söndag 7 oktober 2012

Bästa sulorna,Ekorrfika, flyttstädning o Riddare på stan!


Nu har jag äntligen varit inne hos Hasse som gör fantastiska sulor. 
Riktigt formgjutna som jag använt mina hela sommaren i jobbskorna men de fick inte plats i ut-o-gå-dojjorna, men det fixade han lätt sosm en plätt. 
WAO!
 Bästa Hasse nu bär det av i full kareta i skogen igen med superstöd under hålfötterna...jaja jag har inte hål i dem men...ash, du fattar nog !?!
GREAT!
TACK!


Efter sulbestyret var det fika med min Ekorre på Almedalsbiblioteket med underbar utsikt!

Vi har alltid såå himla kul, skrattar massor o ändå tycker vi inte lika i nåt ämne...


Så var det då äntligen dags att besöka sonen i nya lyan, SUPERFINT har han fått det o det värmer mammahjärtat ska du veta....när kottarna gör fantastiska kliv i sitt liv, just så som de vill ha det!


Efter inspektionen av nya lyan, blev det flyttstädning i den gamla.....så härligt att kunna hjälpa honom med något...han ber inte sin mamma ofta om en tjänst....skinande blankt blev det, han är minsann NOGA med att det ska var helt perkekt när han flyttar, dvs betydligt renare än när han kom....hrm...nåt bra han fått av sin mamma iaf... ;o)

I helgen var det VISBYDAGEN o då mötte jag de här modiga o stiliga Riddarna...


Gick också en sväng i Botaniska....som laddar inför hösten med att tappa blommor o blad...


Å där minsann, mötte jag självaste Linné....med sina stora ögon, tror det är för han ska se bättre...


Älskar att vandra i innerstan i Visbys trånga o mysiga gränder, min plats på jorden nr 2....kan man säga om denna ljuvliga ö som nu som bäst varje dag klär sig i nya sprakande höstkulörer...
..

På stora torg var det medeltida marknad med diverse hemsytt,-stickar-vävt,kokt o bakat o jag träffade massor av kända ansikten o fick många, goa kramar av människor jag inte sett på läääänge.
 Härligt o sol en lyste med sitt vänligast leende!


Idag är jag tacksam över att jag nu packat min bil för att flytta än en gång, då livet hela tiden bjuder mig på nya, spännande o förunderliga möten, människor, platser o händelser!
Mot nya äventyr men med starkt fokus på målet o kraftfulla tankar som skapar på vägen...


Wolfies tips: ge dig ut i skog o mark o plocka svamp, ta ett kort av en snigel eller njut i solen på en mossig stubbe, prata med småfolket eller bara njut av att dina ben bär dig stolt framåt på stigen!
 Njut innan "regnperioden" vräker sig med full kraft in över dig!
Sola näsan, ta ett skutt, skriv ett höstskrik o tralla där du går!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar