofta i olika valgorenhetsproject


I dalen fanns creeken med rinnande vatten o tusentalslyktor kvallen innan, som i en saga




Gastfriheten flodade o man kande sig minst sagt valkommen



De flesta gasterna var sysselsatta med nanting, matlagning eller vedhuggning, harligt att se


Den har Buddan hade minsann en egen sjal, jag halsade pa den i morktret otaliga ganger kvallen innan,den kandes som en manniska





Deras lilla kabin var verkligen pytte men alla dar fick rum med gott matt ute nanstans



vadret visade sig fran sin allra basta sida o solen gassade pa medan jag vantande pa mannen som visst levde efter Navajotime....eller Gotlandstajm, ja komma nar ja komma!


Nan tyckte att hangmattan var for hard, ;o)


Hynsi o tuppenuppe hade det bra



Overallt hade folk slagit lager med sina sma talt



Fjarilarna dansade lyckliga i solskenet
Medicinmannen Junior var forst aningen skeptisk till mig kande jag, vilket jag kan forsta, en vit kvinna dimper ner har o vill lara mer om deras satt att bota o hjalpa manniskor...men efter en stund insag han att jag menade allvar o skickade sina boner for mig pa Navajo o pa engelska.....vi blev goda vanner innan vi skildes at...


Om nan bild ar suddig beror det pa att min Ralphiska dator sa godnatt en dag o startade aldrig med sa nu har Kertins snalle man John dammat av sin gamla dator som jag anvander o skarmen har en aldeles egen ide om hur bilder ska se ut, sa...jag har inte nan bra kolla pa hur bildkvaliten ar....


Sedona ar Julpynat till max, julmusik strommar ut ur mina countryradiokanal hela dagarna









Annu en hittad syster som drogs till Sedona o ville flytta hit


En morgon hade tradet over min bil bestamt att nu var det bladtappardags



Sorry for det langa drojsmalet,,datorkrashen var en del av det hela o jag har varit lite...halvokry....men ett smartsamt problem jag inte riktigt har nan losning pa annu, sa...kvallarna har varit...pa varmedynan som Kerstin snallt lanat mig o kosten har varit....coconut water o aloevera water nu i 8 dar...men...nan gang ska val jag bli hel igen

Idag ar jag tacksam over att jag varit har i Sedona precis ett ar, planen var fira pa restaurang men....vattenmenyn satta stopp for den iden
Tacksam for att kroppen laker o helar allt gammals rusk darinne o ser fram emot nasta ar da massvis av mirakel ar i antagande o ett annan ar mycket nara! Spannande

Wolfies tips: Kom ihag att JUST DU AR UNIK! Det finns bara en som du o behandla denna UNIKA VARELSE MED KARLEK O RESPEKT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar