torsdag 25 oktober 2012

Osteopatmirakel, årsdagskalas, Sittling Bull o mer hundliv



Äntligen kom jag till min favoritosteopat Katinka Kundler som verkligen är helt grym på att fixa till bråkiga, onda kroppar, med minimalt små rörelser, utan minsta knäck eller bräck eller knak. 
Genom fina, mjuka rörelser i nacken, styr hon om spända muskler i ryggen o nacken så att kotorna hoppas på plats o förblir i rätt läge. 
Det är verkligen som ett mirakel!
Dessutom berättade hon för mig att hon fått tre fantastiska jobberbjudanden i Karibien o flyttar snart dit med hela familjen, man o 2 barn på 6 o 9 år.
Ojojoj vad lycklig jag blev, helt rysig .....av att hon lever sina drömmar. 
Hon hade sett en tidningsartikel för 15 år sen o genast känt att dit skulle hon....lite som min saga...coolt!
Jag önskar henne o familjen verkligen super lycka till!


Linnéa, minsta Ekorrbarnet jobbar i Brantings affär o säljer snygga kläder på Adelsgatan. 
Vi var där o kikade på senaste skriket. 
Själv är hon vacker som en modell, lilla Limpan...i "Brantiga" , svarta skinnshorts...


Därefter blev det fika på Skafferiet, jojo, varm nyponsoppa med grädde o mandelbiskvier....o till det....tadam!!!
Saffranspannkake med salmbärssylt o grädde...fint det må du tro!


Mysigt värre inne med...


...levande ljus o härligt höstvarm stämning....gött...


Dottern i huset, grandismatten firade sin "årsda" i veckan med bullar o mummig tårta..


...party,party...


I fredags bar det av med lilla Smirrebil till Säffle. 
Sotan fick stanna hos min Systeryster i Hässelby.


Varför i hela fridens namn åker man då till Säffle mitt i allt???? 
- JO!
Där drar Säffleoperan fulla hus varje helg med  Annie get your gun, med min gode vän Ken Roulette i en av huvudrollerna som Sitting Bull.
 Å vem kan spela denne mäktige Indian bättre än självaste Mr Indian själv!
Han har slitit med de svenska replikerna, o uttalet...o det lät verkligen äkta Sittingbulliskt! ;O)



Här ser vi en unik bild på hela ensemblen, då fotografering var förbjuden, så schyyyyyy, säg inget till nån....
Lilla "Annie", 22 bast gör sin förstigaste karriärroll med bravur, proffsigt med nerver av stål trots att saker strular emellanåt, en liten ny stjärna är född i Säffle!


Här poserar vi Sitting Bull o jag. 
Kändes bra att få några timmars prat i lugn o ro, då vi mestadels kommunicerar via nån chatt annars. 
Ken är en av de få personer i världen som känner mig bäst tror jag.
Han hejar alltid på mig när jag är i nerförsbacke o kommer med glada tillrop o sparkar i baken, samt ger goda råd när de är dyra, eller hur det nu var...


På natten till söndagen kom ett helt gäng superupprymda, otysta o totalt ickesmygande kufar ballandes in genom dörren 4.15 på morgonen. 


Ytterligare en indian o 2 andra galna men härliga knasbollar.... 
Lisa hade kört hela vägen från Norrtälje o Cecil o Lelle hade lurat till lite då o då o var värstigans pigga....vilket inte riktigt vi andra var....men....
med den ljudnivån gungade min luftmadrass så kraftigt, så jag tyckte det var lika bra att kliva upp o garva med en timme.
Till alla  hyresgästers  stora glädje, kom så äntligen tröttheten ikapp våra nyanlända vänner o de slocknade ett par timmar innan det var dags igen...
Lisa o Lelle driver Håtö gård i Norrtälje med turridning i westernanda.


Efter en synnerligen "välgarvad" frukost var det så dags att styra kosan mot huvudstaden igen på söndagsförmiddagen.
OM det blir en vargavinter när det är mycket rönnbär så föreslår jag en enkel biljett till ekvatorn, snarast!
Träden fullkomligt dignar av de röda bären o dessa vackra pippisarna hade värsta rönnbärsorgien i trädet utanför balkongen!


Det här är Sotan o hennes "Hundsysteryster" AM Wolfdogen Spirit. 
De busar o leker bara med varann, för övrigt är båda poliskonstaplar o kan inte unna sig att slappa o leka utan måste hela tiden hålla ordning på alla andra otyglade 4 beningar.


YYYYYYYYLLLAAAAAA är HÄÄÄÄRRLLLIIIIGGGTTTTTT!


Atasha är the Wise Old Lady i gänget o styr sin omgivning med pondus.


Tjaha, så var vi då på ön igen o jag var bara tvungen att visa ett prov på ligga "skavtassars"


Stumpen, the Old man i huset håller lite ordning på "lillebror" Maskensmasken Vincentvessla, fast mest när han sover.
Vakentiden har han gett upp att försöka få nån hyft på lillen o lämnat över staffetpinnen till Sotan som jobbar heltid med "fallet" ;O)


Tingeling tycker att hon äger hela lilla Vincent o lägger beslag på honom hel o hållen, jo, han ligger därunder, titta noga!
Skulle inte bli förvånad om han just här drömmer att han är en huvudkudde!

Idag är jag tacksam över att jag: tog mig helskinnad från N Gotland, Stenkyrka, till mellersta delen ....Stenkumla i slirig snömodd o halvorkan.
...får träffa min Trollunge imorgon, som kom med nattbåten.
....nu har 3/4 av mitt "valppack" på ön i några dagar o ska mysa lite i vintervita vädret med dem. 
( Minstingen min, Fridolinan kom hem från Turkiet ikväll o kunde säkerligen accepterat ytterligare nån plusgrad..)
....mina nackkotor nu är på väg att hamna på rätt plats, så fingrarna slutar att domna - HÄRLIGT!

Wolfies tips: tänk efter var du vill åstadkomma i livet om några månader, så ska jag snart vidareutveckla detta!
                     Puss o gonatt/gomorron-förmiddag-eftermiddag eller -kväll på dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar