onsdag 21 november 2012

Badnymfer, Fireröd päls, HUSET ÄR SÅLT!


Ekorren o jag har vattengympat varje onsdag nu o det är värsta mummigt, sen blir det hårinpackning med fnitter i bastun.


Vi två var de som skreade, fnittrade o plaskade mest, när vi "ramlade" omkull från våra vattenmoppar som här typ....


Massa bra träning för härligt många muskler som nästan fallit i glömska...o helt utan träningsvärk o med fnitter i en timme får ju alla magmuskler också sig en rejäl omgång! Fint det, fint det!

Mitt i allt fylldes ekorrboet av en massa människor som kom för att vara med på Ekorrsambons pappas begravning. 
Då var det rörigare än vanligt här, men jag fick i alla fall  dela med mig av en sång under begravningen, Där Gullvivan blommar, med Grymlings....en vacker sång som verkligen leder till eftertanke....att plocka blommor till någon för att lysa upp i deras sovrum är väl en underbar handling... 
Å jag är av den sorten att jag tycker vi ska utföra dessa omtänksamma handlingar till dem som är i livet, först o främst....visa uppskattning till dem du gillar NU!


Ekorren föreslog att vi skulle ta kort hängandes upp-o-ner, helfjolligt när man lyckas sluta skratta o låter kinderna slappna av......pröva själv o få dig ett gott garv!

Jag har också varit o fått 3 osteopatbehandlingar för mina sammanpressade nackkotor....som nu påbörjat sin skiljsmässa o halsen känns som en svanhals.
Jag har springförbud, o lyfta tunga saker över huvudet förbud. 
Behöver fler behandlingar o eftersom Katinka flyttar till Karibien, Tobago den 16 dec så får jag en bra anledning att åka dit och få fler behandlingar ;O)


Dags att göra slut på så mycket som möjligt, även då kakan med pressade hennablad från Lush, som säljer naturvänliga produkter, ej testade på djur i något led. 
Nu ska det bli FIREWOMAN extra special superduperrött!


Helt ärligt så liknar det kobajs utrört i vatten....tur det luktar bättre! 
Jag spädde med lite honung o kokosolja, mums sa håret!

 Lika bra dundra på färg på ögonbrynen också tyckte jag...


Lät sen färgen sitta i 7 timmar...!!! ;O) Ojojoj, det blev så himla rödfint!

NU ...VET DU ALLTSÅ????, JO OM DU VARIT PÅ FACEBOOK SÅ VET DU ATT MITT HUS ÄR 
S Å L T!
FATTAR DU, SÅLT,SÅLT,SÅLT O JAG ÄR NU EN FRI KVINNA ATT RESA UT O UPPTÄCKA STORA,VIDA VÄRLDEN, AAOOOUUUUUUWWWWWWWW!


Mamman med det nyrödigaste håret firar här husförsäljningen med 2 av sina valpar +  att det ju även blev som en  liten "på återseende" middag, då jag ju mycket snart styr kosan västerut o hoppas de kommer över till sommaren o hälsar på!


Här vankas det skumpa hemma hos Ekorren! 
Korken flög upp i taket o studsade ner på lilla Vincentvesslamaskensmasken som struttade runt med en liten gris i munnen.... som han förskräckt spyttade ut när champagnekorken kom farande som en komet, rakt ner i hans lilla hundhuvud med ett plopp!



Du, häll upp nåt bubbligt, skuttigt, blått eller sticksigt o utbringa en SKÅÅÅÅL med mig för husförsäljning, för min frihet o för vårt kommande äventyr, för du fortsätter väl att hänga med mig ut i världen!
Nu blir det ju snart sådär spännande igen....kastar mig iväg utan bostad o annat som de flesta anser är en nödvändighet att veta när man kommer till ett nytt land o en ny plats...jaja, det ordnar sig vet du, visst vet du det?? ;O)

Nu är väskorna ompackade för minst åttiotionde gången o varje gång plockar jag ut något som jag inser att jag inte behöver ha med.

Igår bakade jag en bamsetårta till Rasmus som på dagen idag för 23 år sedan -89 kom till denna härliga värld med en frisk "allting går bara man vill tillräckligt mycket" filosofi.
Han har inte kommit på tanken att man kan misslyckas med något här i livet, o struntar därför blankt i detta o lyckas med allt han företar sig!

Fattaru....idag är det redan sen eftermiddag onsdag den 21 november. 
Imorgon 7.05 avgår båten tillsammans med mig o lilla bilen till Nynäshamn.
Sen kl 4 på fredagsmorgonen ska jag jag va på Arlanda för att va redo för avresa kl 6, mellanlandar 2 timmar i Frankfurt, sen bär det av  i 11,5 timmar till San Francisco!

Nu ringde min äldsta släkting, lilla Elsa o önskade mig allt gott. 
Hon har alltid en massa tankar på mitt håll.....det uppskattade jag verkligen!

Idag är jag tacksam för att JAG SÅLT MITT HUS Ä N T L I G E N !
PACKAT KLART MINA BAMSEVÄSKOR,
tar första resklivet mot USA imorgonbitti!!!!

Wolfies tips: skåla med mig idag! 
                                                  Yieehhaaaaa I´m a free woman! 
                                                              SKÅÅÅÅL!
Visa din uppskattning till någon i din närhet, på just ditt omtänksamma sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar