måndag 26 november 2012

Villervallaprommis, minipantermöte, smakorgasm ;O)


De här trevliga babsen/dudsen mötte vi på villervallahundpromenaden idag. 
Jason hade ju sina valpar med hem, 2 st 6 månader gamla tollare Meg o Fox, som inte direkt hade nån superduperfiness på sitt koppelgående, lindrigt sagt. 
Men varför bara ta 2 i taget om det är möjligt att ta alla 4 o göra det urbota krångligt för sig - en Myrväldergrej kanske man kan säga....
Sagt o gjort, småttingarna kopplades o gamlingarna Rupert o Penelope hittade vi minsann också koppel till, sen bar det i väg i världens virrvarr o koppeltrazzel.
Bilförarna vi mötte, log överseende....tror de skakade på huvudet när de åkt förbi...


Dessa palmerna är mitt kännetecken på var jag bor....när jag ser dem vet jag att jag äntligen hittat tillbaks...från ett nytt äventyr.


My Californiapack!



Idag stötte vi på en panter som låg där mitt på gatan i "allraberreddaste" anfallspositionen.


De gula ögonen glänste i solen o blev nästa rädda, puppisarna o jag. 
Jag passerade huset o lämnade av den äldre delen av flocken som hade fått nog av villervalla efter sisädär en 20 minuter av koppeltrassel med valpar önsom under magen, ömsom skuttandes över sig...
Men som tur var hade han nog käkat o lät oss leva, puh!


Kunde inte låta bli att visa den mäktiga kullen igen. När puppisarna uppför sig lite bättre ska vi ge oss uppför den en dag när solen torkat upp daggen så det inte är så himla halt.


Men kolla, Jaggan har en Bubbla till fru, coolt!


Jasons ena vrålåk! Cool va?


Idag har jag typ provsmakat allt i skafferiet, här some seaweed...mumsigt!


Här några kinesiska hälsopiller som man skulle käka ett helt rör av, o jag var tvungen att testa!


De fungerade, först blev jag såhär...


...sen såhär...


Å på det lite mer seaweed... allt för vetenskapen!


Allt detta var jag också tvungen att testa, allt från melass, till rissirap, majssirap o en massa annat spännande..haha...om jag har gröna långa öron imorgon o lila tänder så vet du varför...


Som eftermiddagssnack blev det chokladmjölk med marshmallows....yes, right, we´re in America!

Idag är jag tacksam för en spännande lösning på mitt "ta-mig-till-Sedona-projekt",
en ännu varmare dag med en ännu mer gyllene solbränna!

Wolfies tips: pröva nåt nytt i födoväg närhelst tillfälle ges! Kanske du får gröna,långa öron!
                                                                      Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar