tisdag 17 september 2013

Indiska toner, vilt vader, oro i Sedona


Sometimes e det lite fuktigt har...



Well, well upp bland molnen ...


Det syns annu spar av regnet innan pa dan


Utan forvarning rasar det lite da o da sa det galler att halla lite kolla pa alla sprickor....man vet inte nar... man skulle kunna saga : "PLOTSLIGT HANDER DET!"


Inte bara jag beundrar o njuter av utsikten


Vi ar ett team...sa manga kommmer in i affaren dagligen o behover en "dos" av nat, fran nan av oss, o de lamar oss, fyllda av tacksamhet o kramas o vissa grater, bevis pa ett ett hjarta ar berort! Wonderful!


Ibland fattar jag inte trots att jag ser pa nara hall hur valdsamt regnet kommer o pa nolltid orsakar oversvamningar o drar med sig massor ....Colorado har haft varsta regnet pa 1000 ar....hela byar o stader utplanas...av de framforsande vatten massorna....ofattbart, det har regnat 44 tum.....sista veckan


Jaha, sa var det nya halsbandet klart!
Hon modellar manga ganger om dan, min lilla Vanilj...




Trottnar aldrig pa kvallarna har, de ar annu sa ljumma att bikini ar perfekt pa hundkvallsprommisen i morkret


Ljuvligt lila buske i blom...


Vissa kvallar ar det mer an magiskt!
Jag ar sa galet tacksam over att va har varje dag att jag nastan inte vet vad jag ska gora med all tacksamhet!



En kvinna var inne i affaren med den har jackan som Trish gjort for manga ar sen, hon ville ha sytt foder i den....men Trish gor inte sant...sa, jag bestamde snabbt att den jackan ska bli min en dag!
Alla mina ar ju i Sverige...


Hon ska bara komma pa vad hon vill salja den for, o sen ska pengarna bara rulla in, snart fixat! :o)





En kvall hamnade jag pa Kirtan Koncert with Sean Johnson & The Wild Lotus band from New Orleans...at the 7 Yogacenter...de sjong, trummade, spelade sin mantran o ett tag trodde jag nastan jag var i Indien...energin var hog, men inte alls min grej, jag lat mig dock dras med i energin o tog tillfallet i akt att skicka mina onskningar o se mina visioner...
o jag blev stadare o fick dammsuga hela lokalen efterat o fick da ga in gratis...markligt hur jag alltid hamnar pa olika evenemang pa detta viset ;O)


Val hemma var det som vanligt kaos inne hos jyckarna...
Hade en ide' om att Walker var trott nar hon kome hem, han hade alla grejer som hon salde att packa ner efter koncerten, sa jag sanerade hennes rum fran kuddinnehall o promenerade hennes dogs....


Tagen pa bar garning Marley!
Fick sen en stark kansla av att jag var tvungen att genast hamta telefonen jag glomt i bilen!
Bra ide' visade det sig, Walker hade just ringt o siste man fran bygnaden hade last o gatt medan hon fixade runt sina prylar i bilen o last in hennes bilnycklar....o ingen polare gick att fa tag pa, bara en som hade druckit vin...sa, jag fick rota fran hennes extranyckel o dra tillbaks till city med nyckeln...


Pa my day off, vandrade vi runt CourtHouse o Bell Rock, med alldeles for lite vatten visade det sig...


Jag slutar aldrig alska mina Redda Rocks!


En ny fin solbranna fick jag, gott!


Aventyrslusten i mig, drog mig upp uppat, ville kolla om man kunde ta sig upp nanstans


Val uppe sag det ut sa har rakt upp, 


...at vanster...


....inte at hoger heller...fanns det uns av en chans att ta sig upp...inte ens for en MAgic Redwolf, haha..kom pa att jag inte langre har nan forsakring alls...sa, ska forsoka halla mig pa mattan :o) an utmaning for Myrvalder minsann!


Well jag fick noja mig med att beundra utsiken nu nar jag anda var har uppe!


Jag insag snabbt att vattnet inte skulle racka till oss bada da vi som vanlig delade fran min flaska...sa jag bad om att hitta nanstans hon kunde dricka o svalka sig en stund, tungan borjade bli laaaaannggg


Hade inte gatt mer an en minut efter den onskan.....sa hittade vi paradiset i paradiset, haha hur lat det!


Vi tog en halvtimmes break sa hon fick svalka sig o jag fick sola mig...


Hon ser helt salig ut i allt vatten, rott men dock, svalt!


WAO har fanns det en cool fotoram mitt i allt!


Inga hojjar har inte!



Den har lilla sotnosen maste jag bege mig upp pa en dag!


Ja, jag fattar inte hur du kan halla dig harifran allt detta magiskt vackra o andaktiga...



Det ar for mig som att standig va omgiven av det mest sagolika jag kan tanka mig!



Massor av sota myrskorstenar overallt!


Pa lordagskvallen var det dans igen o fran att jag kom hem, hoppade i duschan o akte igen hade vadret tagit en ny vandning, det var full storm, aska o regn!


HRM du blir val trott pa MAGISKT men jag har inget battre satt att beskriva denna valsamma vaderkvall


EN marklig kvall blev det....som vanlig forst en danslektion, o mitt i allt, jaja, den var nastan slut da la min hjarna av o jag mindes inte ett dugg mer, o en enorm sorg skoljde over mig.
Satte mig ute o tararna borjade rinna, gick inte att stoppa!
Jag fick aka hem!
Det visade sig att en kvinna i Sedona just da tagit litt liv i floden, lamnat sin hund o sina klader vid kanten o bara...."gett sig av"
En god van till mig, hittade hund o prylar via psycic tracking, 40 pers letade efter kvinnan o halikoptrar i 2 dar, sen fortsatte min van o ett fatal andra yttelrigare en dag...utan att hitta henne, hon ar den andra kvinnan har i Sedona pa tva veckor som tagit sitt liv!



Tack for att du annu ar med mig trots att jag ar lite seg mellan varven....det hander massor, hinner aldrig skriva o ladda ner bilderna tar en eveighet, sa forut prioriterade jag alltid bloggen, nu prioritera jag min somn,,,bra va? ;O)

Idag ar jag tacksam over mitt liv har, att jag bor pa for mig varldens mest underbara paradis, att jag nu med spanning ser fram emot ett nytt jobb,dags att byta upp sig ;O) o att leva i overflod!

Wolfies tips: Skit i detaljerna! Bry dig om det som verkligen ar viktigt i livet, relationer, manniskor du alskar, din egen halsa o allt vad det innebar....livet ar for kort for att ens bli irriterad....NJUT, ALSKA O GOR SANT SOM GOR ATT HJARTAT HOPPAR AV GLADJE!
En dag, en sekund,kan nat plotsligt va alldeldes for sent!

                                                Love and Blessings <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar