måndag 6 augusti 2012

Morsan gästbloggar, fallskärmshopp o Nalle the PUH

Nappade på idén från min Inger med gästbloggare.
Jag har nu bett 3 goa människor jag gillar skarpt att komma med sina inlägg...när de får tid o först ut är min extramorsa Leena Palmgren fd Gotland numer Nynäshamn.
Hon är min bästaste peppningsmorsa o det ger mig massor.
Be prepared här kommer  Leena.... Qvinna på väg i Levande Livet:
Yieääääääää...

Oj,OJ,OJ! Vad gör man inte för sina barn? Jag blev nu ombedd av Wolfie att gästblogga,jag känner mig osäker och i en helt ny värld, jag är verkligen ingen datafreek.

Ja du undrar?  Är hon ditt barn?  
Det svaret vill jag uttrycka så här……jag arbetade (/och arbetar ännu) med personlig utveckling ,för Kropp,Själ, Ande. 
För mer än 15 år sen på en " Möta Dig Självkurs"  på Fårö, kom det en tjej fullkomligt fullmogen att öppna upp all inre kunskap! 
Hon blev ett  av mina universumbarn.
 Som det ofta är, vi blir mogna att slå ut blomstra i all inneboende kunskap, när smärtan av ofrid blir för stor!  
Många är rädda för kraften… men…..kan vi steg för steg känna den så vill vi följa den på utvecklingens och skapandets väg. 
Jag brukar trösta och säga att …om du  ångrar dig, går det att återvända…till… som det var tidigare! 
Jag vet ingen… som önskat återvända, jag tror det är vår egen livskraft som leder oss i god energi framåt!! 
Om vi låter den göra sig påmind!! 
Ha,Ha, nu kliver jag utanför min trygghetszon och växer!! (jag skriver)

EN VIKTIG SAK ATT KOMMA IHÅG ÄR ATT: VI ÄR LÄRARE OCH ELEVER FÖR VARANN…ALLA….ALLTID!

Jag har varit på en kärleksfull resa till Gotland  några dagar.
Min egen son som fyllt 50år skulle hoppa fallskärm. 
Vi  mor,syskon hade givit honom den resan i present. 
Min planering var att vi alla 3 familjer skulle stå med öppna armar och kärlek  ta emot honom när han kom seglande genom luften,och sen pick,nick i det gröna.
19 pers,stora,små följde den spännande färden! 
Jag är Tacksam att allt blev så underbart bra som jag önskat!!  

  
 Idag på morgonen cyklade jag ner till sjöen och simmade 200m snacka om livskvalité.  Hem plocka röda vinbär från busken och göra en drink med lite sensommarhonung från Lind, smaskens!  


Så många blompottor som jag har i år har jag aldrig haft förut, det är meditation att plocka bort vissna blomdelar och vattna.
 2 tomatplantor jag fått av en granne växer rakt upp i taket,små gröna minifrukter solar sig och kommer bli röda,goa.! 
Hör å häpna…jag som haft jordbruk har aldrig haft tomatplantor tidigare…tanken var överraskande för mig!
Jag lever ensam i ett litet fritidshus på landet. 


Det som hände med mig idag var att jag kände igen en gammal känsla att vara ensam och övergiven,separerad.!!! 
Det händer ibland  när jag varit i gemenskap med människor.  
Jag har övat mig att mata in i hjärndatorn …. 
Jag ÄR välkommen, önskad,mottagen och FÖRENAD i kärlek.
 I djupet av mig går det in som ett helande läkande lugn(efter envist tränande).



 Jag gillar PUH….och vill förmedla en liten sång från honom där han beskriver  Puh´s väg enligt Tao.

 Lite Nalle Puh för att du ska komma in i Puhgunget...


Ett   två tre  ….sjung!   

Vi vet en väg
 och går en väg
 och gör en väg
 att finna den….

 Gör bara som Rösten vill
 ska du vinna den.
 Men gör du dig till
för att hinna den
 ja,då går du vill ..   

 Jag är jag
 och du är du,
 det vet du nu.
 Och när du gör
 vad du kan,…och hör
 på Rösten inuti,
då ligger Vägen fri.
Den vägen vandrar vi!

Så tror jag att det är ” sa PUH!



Nu har mörkret svept sig kring min boning,sommar kvällen känns ljum å varm,  nattens dröm är… om en kärlek jag vet finns för mig! ( förverkligad i mänsklig varelse)  
Tack å hej från mig /LEENA

Wolfie: Leena o jag har hållt kontakten sen den där kursen -95 och hon var även Toastmadame på mitt bröllop på ön.
Hon finns alltid där med sin trygga klokhet o stöttar mig när livet far fram, väldigt fort o ovarsamt med mig då o då.....
Love U bästaste Morsan!
Tack för att DU FINNS I MITT LIV!
Du betyder massor för mig, MASSOR!
PUSS




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar