lördag 24 augusti 2013

More AMAZING THUNDER, Everything is in Divine Order!


Just have to say again, and again I'm so Blessed to live here and see all this beautiful sunsets EVERY DAY!

Internet har inte funkar pa flera dagar o nu idag var antligen min roomate tillbaks o ringde netgear for att se om vi kunde fa ratsida pa problemet.
Det var en brud i Indien som svarade...o Joanne som har problem med horseln pa bada oronen fattade inte ett jota o lamnade luren till en mer svensk an engelsktalande..o shit, det var inte helt latt men efter manga upprepningar o skratt...ca en genomsvettig timme senare med in o urkopplingar o uppdateringer via hemsidan da jag skulle andra installningar pa grejer jag aldrig hort talas om, (min hjarna stod nastan i lagor av anstrangning att fatta vad hon ville jag skulle gora)...visade det sig att wirelessknappen pa routern var i offlage!
Very strange med tanke pa att det var en morgon det slutade fungera, bara jag bodde har, rummet med routern i ar stangt o ingen hade varit dar pa natten vad jag vet!!!
Rummet dar Jeff bodde o da var det ett vasen darinne som fick honom att vakna av sina egna skrik varje natt, jag vaknade ocksa...den enda som mojligen hade tillgang till rummet ;O)


En dag kom ett par in i affaren som jag blev varsta bundis med...jaja, det hander varje dag men dessa manniskorna var ganska speciella.
Mannen hade speciella tatueringar som jag borjade fraga honom om...o vi kom in i ett allt djupare samtal..



Dan efter kommer han in i affaren igen med en hel mapp med papper!
Du gjorde ett enrormt intryck pa bade mig o min fru ska du veta. 
Jag har med lite grejer at dig!


Han hade skrivit tonvis med A4 sidor om sina tatueringar o printat ut, samt klistermarken o en magnet med text till mig pa baksidan...shit, jag blev helt rord, vilken massa jobb, for lilla mig! <3


Han forklarade entropy som nar man i en lada forst har ordning, sen blir det mer o mer oordning o stokigt i den....man ska se upp for det o inte lata det ske!



Shit vad massa coola o harliga manniskor som bara bamsar sig in i mitt liv, wao, coolt!!!



Sen kom det in en snubbe, laaang som ett osregn o ville att jag skulle laga denna magnetsedelklamman, utan att andra nat eller byta ut mat! 
Vannen han hade fatt den av var dod o da fick inget andras!
AR DU FORVANAD ATT HAN KOM IN TILL JUST MIG???
Ingen annan hade ens tankt tanken att forsoka reparera en san torr o sliten, vardefull klenod. 
Pa nader fick jag skarva i en bit skinn pa insidan dar det inte syntes!
Alla har ar dodsskraja for att nat ska ga sonder, o de ska bli ersattningsskyldiga eller stamda!
Men Magic RedWolf kommer inte ens pa sant forran mojligen senare samma vecka!



Han blev urlycklig o gav mig en bamsing till kram o dricks!



Varje kvall tanker jag pa att ojojoj vad jag onskar att jag kunde direktfilma varje solnedgang o lata dig njuta o kanna det stora hjartat som bara vaxer i takt med de skiftande fargerna!!!


Marks att det borjar bli host, solen gar ner snabbare o morgnarna ar svinkalla, ibland inte mer an 20 grader...


ANDAS IN FARGEN EN STUND, KANN I HJARTAT HUR DET KANNS!!



Just den har kvallen traffade vi en hundkompis som hade svar allergi o massa magproblem, erbjod min homeopatiska hjalp, vi far val se om han ringer!
Hunden hade ett  konstigt namn da hans forre agare var...muslimisk eller nat, han har bytt hem massor av ganger...nar hunden pratade med en djurkommunikator sa han att han inte gillade sitt namn.
Hon fragade vad han ville heta. 
Angel, sa han.
Ok sa hon, tycker du det ar ok, fast du ar en kille?
Ja, eller kanske Angelboy...tyckte han, nog ser han ut som en liten anglapojke!
Hans husse har bara hundens basta for ogonen o har inrattat hela sitt liv efter honom da han inte kan va ensam o inte springa los....
Hoppas det loser sig pa basta satt for dem bada!



Ny vaska haller pa att ta form...o vissa ar koncentrerade till max visst, haha




Det bara rusar omkring ideer i hjarnan som slass om att komma ut i fingrarna o forverkligas!
Asballt!
Ingen har nansin lart mig hur man gor sa jag improviserar hela tiden...


Thunder pa G!


Snabbt upp till Thunder Mountain for att avnjuta blixtar o dunder!


Snart dags att skorda prickley pears ...


Utsikt genom en kaktus!



Vanilla ar alltid flitigt uppvaktad!


Supercool navelstrang ner fran molnet!
Jag stannade en stund o pratade med husse o matte o Mr Thunder kom allt narmare o utan forvarning kom en blixt emellan Thunder Mountain o Sugerloaf, som vi stod bredvid o sen nastan samtidigt en knall som var sa oronbedovande att det nastan rings\de i orona o hela marken ruskade!
Maktigt!


Hela vagen till Cottonwood blixtrade det runtomkring bilen i alla vadestreck o askan skakade om i nagra timmar, blixtarna lyste upp hela rummet, FANTASTISKT O HARLIGT! 
Vi fick gott regn i nagra timmar, efterlangtat, men dan efter var det lika varmt o soligt igen!


Himla grateful att uppleva detta skadespel, varje dag, sa fantastiskt vackert men olika varje dag!


Rosa, orange, lila, rott, blatt o gult i en ljuvlig himmelsk mix!





Idag ar jag tacksam over att jag aterigen verkligen insett o fattat att everything is in Divine Order!
Helt meningslost att oroa sig, jag har allt jag behover JUST I DETTA NU, resten vet jag inget om annu, mer an att det blir fantastiskt!
Sa tacksam ocksa over alla manniskor som pa olika satt kommer till mig o gor mina dagar underbara....de far nat de behover utan att jag har en susning om hur det gar till o jag far massor tillbaks!
Just nar jag skrev bloggen ringe en myckar kar o nara van o gjorde mig annu gladare! <3
LOVE YOU MY DEAR!

Wolfies tips: GIVE LOVE AND LOVE WILL COME BACK TO YOU!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar