söndag 4 augusti 2013

Tårar, hantverk o minizoo i röklukten


Nu är ju inte denna bilden så märkvärdig tycker du säkert, NÄÄÄ, sant, MEN 7 sekunder innan spankulerade det en livs värstingens levande elk här i gattet, tvärs över vägen från affären typ....lite skojsigt, hann inte hämta kameran innan han hade rymt, sorry!


Torsdag var det ju Farmersmarket i Cottonwood o jag drog dit för en grej jag ville köpa o skicka till Sverige..o den här mannen ville jag visa, nja...kanske inte ...eller ...han jobbade i bark..


Finns massor att karva i om man blir sugen, tänk bara att bo i Cottonwood o karva i cottonwoodbark, vilken grej!


Här har vi den glade karvaren själv!



Tjo o drag även denna dag!


Det rockades fett lite varstans!


Plötsligt såg jag en granne som jag vinkar på ibland när jag drar på morgonen, han gör FIIIINA MÖBLER!



Hans marknadsgranne o jag blev bästisar o han tog foto o bjöd mig på plommon!
Tänk vad världen är full av kompisar!


Superfina konstverk han gör!



MMMMMMmmmm vad gott med plommon!!


De var RÖDA på insidan!

Blommor o bi...blad! ;O)


Plötsligt fick jag syn på SPIDER(WO)MANS daughter, tvungen att föreviga ju!


Cool liten brud!


Den här fina handvävda bonaden kostade $40, o jag beundrade den, då sjönk den till 35, sen till 30...o shit, kunde inte motstå, fast jag bestämt att inte handla mer än vad jag kommit dit för!


I fredagskväll var humöret inte på topp!
På onsdagen sålde jag för $1280 o var galet glad o nöjd....på torsdagen o fredagen bara för $30 o $45...o Mrs Boss ringde o "talade om" allt jag skulle, måste , borde o ....suck, tappade helt sugen på allt, kände att jag var helt kass, fast jag vet att hon verkligen uppskattar allt jag gör....men när jag aldrig får höra annat än allt hon inte är nöjd med ....känns det meningslöst...alla mina ansträngningar som inte verkar vara värda nåt...så energin rasade i botten, tårarna rann o jag drog upp på Sugarloaf o lät dem rinna klart där, njöt av solnedgången o kände att livet inte va slut trots allt ;O)


ÄLSKAR att sitta däruppe o se min "framtid i bilder" o så lite dinner... käkade en organisk wrap med bönor o veggisar...mmm


Ingen tvekan om att man samlar kraft häruppe!


Mäktigt, kraftfullt o HÄRLIGT!


ALLA solnedgångar tar mig uppåt flera snäpp, var jag än är på min stege!


Tänker ofta på hur det verkligen inte finns några "FEL" eller MISSTAG" i livet!
Har du tänkt på det?
Vem säger, bestämmer i så fall det?
Det finns bara olika sätt att förhålla sig till saker o skiftande läxor/lärdomar!
Vi kan själv välja hur länge vi vill stanna i vår håla eller hur många gånger vi vill upprepa en "läxa"


Ibland känns allt helt hopplöst, några sekunder, minuter, timmar eller dagar, kanske månader, MEN DÅ har det gått över styr!
Livet är alldeles för underbart för att slösas bort på att vara deppig, ledsen eller arg/besviken nån längre stund!
De stunderna är för alltid förlorade o kommer aldrig tillbaks o en dag kanske vi mest har minnen att "leva på", bäst att se till att de är så många/underbara/galna o roliga som möjligt!


Jag är mycket medveten om jag jag denna dag kunde välja att borstse från alla tuffa ord...men fast jag är ganska superbra på att hålla huvudet högt, humöret på topp o enenrgin sprudlande så kan även jag dippa lite ibland...o jag tillåter tårarna att rinna om de vill, tills de är slut, sen spelar jag nån bra låt HÖGT, eller knallar upp som här på en fin plats o möter allt vackert o underbart o när jag övergår till att fokusera på hur tacksam jag är att jag är HÄR, SER, HÖR, LUKTAR, KÄNNER o UPPLEVER....över mina kids, min Trollunge o att jag har en bil, mat , bor fint o har ett jobb...så gråter jag nästan för att allt är fantastiskt i stället o läget är....uppåt igen!

Inte bara jag njuter av utsikten!


Varje kväll ser man de mset färsprakande solnedgångarna här!


På vägen ner började det som vanligt skymma snabbt....alltid svårt att slita mig härifrån!


HOLY COW! 
OM INTE HUMÖRET VAR HELT 100 så blev det minsann det nu!
Såg i billjusens sken hur den sötnosen spankulerade stolt över vägen o snabbdrog i handbromsen o fumlade fram kameran o beordrade HAAAAAAAAAALT!


När jag var barn hade ingen, INGEN kunnat övertyga mig om att jag en dag skulle studsa av lycka över att se en "vild" spindel nästan stor som min hand... haha


Mot mockisen ser den inte så stor ut MEN...


DE ÄR BAMZIGA!
Kusin Catta, detta är något du borde träna på lite då o då! ;O)


I mitt ungdomliga oförstånd hade jag ihjäl allt på 8 ben, tills en dag....dådet plötsligt slog mig att, shit, tänk om detta är nåns mamma, syster, eller barn o så kommer den inte hem för nån barbarisk 2 bening har haft ihjäl den, bara för....att.....de inte gillar utseendet eller nåt....det är sjukt!
De var här före oss, o vi har minsann ingen rätt att döda bara för vi tycker si eller så....de är Gudomligt skapade liksom vi människor o "vi är alla släkt" ( på Lakota) Mitakyue Oyasin!
Den här är dessutom harmlös o barn har dem som husddjur (vilket kan diskuteras)


Minns du Ralph, chaffisen som hyrde ett rum i samma hus som jag hos Jim i Sedona de två första månaderna jag var här?
Han var en försiktig man o var många gånger helt galen på mig då jag gjorde alldeles för vilda o tokiga saker enligt hans normer....typ inte nåt efter hans "bok"...men efter några små vita homeopatiska piller så är han nu som förbytt..
Han ska sluta köra lastbil, sälja sin stora fina gula truck o har nyss köpt en Cadillac o en ny dator o DÅ SKICKADE HAN SIN GAMLA TILL MIG, COOLT VA!
Jag som läge haft en dator med bättre minne på min önskelista!


Han reser, kör hoj o roar sig, helt galet härligt...han som va som en gammal, men blyg liten pojke förut!
Tänk vad lite små piller kan göra susen!


Igår på min lediga dag kände jag att jag ville komma bort lite o jag drog till Flag för att botanisera efter en födelsedagspresent till min Småtta, TÄNK MIN MINSTA VALP FYLLER SNART 20 HÖSTAR!
Hur har det gått till, jag som ännu är så ung o vild, fniss!
Men jag är STOLT,  ÖVER ALLA MINA VALPAR!
De är GALET FANTASTISKA ALLIHOP!
Smått fantastiskt med en sån vild vargamamma, eller kanske just därför ;O)  !!! <3


Hade en träff med en snubbe som var i affären förra veckan när det åskade som värst...den där superknallen... o nu ville han jag skulle komma upp till hans camp i Walnut Valley norr om Flagstaff o mysa vid elden lite...vilket jag inte gjort på alldeles förlänge.....så den planen hakade jag på.
Han studerar till sjuksköterksa o har campat i en månader överallt runtom......
Föräldrahemmet är uppe där de fyra delstaterna möts, AZ, Utah, New Mexico o Colorado i Teec Nos Pos

OJOJOJ vad jag saknat min eld! Å röklukten!


Han ville ha hjälp att flytta sitt lilla tält en bit o oups, under tältet hittade vi denna ....NÅGON...


Tror INTE den skulle pussas på..


....å så en centipede....DEN SKA MAN INTE TAFSA PÅ!
Centipedes (from Latin prefix centi-, "hundred", and pespedere, "foot") are arthropods belonging to the class Chilopoda of the subphylum Myriapoda. They are elongated metameric animals with one pair of legs per body segment. Despite the name, centipedes can have a varying number of legs from under 20 to over 300. Centipedes have an odd number of pairs of legs, e.g. 15 or 17 pairs of legs (30 or 34 legs) but never 16 pairs (32 legs). A key trait uniting this group is a pair of venom claws or forcipules formed from a modified first appendage. Centipedes are a predominantly carnivoroustaxon.
Centipedes normally have a drab coloration combining shades of brown and red. Cavernicolous (cave-dwelling) and subterranean species may lack pigmentation and many tropical scolopendromorphs have bright aposematic colours. Size can range from a few millimetres in the smaller lithobiomorphs and geophilomorphs to about 30 cm (12 in) in the largest scolopendromorphs. Centipedes can be found in a wide variety of environments.
Worldwide, there are estimated to be 8,000 species of centipede, of which 3,000 have been described. Centipedes have a wide geographical range, reaching beyond the Arctic Circle, Centipedes are found in an array of terrestrial habitats from tropical rainforests to deserts. Within these habitats, centipedes require a moist micro-habitat because they lack the waxy cuticle of insects and arachnids, and so lose water rapidly through the skin.Accordingly, they are found in soil and leaf litter, under stones and dead wood, and inside logs. Centipedes are among the largest terrestrial invertebratepredators and often contribute significantly to the invertebrate predatory biomass in terrestrial ecosystems.
Some species of centipede can be hazardous to humans because of their bite. Although a bite to an adult human is usually very painful and may cause severe swelling, chills, fever, and weakness, it is unlikely to be fatal. Bites can be dangerous to small children and those with allergies to bee stings. The bite of larger centipedes can induce anaphylactic shock in such people. Smaller centipedes usually do not puncture human skin.
Even nonvenomous centipedes are considered frightening by humans due to their dozens of legs moving at the same time and their tendency to dart swiftly out of the darkness towards one's feet. A 19th century Tibetan poet warned his fellow Buddhists that "if you enjoy frightening others, you will be reborn as a centipede.


Myyyyys med min Vaniljhund! 
MMMMM vilken god röklukt!


Det var en underbar plats han valt att slå läger på o vi hade en trevlig kväll med vedsamlande o småprat tills ...(solen gått ner...o det var dags att slingra sig ner genom Oak Creek o fylla på vatten jugsen i mörkret)


ser ut som nån slags rosmarin...


Gult e ...vackert!


Lilla huset på... ;O)



mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Hör du hur det knastrar o sprakar, känner du doften av rök, hör du syrsorna o cikadorna spela.....då har du en liten susning om min kväll igår...



A pice of Creators Art!


Vi beundrade den vackra solnedgången över San Francisco peaks...som nu var snöfritt ;O)


Idag är jag tacksam över att jag så snabbt hittade upp ur min grop jag halkat ner i,
över att hela jag luktar som en rökt böckling,
samt över att jag ibland får vara nån lite låg eller ledsen människas peppare o kick i baken o påhejjare....jag älskar den rollen o den glädjen det ger mig tillbaka!
...gillar också att jag ibland vågar va just så ledsen som jag känner mig men att jag vet hur jag kan klättra upp snabbt igen...

Wolfies tips: om du behöver klättra upp ur en grop som du halkat ner i är solnedgångar, eldar o dans o musik fantastisk hjälpmedel, ja även tatentulas, fniss...denna brukar jag köra:


Å så känner jag hur det känns när nån från sitt hjärta sjunger den för mig! =0)
Å DU, JA just DU....använd ros, eterisk olja, på handlederna o sniffa på, det får DIG att känna mer KÄRLEK TILL DIG SJÄLV, bra va!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar