fredag 28 december 2012

Förnödenheter insamlas, nya spår, luktfyllda drömmar


En dag till i rad erbjuder jag DIG nu att kolla in lite tänkvärdheter.....då jag ännu har stort hopp om att DU ska ge DIG in på min bana o skapa DITT liv just så som du vill ha det.
Har du redan glidit in på den vägen eller helt enkelt inte alls har lust med det....?
DU kanske redan lever ditt mest perfekta liv, eller inte alls har lust att ändra på något. 
Strunta då i alla länkar bara.
Valet är som vanligt helt o hållet ditt. 

Hursomhelst, idag när gick jag ner för att förse mig med förnödenheter hamnade jag som vanligt i samspråk med diverse kuliga människor. 
Mannen i secondhand affären började med att imponeras av mina kläder, så vi blev värsta bundisarna.
Där hittade jag en stor gammal kniv av äldre modell o ett slipstål, samt en liten skärbräda o ett badlakan.
Därefter klev jag in på posten hos MRS Sunshine....OM du varit på Chappen nån gång.....på High Chaparral i Småland o träffat på en äldre kvinna i luckan...som är ...tja om jag ska va snäll o det är jag ju helst ..så är hon oftast...typ...oglad liksom, jag brukar kalla henne Mrs Sunshine....men nu va, nu har jag hittat orginalet till denna titel.
Japp, helt sant, på posten här i Sedona finns hon the one and only from the very beginning MRS SUNSHINE!!!

Otvättat, aningen , tja faktiskt ganska så rejält flottigt, vitt hår,som är menat att va rullat på spolar o liksom lite upplockat...skulle varit i alla fall... stenhårda bestämda naglar som knackar på den superdammiga skärmen med ett finger i taget, o väääääääääldigt lååååååångsamt får in rätt adress från innehållsförteckningen man är tvungen att ange...typ vikt, vad... hur många av varje o varför....typ...takes 4ever att skicka ett paket. 

Hon rör inte en min trots att vissa kunder känder sånt obehag att de verkligen försökte skoja till den lilla stunden tillsammans med henne där först i kön, helt utan framgång, tanten rörde icke en min.
Ögonen hänger likt en urlakad blodhund som varit död sedan nåt sekel tillbaks o hela hon andas "stenstod sen urminnes tider"... MEN...hon rör sig, emellanåt, svarar monotont på alla frågor, tar en blankett o ger ut som om hon vore en mekanisk robot....läskig energi, läskigt alltihop, kan inte tro hon studsar ur sängen på morgonen för att hurrandes kasta sig till jobbet på posten.
Jaja, efter sådär en 20 minuter kom så äntligen paket iväg.

I affären jag skulle förse mig med nyttig mat ifrån kom nästa man fram till mig o började kommentera o komplimanga mina kläder. 
Han var nån slags blandning av smed o kristallman alkemist stod det på hans kort....
o visade ett fantastisk vackert smycke han gjort av en blå ganska stor sten med en snodd, guldtråd sirligt slingrande runt sig....vi pratade en stund o jag fick en bamsing till kram mitt i affäern...mumz!
Sorry, glömmer ta bilder på alla mina "beundrare"...

I nästa secondhandbutik hittade jag några delar av ett spritkök....samt en djup tallrik...nu önskar jag att jag hade låtit bli att packa ur min tallrik, mina bestick, min termos..mmmm, men det var för tungt att ta med, tyvärr.

Lite protein pulver att leva av, en glasflaska att skaka om det i tillsammans mad mandel eller havremjölk samt nötter o mandel.

Med ryggan hängandes som en grinig orangutang på ryggen o en tung kasse i varje hand, begav jag mig äntligen mot mitt rum.
Plötsligt dök Sussie upp med en stor vit herdehund, - Hello it´s me, Sussie! 
Du minns väl danska doktorn jag mötte utanför bion i orange jacka?

Coolt, vi pratade säkert 30 minuter o hon är en naturläkare med båda fötterna stadig i myllan o hon berättade en massa matnyttiga saker för mig vg homeopati, stigar jag borde leta upp o vandra på för att hålla mig jordad här..med mycket mera.


Coolt att du är från Sverige o jag är från Danmark o vi bor på samma gata tyckte hon, å jag med för den delen..


Knappt hade jag hunnit från hennes hus förrän den här lilla söta tanten Dorethy Mc Donald stannade mig o började prata.
Hon berättade att hon hade haft yardsale när det snöade o blåste som värst, så massor av saker fanns kvar...kanske något jag behövde inför min resa?

Jag kunde få låna eller kanske rent av få vissa saker om det var så att jag behövde nåt, raringen...vi skulle höras imorgon.

Jim tipsade om en annan kombinerad natur/sport affär som både sålde nytt o begagnat, där ska jag göra ett besök imorgon.
Han hade också en idé om jag var sugen på mer hypnos....så hade han en vän som gav fria hypnossessioner, borta i Cottonwood. 
Det är på vägen mot hans flygfält så om det fanns några tider i helgen så kunde vi åka mot flygfältet, han kunde bli avsläppt där o jag kunde ta hans bil vidare till mannen i Cottonwood, lät ju som ett enormt spännande förslag.
Har nu mailat honom å jag ska genast ringa honom imorgonbitti!
Han heter Art Baner www.artbaner.com 


Såhär ikvällningen kommer ljuset att helt förändra energin o vyn över bergen, ser du det?
Mjuk o moderlig....känner du??
Ekorren o alla andra, kolla grantoppen, uppe till höger,japp, DÄR!
Ser DU...


...UGGLAN, som visserligen vänder ryggen till men det får väl gå...verkade vara ett lite väl övermäktigt projekt, till o med för mig, fniss, att klättra upp o vända på pippin o uppmana den att smila, för min kamera, så...vi körde naturellt. 
Frak o bam fick det bli ;O)
Jim har bott här i snart 8 år o denna ugglan var den första han sett här nånsin sååå....den måste ha kommit hit med ett budskap åt mig, eller vad tror du?

Ugglan säger: Gör bruk av din egen visdom. 
Din gåva är att föra din egen tradition vidare genom skrift tal eller handlande.
Wao, det kändes ända in i djupet av mitt hjärta, tack ugglan, TACK!
 I WILL!


 Det måste vara svårt emellanåt  för DIG att fatta att det är så himmelens vackert,  å mycket, kraftfullt o energifyllt o HELT ENKELT FANTASTISKT HÄR!
Men det är verkligen så. 
Ser själv på bilderna, när jag bara ser en platt bild o liksom inte helheten o inte känner vilken kraft det är här så känns det lite tamt. 
Men du får helt enkelt lita på mig. 
Du som känner mig väl, vet att jag är ärlig o skriver både om det regnar o är solsken. 
Vill dela allt som det är, inte som nån glassig tillvaro om jag bor i ett råtthål, nej ärlighet gillar jag!

För nån timme sen blev jag kontaktad på fejan av en man jag språkat med förut. 
Han verkade hört mina böner om att få stanna för han undrade hur det gick för mig. Bodde i North Dakota o undrade om jag kunde tänka mig att hjälpa till i Teepee Waken Church..de behövde hjälp året runt....han skulle kolla med någon av dem som jobbade där....jaja, why not....kolla kan man väl alltid!
Han verkade bry sig om mig ...o fattade hur viktigt det var för mig att få stanna HEMMA, han var Lakota...


När månen gått upp var jag , johodåå, ute och gav full kraft åt mitt YYYYYYLLLLLLLL i den svarta natten (tre superlånga yyyllll som garanterat hördes i hela Sedona)....behöver jag säga att jag varken fick med mig Ralph, Jim eller Carol ut, nej...det hade du redan fattat! ;O)



Dagens handel....

Igår under hypnosen bad jag ju om att få drömma tydliga sann drömmar o förstå dem.
Inatt drömde jag en mycket tydlig dröm....vaknade kl 6 o mindes allt kristallklart som om det verkligen nyss hade hänt. Somnade om o vaknade 9.10 o mindes allt lika klart.

Först var jag hos min polare Sussie som jag var här första gången med.
 I verkliga livet har hon ett hunddagis o husar o rider in o tränar hästar åt folk, men i min dröm hade hon grisar!
Nåt var strul o jag kom förbi helt lämpligt o blev ombedd att ta hand om tre avdelningar med moderssuggor med smågrisar....fodra, mocka o strö...jaja, nemasproblemas tänkte jag där i drömmen, visst kommer jag att lukta gris men det är väl bara att hiva alla kläder i tvättmaksinen sen...så jag kavlade upp ärmarna, spottade i nävarna o gav mig i lag med min uppgift med liv o lust...grismat o grisbajs, hejåhå...

Plötsligt var jag sen i Beddingestrand hos min äldsta dotter i lag med att rulla ut en skottkärra ut garaget för att plocka upp hundskit  PÅ GRANNENS TOMT! 
Grannen är min släkting Siw med maken Kent....o visst, nog finn det väl möjligen en hundskit där men i drömmen fanns det massor...så jag fyllde kärran, visslandes glad, gick sen o tömde den å placerade den i garaget igen.
Då kom mamma Siw ut, rökandes på en cigg o jag sa:
- Nu har jag tagit nästan allt hundbajs....ni kan väl själva ta resten? 
Döm om min förvåning när hon sa:
- Det är lika bra du tar resten också så blir det gjort på en gång!

OK, jaja, tänkte jag, då får jag väl göra det då...knallade in efter skottkärran igen....o nu såg jag att det kommit lite hundbajs på mina byxor o även på min tröja....DÅ, hände en skum grej....jag luktade att det luktade hundbajs, i drömmen (å jag har haft hund nonstop sen jag var 4 år, så tro mig, jag vet hur hundbajs luktar ;O)....jag kände i drömmen att det var en märklig grej men tänkte, OK, det är ju bara att hiva in kläderna i tvättmaksinen....
Sen minns jag att jag även tänkte...jag är ju ganska shysst som plockar upp hundbajs på deras tomt....hrm
Vilken cool dröm, sorry Siw o Kent, men ni bara råkade bli del av ett budskap till mig, ta det inte personligt....
Inte helt 100 på hur det ska tolkas än men känn er inte allför inblandade, men det var kul att va där en liten stund, SÅÅ HIMLA VERKLIGT!

Idag är jag tacksam över alla coola människor jag mött som undervisat mig,
alla förnödenheter jag hittat inför min resa,
att jag är HÄR o att jag kan LUKTDRÖMMA! ASCOOOLT JU!
Nästa gång ska jag hoppas på en angenämare doft, fniss

Wolfies tips: lägg ett block vid sängen som du kan anteckna på om du drömmer nåt som känns viktigt, om det så bara är enstaka saker du minns så SKRIV....kanske det blir lösningen du väntat länge på en dag!
                                                          HAPPY WEEKEND!
Du som nu är sugen på lite lördagsmorgons förkovring....klicka vidare på länkarna..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar