tisdag 17 december 2013

Vintern halsade pa, julshopping o Ballerina


Sa blev det da sno har ocksa fast jag minsann hade overlevt en snoutebliven jul....helt o hallet...jojo visst ar det fint men har ligger snon bara till fore 12 pa dan sen smalter den bort om inte innan...sa det ar mest en massa klagg nar man ska ut o strutta med hunden..


Jag var annu lite matt i hasen efter mina 12 dagar utan mat, men det kandes ganska bra o vi beslot att bara ga runt Bell Rock en kortare tur..


Det kandes bara battre o battre, trots att vi inte direkt masade oss fram utan holl ett ok tempo...


Magsvetten badas av....samtidigt som hon tar sig en drink!


Om du nagonsin far en rysninga att du maste semestra dig bort ett tag...tveka inte, detta ar ditt resmal, for sure!





En dag, a long time ago, tappade berget bort en del av sig sjalv, just har!



Sist jag var har var det supervarmt o vi fick pausa en halvtimma for att Vaniljen skulle fa svalka sig i vattnet en stund, nu var det is pa vattnet....


De hindrade inte de har glada laxarna fran att bada o springa runt som jagade gnuer...



Ser du vaktaren daruppe som spejar ut over varlden!



Efter lite pausande o vattenlek bar det av igen, jag tyckte vi kunda ga hela varvet runt CourtHouse, kande mig fylld av energi





Statliga star de dar i ur o skur, undrar vad de har for namn?? Vet du Kerstin?? 


Vi vandrar oftast tysta pa vara promenader, var o en har sina speciella ...rutiner...jag "ser" mitt liv sa som jag vill ha det med alla dollar, tillstand , hus o hastar mm, o kanner kanskan av hur det ar att redan var a dar.....o munnen ler till max, det ar en harlig kansla....o jag nastan skuttar fram!


O vad jag onskar att alla forstod hur viktiga ens tankar o bilder darinne ar o vad important det ar att vara medveten om vad som snurrar innanfor pannbenet...det ar ju sa vi skapar vara liv, just sa som vi vill ha det , eller ibland annu battre!


Sprodare en glas....naturens egna sma under



Gott i solen trots sno har o var


Tva o en halv timmes prommis, mumma!



Hrm tyckte jag horde en liten brytning o plotsligt konverserade vi pa svanska....Anders o jag o han syrra Sara som bott har i 37 ar o jag insag hur jag kommer att prata svenska nar jag bott har sa lange, ok, you know.,,,ok, well....sure..haha


O wao vad glad jag blev over besoket fran Mary o John, grannarna bredvid Trish, de bor 25 minuter bort o har skullat (hrm finns det ordet manne, well nu gor det) halsa pa henne i affaren i 22 ar, nu kom de in o halsade pa mig, myyyysiga manniskor!


Lite juldekorationer finns det har o dar!


Pa lordagskvallen drog vi till The Brewery for some livemusic!
Dar traffade jag Isha, den vithariga kvinnan, som lever har pa noll o ingenting sen 25 ar tillbaks, hon skulle nu antligen dra till Californien, till en vans ranch, o de ville hon skulle va vard for en TV show dar de skulle tota ihop en massa andliga kvinnor i ett hus, The Godess House, o hon tyckte absolut jag skulle vara med i programmet, haha, jag som gor allt for att halla mig osynlig for overheten, kanske inte den mest lockande iden i mitt lage nix!



Fabienne, min hyresvardinna i mitten o var mysiga granne Lucy till hoger


I en annan granntradgard ser det ut sahar....a sa ska karuesllen ga, Jungfru, Jungfru....tralalalala






Jag gissar att elbolagen alskar sina kunder over jul!


Pa lordagen var Fabienne o jag nere i Prescott Valley, en dryg timme soderut, Fabienne skulle julshoppa tills alsklingen kommer hit om en vecka!


Har fanns....massor av allt!


Sen drog vi vidare till World Market o SE vad jag hittade!


Tank va kul att man kan le sa brett at ballerina o choklad jatten haha


Jag avstod dock fran dessa godsaker till forman for..



GLOGG!




Nu nar jag vet det finns sa mycket skojsigt pa sa nara hall blir det nog en resa dit snart igen



Pa vagen tillbaks hem var himlen fotograferingsoemotstandlig!!


Underbara pastellfarger som skiftade hela tiden!


Idag har manga tankar gatt till Kerstin som ligger pa lassis o har avlagsnat en bit av sig...men hon mar bra o det verkar ha gatt som smort!!! Hurra!

Idag ar jag tacksam over att det hander sa mycket lakande saker med mig har, aven om det borjar knas sa slutar det alltid bast!
Jag har borjat se fram emot att aterse nan av mina valpar efter jul, o fa hit min lilla Sota!
Fick veta idag att det INTE ar nan karantan till Sverige!!!! COOOOLT SOTAN!

Wolfies tips: om du kanner nan som du vet inte har nan att fira jul med, bjud en denna ensamma manniska till din hogtid, det kommer att bli uppskattat! 
                                                                Walk in Beauty! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar