söndag 19 augusti 2012

Bröllopsyra med litlte Sis norr om Vättern


Denna helgen blev det en långtur...igen...
På väg till norra delen av Vättern fick jag se dessa gigantiska molnbirdisar, ser DU dem?


Mitt i natten smög jag tyst som en mus in på detta stiliga vandrarhemmet, för att inte väcka någon...kissade på kanten o vågade knappt andas....så bodde jag där helt själv visade det sig morgonen därpå...
Ibland undrar jag varför jag gör mig till så hiskeligt....men jag kan bara inte väsnas mitt i natten, jag är inte tillverkad på det "nattljudliga" sättet...
 

Så blev det då äntligen dags att möta brudparet kl 16, som gift sig kl 10 redan då detta tydligen var en superpopulär dag att låta 2 bli ett!
Ellen o jag bodde tillsammans med 2 andra tjejer i en liten stuga i Sälja-Långlet norr om Mora under vår 2 åriga Homeopatutbildning. 
Vi har delat både glädje o sorgtårar, pluggstress o matlagning o några glas vin....
 Hon är likasom som min minstigaste o busigaste lilla syster...vi är typ som Madicken o Lisabeth....



 Fantastiskt tjusiga häften med eget namn på...innehållande sånger, info om alla gästerna samt menyn.


 100 bröllopsgäster hade en fantastisk kväll tillsammans med brudparet!


Fin utsikt från festlokalen Folkets Hus  Åmmeberg.
 

En urläcker tårta blev sakta styckad i mindre bitar o hamnade i gästernas magar...Hallondrömtårta var det minsann....


 Mumzig, visst syns det???
Läckra osockrade hallon o vaniljkräm med mumzig marzipan...mmmm


Hela tjejligan som härjat med ELLEN på möhippan var uppe o berättade om den roliga dagen.
Hon hade varit på spa, åkt lomo, käkat gott o fått gå in i en studio o sjunga in The Rose, som vi alla fick lyssna till....o hon satte den på första "försöket", GRYMT VA?


Min bordsherre Niclas o jag hade minsann inte tråkigt en enda sekund...på hans lilla förklaring i häftet stod det något om att han brutit några revben på brudgummen o på min stod det Gotländskan som blev Indian o ...ord som mer vild än tam ploppar lätt upp i huvudet...så...
vi kom fram till att ingen annan skulle vågat sitta bredvid oss, därför fick vi sitta tillsammans, fniss....
Jag lyckades till och med mè  bedriften att få upp honom på dansgolvet vilket visst skulle vara en svår utmaning...

Tätt sammangosade inledde brudparet med en mystryckare då brudgummen tydligt deklarerat att han var musiker o DÅ dansar man INTE  o definitivt inte vals!


 PÅ hemvägen hittade jag detta coola ekipage i Askersund...o vid Vätternterassen...som tyvärr inte serverade lunch denna dag kunde man på baksidan se små stalaktiter under den gedigna uteplatsen, supercoolt! 
Såna bildas under massor av år när kalkhaltigt vatten sipprar fram o droppar på samma ställe...



Från terassen kunde man skåda ut över Vättern o det var verkligen vackert!


Idag är jag tacksam för att alla mina 95 mil gått bra, även om ögonlocken gärna blir lite för tunga ibland,
jag blev bjuden på min lilla busiga systers Bröllop,
allt jag fått se o alla nya vänner jag fått o umgåtts med!
Tack o Lycka Till Ellen o Jonas! Puss på ER!

Wolfies tips: Nästa gång du blir bjuden på stor födelsedagsfest,bröllop eller så, tag chansen o håll ett tal, du som kanske inte brukar det annars....allt man är rädd för växer man av när man gjort det.
Brudparet fick både ett litet tal o en sång av mig....kändes härligt att få bjuda på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar