torsdag 29 november 2012

Djupdykning, låt känslan styra, åter in cyberspace

Yes, his back,my computer... the brain-damage is gone....OWIIIIIIII!!!!

Jag bara måste få bli lite djupare än vanligt idag!

Har ju berättat för dig förut att jag gör mitt bästa för att bli "aware" of mina tankar, styra dem o uppleva känslan av lycka över att redan var i mål....med just den känslan av happiness...det är ju då som hela skapelseprocessen för just den tanken tar sin första form! 

Beredd? Då DYKER VI..........................

Vill först dela en berättelse ur boken Skapa din framtid av Ester o Jerry Hicks,
där en person ställer en fråga till det andliga kollektiva medvetandet named Abraham.

En kvinna beklagar sig och säger: 
Mina frågor gäller min 5-årige son. Han lyssnar inte på mig!
Abraham: Bra!
Mamman: Han lyssnar inte på några kvinnor o hans fröken klagar över att han inte alls lyssnar på henne.
Abraham: Vem lyssnar han på?
Mamman: Sina egna idéer, för han sa till mig:
- Vet du, jag lever mitt liv som jag vill, o du gör som du vill!
Abraham skrattar: Han lyssnar tydligen på oss.
Mamman: Ja, o sen säger han till sin fröken:
 - Jag vill ha roligt, o fröken frågar honom om han inte lyssnar för han inte förstår eller för han inte vill?
Han svarade då: 
- För jag inte vill....då kastade sig fröken på luren till mamman.

Abraham svarar: Så här är det! OM pojken gör i stort sett vad han vill o kan bibehålla den inställningen han har, kan han om 15-20 år uppleva oerhörda framgånger inom livets alla områden o dessutom vara en av de lyckligaste människor vi någonsin mött. 
Vi kunde då frågat honom: Vilken är din hemlighet? 
Han skulle svarat: Jag hade en inre drivkraft som jag lyssnade på, som överröstade allt annat. 
Fastän mamma hotade att kasta ut mig kunde ingenting få mig att avvika från det mitt inre vägledningssystem visade mig!

Abraham: det är mödrar som du som har gjort er till de "känslomässigt skadade" väsen ni är. 
Det är oerhört många av er som inte lyssnar på ert eget vägledningssystem, för att ni har tidigt gett efter för vägledning från andra, som är dåligt rustade för att verkligen ge nån vägledning. 
När du tänker på saken så vägleder fröken din son för att få ur honom det hon vill ha ut av honom o du vägleder honom för att få ut det du vill av honom. 
Men vem kan vägleda honom så att han får det han vill ha? 
Det är det han försöker pränta in i sin omgivning, o vill vill inte såra nåns känslor men vi är på hans sida!

Mamman protesterar: men hans ålder då, är han inte lite väl ung, jag vill inte han ska bli en vuxen som inte lyssnar på andra......

Abraham: tja, då går våra syften isär, för vi vill att han ska bli en vuxen som inte lyssnar på andra, vi vill att ni alla ska låta bli att ta så hårt på vad andra säger o tycker, så att ni motsäger er egen vibration o tillbakavisar det ni egentligen vill ha!

När vi först anlände hit, kom ner i en kropp för att leva ett liv här på jorden, var vi ivriga, kände oss fullständigt säkra på oss själva. Sen hände nåt.....
Varför förändrades det?

Det förändrades därför att vi omgavs av andra som redan hade glömt bort att det har betydelse hur man mår, som redan hade börjat använda  yttre omständigheter och yttre väglening som hjälp för vad o hur de skulle tänka. 

Med kärleksfulla tankar på Sara, Victoria o Maria i skrivande stund! <3

När vi är i vibation med oss själva, älskar vi oss själva. 
Å hur i allsindar går det till då, hur klarar vi av en sån övermäktig uppgift?
Det finns inget naturligare för DIG än att känna som du känner. 
DU är ditt inre väsen, din energi, din själ, din Källa av ren kärlek. 
Om du tränar på att komma bort från den genom att ständigt oroa dig för vad andra ska tycka o tänka om dig.....blir det allt svårare...

Hur älskar jag mig själv då? 
Låt bara bli att inte tycka om dig själv!!!!
Med andra ord är kärleken ditt naturliga tillstånd så länge du inte driver igenom nåt oönskat.
Jämförelse är en intressant sak, för den är nödvändig för att kunna definiera vad det är du verkligen vill ha.

Energibalansering betyder att du behöver inse att det du riktar din uppmärksamhet emot aktiverar en vibration. 
Allting i detta vårt universum handlar om attraktion.
Ingenting är bestämt o ingenting är uteslutet. 
När du säger nej till något, kommer det ändå, för din uppmärksamhet ber om det, då aktiveras dess motsvarighet. 
Du måste också vara i viberation med vad du ber om.
OM du säger..... jag vill bara ha lila bollar men inga gula. 
Då har du en sak du vill o en du inte vill o det blir obalans. 
Obalans med vad det egentligen är du vill, vad ditt inre väsen längtar efter. 
OM du tycker om dina lår men inte din näsa, blir det också obalans o du gör det svårare för dig att komma i balans med dig själv. 

Vad i allsindar är då ditt inre vägledningssysten?
Jo, vi börjar med en liten övning. 
Jag kommer att vara helt färdig o slutkörd inom en timme....hur kändes det i dig...behagligt? obehagligt?
Varje gång jag är vid havet njuter jag av doften från det salta vattnet o vågornas brus för mig att må så gott. Hur kändes det i magen? Läskigt? Njutbart?

Detta är den enkla hemligeheten. 
Du förstår nu att det är busenkelt att hitta rätt.
Så fort du stannar upp o lyssnar på hur det känns i dig, så vet du genast om du ska gå åt det håller eller åt nåt annat.
Om du är osäker....förtydliga meingen lite o säg den högt. 
Min moster vill att jag sitter barnvakt åt hennes vilda ungar....kanske du fick ett tydligare svar nu än innan.

Å du ska veta att om du ramlar ur ditt välmående, din balans för en stund, så finns den bara några sekunder bort...tillåt dig att veta att du kan ta dig dit i små steg, på kort tid.

OM du blir vansinnigt, galet arg, men kommer på att det verkar inte vara nån bra idé....tänk bara på att.....ta små, små steg tillbaks....typ- jag vet att jag kan släppa min ilska närhelst jag vill, jag har varit glad förut, alltså vet jag hur det kändes, jag vill känna så igen, nu känns det lite bättre.....
.. jag väljer nu att släppa taget om min ilska o närma mig känslan av att bara va irriterad.
 Det kändes ännu bättre, så nu vill jag känna mig lite lugnare, lite mindre irriterad o lite mer glad, det kändes ju ännu bättre...
Då vill jag strunta i att va irriterad också o känna mig glad över att jag på så kort tid o så himla enkelt lyckades gå från ett tillstånd som gjorde ont i magen till ett som känns skönt i magen.
Jag är ju ett riktigt proffs på att vända mig emot det jag mår gott av o fortsätta min vandring åt det hållet! Yiehaaaa!
NU mår jag riktigt bra o jag ÄLSKAR ATT ,MÅ BRA!

Jag kan nu känna mig fullständigt fri o orädd för att inte må bra, för nu vet jag hur enkelt det är att gå från urdåligt till halvbra, från halvbra till bra, från bra till helbra.
Jag vet att det är en baggis o att jag kan tillämpa det precis när jag vill!

Ingen kan nånsin upptäcka sin livskraft förrän de fått kontroll över sin vibration o ingen kan nånsin få kontroll över sin vibration förrän de förstår sambandet mellan hur de mår o sin vibration.
Å ingen kommer nånsin att kunna kontrollera hur de mår förrän de visar sig själva att vrede känns bättre än fruktan, att frustration känns bättre än vrede - å att de faktiskt har makt att styra en tanke så att den får dem att må bättre. 
Vi kan inte hoppa från rädsla till lycka i ett enda skutt, men med små skutt återfår du din styrka. 
När du återerövrar den kunskapen så skingras din rädsla för allting, inklusive döden.

Var det mycket på en gång? 
Känner du dig omtumald o förvirrad?
Läs igen, nu o imorgon....det klarnar...jag lovar.... ;O)

Måste också berätta att jag ringde upp Lynette, kvinnan jag träffade i Indiansmyckesaffären i Williams 2009 som jag pratade med i 5 h!!!!!
Vi har haft många telefonsamtal från den dagen men tappade bort varann när jag var i CA sist. 
Jag har berättat att jag hörde en tydlig röst när jag gick ut ur affären där hon jobbade den där dan i sept -09 som sa: 
- Hon blir en bra kontakt när du flyttar hit!
Vi patade en dag när jag bodde hos Helle o hon lovade kolla efter ett jobb åt mig i Williams. 
Sen gick hon inte ett nå per telefon......
Blev både rädd o ledsen....trodde kanske att hon tappat bort telefonen, eller att hon blivt sjuk eller än värre.....att hon "lämnat mig" av nån anledning. 
Det gjorde mig mycket ont o jag har inte ringt henne sen dess.
Idag ringde jag hon svarade o blev mycket glad över att höra att allt nu går "min väg".

Jag frågade henne vad som hände sist o hon berättade att hon blivit skräckslagen över att hon fått en övermäktig uppgift då hon trodde allt hängde på henne om jag  skulle kunna stanna eller inte o hon pallade inte trycket...

När jag berättade för henne att jag trodde hon inte ville veta av mig mer, grät vi båda en skvätt o var mycket glada att allt nu var utrett o hon bad mig stanna några dagar på väg till Sedona. 
De skulle sen köra mig dit. Underbart! 
Då kan jag gå av bilen o låta mig uppslukas av alla underbara känslor på vägen dit, just som jag önskade!
Det blir Amtrack (tåg) dit på lördag jaja, tåg/buss/tåg/buss i 21,5h.....framme kl 5 på morgonen..
HÄRLIGT!


Jason hämtade mig med 3 minuters varsel ikväll, det var bråttom, han släppte av mig vid Gathering Tribes medan han skulle på ett dinnermeeting...o tursamt nog hade de ett event i affären där Alison berättade om boken hon skrivit, o visade bilder. 
Hon hade intervjuat Native Americans från olika delar av USA, tillhörande olika stammar om hur det är att vara just Native.....
Å äntligen fick jag träffa Penny o en av hennes anställda. 
Hon var dock inte i nåt vidare skick efter en våldsam förkylning.


Alison berättade med stor inlevelse om sin nya bok!

På vägen hem shoppade jag en telefon - nu kan  du ringa direkt till mig om saknaden skulle bli alltför påträngande ;O)     +1-928-451-6328

Idag är jag tacksam över att jag "återförenats" med en av mina systrar,
att jag äntligen har en mobil igen,
min dator slutat bryta ihop!

Wolfies tips: Träna på att känna efter hur ditt beslut känns när du tagit ett sånt. Ändra lite på det om du inte känner nåt, känn skillnaden. 
Nu vet du hur du ska leva ditt liv för att det ska gå dig väl o du ska kunna känna dig lycklig every day the rest of your life!


1 kommentar: