lördag 17 augusti 2013


Nu va, nu e det sa har va, att min dator spelar dingel o det har inte gatt att fa nan ordning pa bloggen, en mening sen ballade allt ur, sa nu har jag harvat igang datorn jag fick av Ralph, sa du far sta ut med a,a,o, haha...

På min lediga dag tog jag mig upp till den gamla gruv o spökstaden Jerome, som lyser så fint uppe på berget varje kväll!


Hela omgivningen andas lugn


..men det ar ocksa en spoklik kansla haruppe...



Alla rostiga maskiner o utrustning bidrar till kanslan av en svunnen tid, full av aktivitet, nu turistattraktion



En komprimerad variant..av en chrysler




Jag som normalt inte precis ar non storshoppare eller ens "rannaruntiaffarer" nord, gillade denna skarpt...shoppade loss pa en angel at Mrs Boss...
JA du, nu far du anvanda din fantasi till att tolka mina ord, ibland blir de val markliga, haha


Tror jag kan gissa att nan av er skulle gillat att browsa omkring harinne


Lot's of nice pottery


Nasta shop var the worlds biggest kalejdoskapaffar..


man blev uppmanad att leka o prova hur mycket man ville, vrida o fixa for att se alla fina monster o colors


Isn't this soo cool! manga "sexiga", haha Wolfie, kvinnan i affaren tog kort med min kamera genom kalejdoskapet, skitcoolt!


Jag lovar, det fanns alla storlekar, former, colors o material av dessa underfundiga prylar
Dit ska vi when you come over here to visit!


Typ som en godisaffar man kan leka i...yiehaaaa !


I detta landet har folk dille pa Harley's....sakert 90% av alla hojjar...


An old cinemaprojector


Den har shopen va sadar, blev hotad av "en creepy man", kanske nan du kanner igen...som tur var sa var jag som vanligt timid o tam, haha sa jag blev slappt igen ;o)


Statliga bygnader, vittnar om en storhetstid..undrar vad detta varit fran borjan


Visst ar dessa kaktusskelett otroligt stolta o vackra?


Artgalleries ar det gott om everywhere


Ascoolt att det gamla is still here...


Man ser langt bort till Sedona haruppifran


House of joy, sounds fun, ;o)


Gladjeflickan Miss Piggy sjalv tog emot!


Har har kreativiteten flodat minsann!


Tank dig att ha en garden like this, man skulle bli pa supergott humor varje gang man va dar! 



More art..


En naturlig gladjespridare mitt i allt!


Spannande tra(d)hus


A BLUE house! Easy to find!


OM man vill strosa runt sitt hus ska man inte valja att bo just i dessa 


Genvag...


Fina abaloneskal...


Inne i den affaren, i ett av rummen...var jag definitivt inte ensam...tungt att andas, trangt o kande mig iakttagen..kan du kanna det?


En cool skinnaffar, med massa skojsigt o jag blev bastis med agarinnan som visste who my Mrs Boss was...


;o)


CANDYS!



En liten cool utebar nedanfor restaurangen



OJOJOJ! OJOJOJ!



Behover jag saga att denna trevliga kvinnan o jag blev poolare pa nagra minuter? No, det har du nog redan gissat..




Minns du att jag berattade om en sk cementfabrik som sags vara en forskningsstation for UFO's?
Uppe pa kullarna lite varstans ser man dessa markeringar pa langt hall...runt fabriken..


HMMMM...


Inne pa The Spiritroom (dar jag var men danska Susy o hennes finace i vintras) var det full rulle med dans o livemusik


Vanilla got a kiss from annu en beundrare!
Inte manga passerar utan att dela en fin kommentar om min Vanilla o hon uppfor sig exemplariskt overallt!


Idag brann det inte i knutarna som tur var!



Undrar nar denna hade sina glansdagar...?? jaja, glansen finns ju kvar men...den andas historia!



Det finns lite av varje haruppe!


Jisses vad denna bluemetallic hoj glanste i solen!


Love these! nar man kan tanka annorlunda o inte ha en fladig neonskylt som i staderna bara for det ar hos polisen, cool, high five!


Sen ringde min van Mark fran Sedona o undrade om jag ville titta pa ett hus att hyra...o jag drog dit.
Han kompanjon Tony bodde har, granne med huset o hade en fantastisk uteplats!


Vill jag ocksa ha en dag.


Huset hade vita heltackningsmattor, men var superfint...kvinnan skulle flytta tillbaks till Visconsin, o var allergisk mot hundar, Mark forgot about Vanilla...


En hummingbird stannade till o pratade en stund!
- Hamta naring o lakedom ur naturen. 
  Naturen laker dig!
  Din gava ar att ta tillvara naturens medicin!
Jag tackar for de visa orden, o i skrivande stund inser jag att det ar just precis vad jag behover right now!


Ahhh, my Red Rocks, I love YOU! <3
Vi tog en promenad o starkte oss med RedRock power innan det var dags att traffa nasta van, George som gor fantastiska mobler med turqouseinlaggningar...


Hela hans gard var fylld upp till molnen med trabitar av alla de slag o han letar mer varje dag ;o)


Sa har borjar det....de laggs i, slipas jamna o sen fyller han pa med lack.


Mitt i allt nar vi star dar i kvallningen i hans garage o pratar sa bamsar den har killen in, rakt forbi mina fatter som om han agde plejset...
Tydligt ar att de ocksa har ett budskap at mig, detta ar den 3:e pa 4 dagar...


OK, jag tar at mig hans budskap an en gang...
- Se med klarhet! 
  Din gava ar att genomskada illusioner!!


Han ville inte kliva upp i Georges hand.. sa han fick hjalp upp pa ett kuvert o fick aka "flygande matta" ut pa andra sidan vagen i ett buskage far att inte bli trampad pa i morkret.


En harlig brud blev sugen pa mer fransar...men, priset avsrackte tror jag 2650 spann...


En gammal I(nternational)H(arvester) akte forbi...ute o luftade sig..


2 coola danskar pa besok!


Ett glatt gang fran ..var det Norge eller Danmark? 
Shit vad langesen det kanns...massor av Danskar, Tyskar, Hollandare o Italienare framfor allt har varit inne de sista veckorna.


Fick ett message av Adam att det var Sweat pa kvallen...o det ville jag ju inte missa.


Stenarna ar glodande nar de bars in o nar vattnet slas pa blir det en bastu utan dess like darinne.
Det trummas, o skickas boner o sjungs sanger hela tiden. 
Man kan INTE en sekund fokusera pa hur varmt det ar, da tuppar man, fokus maste ligga i det man ber om 100%.
Jag bad for en van med knaproblem o kande hur mina hander borjade jobba med hans kna, fick ut nat i handerna o gav det till de glodande stenarna.
Nasta dag var han sa glad, han kunde boja sitt kna igen o hade inte ont langre.


Met a new Wolfsister EVA!


Det tog nagra dagar o massa YouTube filmer att klura ut how to do this strap med 4 deerskinlaces


Fin, sa Mrs Boss nar hon sag den, nasta dag kom att email med 14 sidor om att vi inte BARA kunda ha exotiska vaskor i affaren o att jag inte skulle lagga ner 10 timmar utan bara 4 timmar pa en vaska, o hur hon kommit pa hur de skulle se ut, sanna skulle jag gora...
Hon syr sina pa maskin o jag gor allt for hand, takes forever o om jag inte for lata fantasin floda....it kills my creativity!


Kankse ar det jag som ar konstig, men nar jag ser en skinnbit spinner min fantasi loss o vill massor....om jag da ska gora 10 likadana o skynda mig istallet, tror jag ...att jag...struntar i det hela.
OM jag lagar en matratt en gang, o det ar supergott, vill jag anda prova nat nytt nasta dag, leka, trana, experimentera o hitta nya losningar...


Hon skrev ocksa att nu nar du fatt erfarenhet i hur man gor vaskor, kan du gora dem snabbare o effektivare o mindre...
Tjoho ja, efter EN vaska som jag sjalv lart mig o trixat ihop har jag nu alltsa en massa erfarenhet o kan bli en massproducent...hrm...not really me...


Jag tanker massor forst pa hur blir det om jag gor si eller sa, vilket blir mest hallbart, praktiskt..??
Vill att det ska bli "perfekt"...hrm, aldrig nagra stora krav pa mig sjalv, haha
Detta ar en exclusive store med dyra saker o jag kunde inte ens om jag jobbat i en "billighetsaffar" hafsat ihop nat lite snabbt o satt en STOR prislapp pa.
Man ska kunna anvanda produkten, den ska va funktionell o bra o man ska kanna sig nojd med sitt kop!


Nagon hade klippt ut o halat en borjan till en bh...o jag klurade massor pa hur denna tunna skinnbit som onekligen skulle innehalla BIG BOOPS skulle fa en hallbar strap om halsen o en om kroppen.
Sa har blev det!


A sa ett armband for en valvuxen man med grova armar...de vi hade var for miniatyrhandleder...


Pa kvallen blev det en hike innan danslektionen hos Thomas tog vid, o Vanilla fick hastigt o lustigt folja med hans inneboende pa prommis med hennes hund...


Har ju nastan varit pa toppen av Bell Rock, cool utsikt daruppe 



En man hade varit inne i affaren nar Ed jobbade o fragat om vi gjorde leatherrepairs..NO, blev svaret, men han ville anda komma in o fraga igen, o den dan jobbade jag, YES, of course blev da svaret!
Han ville ha en fortsattning pa sitt klockarmband...


Slappte loss fantasin o ett armband borjade ta form..



Han blev jattenojd! a glad att han inte gav upp efter forsta forsoket!

Today I'm grateful for...att jag bestamt mig for att flytta igen, hall en tumme for att Sedona visar mig basta alternativet for mig o Vanilla NU!
For att jag borjat skapa mer skinnprylar, for att min Smatta nu fyllt 20 bast (igar) my smallpuppies are growing fast...
I'm VERY PROUD AND HAPPY TO HAVE 4 AMAZING, WONDERFUL KIDS, it's a BLESSING! <3


                                        WITH LOVE...from YOUR MOM! <3


Hoppas your eyes glittrade lika mycket nu 18 years later, nar du sag din tarta!

Wolfies tips: remember to tell everybody you love...that you love them, can't be to often! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar