onsdag 8 augusti 2012

Kalas, axklipp, möten o vackra ogräs


Jag kan å det varmaste rekommendera säkerhetsbälte idag, pga kaos.
Kameran o datorn, kabeln o kameran, jag o kablen eller kameran har nu åtskilliga dagar lyckats vara separerade från varann i olika ...njäää inte värdsdelar men väl länder, nej, städer eller åtminstone lågt bort...så nu blir det en supermix, rörigt, mycket bilder, mindre skrivsnack...så Let´s go Dear!

Rapsen på Österlen var verkligen skitahög, kola själv, aldrig sett maken till hög raps, å inte maken heller för den delen!
 
 

Massor att göra på jobbet så det var jobb hela lördagen också. Jag kom 2 timmar försent till släktträffen i Ystad, men det gick bra ändå. Lilla Elsa som bjöd, hade just kommit hem från Lassis pga en avhoppad höftled en timme tidigare, så jag kom helt lagom.
Mina föräldrar var där, kusin Siv från Italien samt sonen Thomas med sambo Göran.
Klockan 22, en hel timme efter min "plan" jaja skratta du, jag vet att min "planer" sällan hamnar i sina fack...drog jag mot Törringelund för att dansa häcken av mig. 
Väl där efter att ha fastnat i 2 poliskontroller i lilla Skivarp, mötte mig endast en hare....o han dansade inte ens...så jag googlade på telefonen...ok i Hardeberga, på björka Loge fanns alla dansanta människor, så det var bara att vända på 2 hjul o blåda dit mot S Sandby...Där fanns min chef o kollega o vi dansade till klockan var 2 o det var dags att snigla sig hem i 89% dimma, trött som en döbakad kanekbulle, minst sagt!
Framme i Beddingestrand halv 4...zzzzzz
 
 
Thomas ( till höger, men vänster om mig, klurigt va?) o jag har egentligen aldrig träffats...o pratat... jag var en liten tulta o han var typ 10 bast, sen när jag besökte hans föräldrar, hade han flyttat hemifrån. Så vi bestämde oss för att ses på söndagen o grabbarna grus bjöd på lunch på Bäckahästen.
Det var mycket som kunde redas o rätas ut. Hans sambo Göran var ursprungligen från Gotland så det blev en hel del snack om det också. Vi hade i alla fall hjärtligt trevligt o tiden bara rusade iväg.






På vägen från Ystad, ramlade jag in till mina "gamla" praktikvärdar" sen jag gick på "lantan" i Skurup - Marianne o Lars-Gunnar, som öpnade färskduschad iklädd endast handduk. Jag blev inbjuden ändå o lovade dra om 5 minuter, då de skulle ha födelsekalas för L-G om en liten stund. 
De är så himla goa att jag bara måste kika in o hälsa på då o då (sen -85)
Jag blev bjuden att stanna o äta på släktmiddagen o vi hade väldigt trevligt.
Marianne o jag hjälptes åt med det sista av dukning o mat, o hon hade gjort superfina bordsdekorationer, se själv!


 Måndag igen o dags att spruta betorna mot bladmögel i värstaste rymddräkterna.
ChefJörgen satt fram o styrde o jag satt bak o skötte "sprutandet" med spakarna.
 




 Dr Myrvälder....  ;O)

Mitt i allt fyllde Emils härliga granne EVY 90 bast o vi uppvaktade med blomma, snöägg o skönsång.
Hon är en riktig krutgumma o är bjuden till Portugal av sina släktingar o han har aldrig ens varit på en flygplats, så hon är eld o lågor över detta.
Hon hade just kommit hem från et av sina barn som bjudit på massor av god mat o hon hade ätit alldeles för mycket o hon uttryckte det såhär:
O ni kan äntä tro va ja har eded, ja man skulle hatt po flabben som man stoppar i si.....de e äntä klokt...






En dag när Caroline o jag körde från ett försök i Hammarlunda kom vi förbi Flyinge.....vackra bygnader o ännu vackrare hingstar...alla i den byn hade hästmattor i trädgården, inga gräsmattor


Senare den dan i S Åby skulle det räknas veteax...
 

å idag skulle det klippas en meterslängd i varje provruta, bindas i kärve o säckas för att sen vägas o mätar o massa annat skojsigt.


Caroline klippte o räknade o jag band o säckade...
 

Många säckar blev det...


Tänk att vi männsikor har ett ord som heter ogräs, det är växter som vi av en eller annan anledning inte gillar på just den platsen de växer....trots att de kan vara Gudomligt vackra, just där...som denna ...nånting, ska kolla vad den heter nån dag...

Måste bara berätta en fantastisk grej som hände idag.
Jag ÄLSKAR när problem löser sig snudd på innan de uppkommit o just så blev det idag!
Igår tänkte jag att jag måste försöka få tag på filmen Water of Elephants, en dvd som ska vara mycket bra.
När Caroline o jag går därute i veten o klipper o packar börjar jag plötsligt berätta om en bra film om en hund som väntar på sin husse vid tåget varje dag efter jobbet o sen när husse dör, fortsätter hunden att vänta i många år på sin husse vid tåget, ända tills han själv dör,en riktig snyftare.
Sen säger jag har du sett Water of elephants? Den ska visst va himla bra...
Ja, det är den o jag har den, vill du låna den?
Wao, vilken grej.....killevippen så var det löst!

Idag är jag tacksam över alla coola o trevliga människor jag mött o pratat med, senast en brud idag jag blev polare med när jag var ute med Sotan,
att jag känner mig så nöjd med mitt beslut att jobba som Homeopat i USA,
att jag lever ett sånt fantastiskt liv!

Wolfies tips: träna dig på att lägga märke till lösningar som ploppar upp när du minst anar det på något du funderat på nån dag innan o glöm inte tacka för lösningen!
Ju oftare du märker att det händer, ju oftare  kommer det att hända! 
Coolt va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar