söndag 4 november 2012

Släktmys,GI-kick, salvkok o tappade kilon

 ....part 2..
Här sitter husbonn själv o myser till det lite extra med Sotan eftersom hon ska åka med mig till Älmhult på tisdagen o sen stanna där medan jag intar mitt nya land, fixar gröna kort o allt annat som USArna tycker är important....innan får hon komma över ....så det kan ta en stund innan de ses igen.



I köket är skaparivern stor, men man kan ju inte låta kroppen förfalla bara för att ett ton köttbullar o en kladdkaka ska tillverkas...så det blir lite ben stretch under tiden. 


Elias fick den ädla uppgiften att göra moset o det fixade han galant!


Kolla noga, inte ofta du får se mig i köttbulletillverkning, bara för mina barn gör jag sånt....exklusivt utöver mina egna principer (befattar mig med likdelar i köket ;O).


Släktmiddag på Sudergårds...andra släkthalvan firade barnens kusin Moa nere i det sydligaste Skånelandet.


Rasmus o Clara tog ett gympapass direkt efter maten för att kolla att magmunnen höll tätt på Clara...som tur var gjorde den det!


Sen blev det morbromys i TV soffan.
Den ungen har det så himla lyxigt med en moster på 19 o 2 morbröder på 20 o 23...som lär henne ALLT DE KAN ;O) o det är massor...(men jaja, det går väl ganska snabbt ;O)


Snart har alla tagit farväl eller... på återseende av Sotan...låter bättre, visst?


MOT ÄLMHULT MED SARA O KOMPANI på en svallande blå bölja sen gårdagens storm.


JAG FICK EN LJUS IDÉ EN DAG...JO DU, det händer faktiskt ganska ofta....o ringde Helen o frågade om vi inte kunde köra GI kickstarten när jag kom... Du ska veta att varje gång jag kommer dit så har vi nån ny brilliant plan på vad man ska äta , hur mycket, när o på vilket sätt....många skratt när man tänker tillbaks på alla galna grejer vi kört...+ ringblomssalva givetvis....måste ju lägga upp ett lager så släkten klarar sig tills jag kommer hit igen till Svea om ett år eller så...o kan fixa mer.
Detta var förfrukost dag ett, citronvatten o till det passade vi på att svälja ner dagens nödvändiga vitaminer o nyttigheter..C,D,alger, enzymer, magnesium, tranbär, aloevera o nåt mer. 


Nu har vi kommit till huvudfrukosten o går igenom veckans måltidsschema. Kaffe/the, 2 ägg med majonäs stod det dag 1. 


Sen svämmade köket över av bivax, olja , burkar o hylsor o en o annan flaska eterisk olja.


Mellan varven blir det nån "knäcka rygg" övning eller nån annan ryggutslätande variant. 


Helen fick sällskap av pussjuka Sotan. 


Här ett mellanmål som var godare än godast innehållade spenat, apelsin, ingefära, mango, lime o en ekobanan samt vatten....vi slickade glasen till slut...det var himmelskt gott.
Staffan hakade på vår matorgie med stor iver....jaja...salladen klämde han alltid i sig först o sparade det göttaste till sist...han är inte en riktigt lika stor salladoman som jag....men han gick ner 3 kilo innan vi han ställa oss på vågen ens...hrm...vem lärde mig att livet ska va rättvist...stupid!


En måltid kan bestå av 250 gr kött/quornfile med 70 gr sallad...


..eller 70 gr sallad med 150 gr skinka/tonfisk, youghurt o pumpafrön....tex. Tar sin lilla tid o knapra ner den portionen i magen. 


Några timmars undervisning på Helens djurhomeopatutbildning blev det också tid till.....tur det...för det var anledningen till just denna helgens besök. 


                                                                     S K Å L ! ! ! ! 
Idag är jag tacksam över att jag känner sån brinnande lust att få nya patienter/klienter i mitt nya land,
har myst hos Helen i flera dagar...skrattat, bubblat, pratat livet, powerwalkat, ätit gott o nyttigt,
gått ner 2,6 kilo sen i onsdags morse!!!!! YEA,YEA,YEA!
undervisat i mitt favoritämne o lärt känna nya härliga entusiastiska människor o barn,
samt packat upp/ner/in/ut/om mina prylar för sista gången på lääääänge o bara packat det som ska med till väst.....somriga, kläder o alla skinnkläder.
Allt annat som kan köpas där fick stanna i Älmhult, såå himla skönt.
(På allvar ser jag nu fram emot att packa upp mina saker inom en överskådlig tid i en byrå, en garderob eller så o slippa leva i resväskor mer, jag  L Ä N G T A R!!!)
Å för första gången sen Fam. Flintas tid så kunde jag nu stänga mina bildörrar utan att kasta mig på dem med våld, öppna igen utan att en endaste lite pryl föll ut o det gick tom. att se ut genom både bak o sidorutona, ÄVEN FRAMME! Trots att jag packat bilen med allt som ska med.... LYCKA!

Wolfies tips: du som prövat massor av sätt att gå ner i vikt o inte kommit mer än upp 
(jag har käkat GI nu sen jag kom till ön o upptäckte när jag kom hit att det resulterat i 2 kgs....uppgång.....hade jag inte varit galen redan skulle detta definitivt varit ett bra tillfälle att bli det på)
får gärna prova detta, menyn ska visst finnas på Aftonbladets sida....ett lättare liv väntar mig nu, HÄRLIGT! 
Kilovis med LYCKA!
                                                                P U S S 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar