söndag 2 december 2012

Näst sista delen av min resa...bytt CA mot AZ


Så var det dags att lämna Richmond igår o påbörja näst sista delen av min resa.
Regnet öste ner o jag hade inte värst mycket emot att lämna stan just då.


Det regnade minst sagt massor o ja....blött.nu var ordet...


Jag började åka tåg...Amtrak, de kombinerar buss o tåg, använder inte ordinarie tågräls...o första stoppet var i Bakersfiled...

o detta är en ranch, hann inte få med de typ 500 cowsen som gick bakom huset, under plåttak om de ville....deras kohus...du ser ett av dem till höger i bild...
en Californisk ladugård...


Ett halmupplag mitt i allt...


Sen, wao, började bergen avteckna sig i fjärran....suck...ojojoj vad jag har saknat dem, dessa tar dock inte andan ur mig lika mycket som de röda...


En gråmulen dag även längre söderut, men vad gjorde väl det, jag var lycklig som en speleman i Mora på midsommarafton!



Efter 2 timmar på bussen från Bakersfiled, över bergen där tågen inte orkat upp anlände jag så äntligen till L A igen...


Flera människor kommenterade min klädsel men en av dem vill gärna fotografera mig...kände mig som värsta movistaren när hon klickade like crazy...vi började prata o det visade sig att hon var elev till en mycket framstående fotoraf...Sam nånting....hon kallade på honom o snabberättade min story. 
Han blev mycket fashinerad o ville gärna koppla ihop mig med sin gode vän som hade the biggest heart....bodde i Flagstaff o jobbade som guide i Grand Canyon...samt tog foto för National Geografics...då e man en pretty good photographer...om jag ville.....vad tror du? ;O)


Jag o en äldre variant av tantelant, en mycket söt sådan + en ganska tandlös brud i 50 års ålden klädd i superpink velourbyxor , lika pink tröja o svart skinnjacka o en ....kul mössa..., hjälptes åt att passa bagaget medan vi i skift löpte som gnuer till Subway o försåg oss med varsin lunch/dinner sub....som vi åt, jag stående o tantelanten liggandes på knä på golvet på stationen i L A....


På tåget Southwest Chif....fick jag så småningom sällskap av en trevlig kvinna som bodde i Williams, hade barn här samt i CA, samt 2 barnbarn o hade nyss fått ett jobberbjudande i Schweiz, ...så hon skulle resa dit med mannen i 6 månader, behöver jag säga att vi pratade bort några av de 9 timmarna mot Willams junction...?? ;O)


Så anlände jag då äntligen, kl 4.50 imorse, (plattformen låg out in the middle of nowhere) till min syster som jag mötte en oktoberdag 2009 här i Williams i affären som sålde Native Am smycken.....wao.....AMAZING!


En fantastistk trevlig liten stad som du lär få se mer av....jag fick en guidad tur kl 5 imorse o så här coolt såg det ut...


......Santas house...


Ett gammalt lok, härligt dekorerat ......


Detta är Lynettes alla hus som hon byggt en hel stad av o ställt ut i ett skyltfönster...


...så att everybody can see it....nice!


....till o med en snurrande karusell....


Jag har nu åter ett eget rum, egen toalett o de vill inte att jag drar i första taget...(min dotters kommentar på detta var...stanna då tills de kastar ut dig ;O) rummet jag ringt på  är redan uthyrt så jag ska leta efter ett annat, ännu coolare!

Idag är jag tacksam över att jag hittade rätt o kom med alla bussar o tåg, 
utan att nån klagade på mina nu mer än massor överfyllda, gravt överviktiga väskor...
.....köpt mig ett par nya gympapjucks så jag ska kunna promenixa igen...
....återförenats med min "syster" Lynette!

Wolfies tips: sätt upp en annorlunda, supercool o helt ny belysning utanför ditt hus o njut!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar