tisdag 25 december 2012

Var nöjd med ALLT som livet ger.....


Denna dagens promenad gick först till affären där jag mött de två kvinnorna som hoppat in för sin sjuka väninna. 
Ville höra hur hon mådde. 
Tyvärr var det stängt, det är ju idag man firar jul här... den 25...
Så jag tuffade neråt stan på andra hållet och gick in på The Chocolate Tree, för att kolla om det fanns något jag ville ha för mitt presentkort jag fått av Jim o Carol.
Jaja, jag visste redan vad det skulle bli, hade sett de lilla glasflaskan, lik den stora blå jag köpte häromdagen.....ville ha en mindre också....
Plejset var smockat med matgäster o jag krånglade mig bort till försäljningsavdelningen på denna vegetariska, ekologiska, organiska restaurang som är omåttligt poppis.
Först fann jag en flaska med LOVE o ett hjärta på....DEN ville jag ha, sen hittade jag en annan med 4 fina ord som tillit, hopp, förlåtelse o hopp.....nåt ditåt, hrm.....kontaktade hjärtat som skulle få slutordet...men så började händerna rota på hyllan o hittade en...som det stod Abundance på! 
Shit, det tränar jag fett på nu...ojojoj, knepigt, nu fanns det tre jag ville ha...hrm....
Kopplade på hjärtat igen som kopplade in sin väljarbarometer, ja...typ eller nåt...det blev Abundance - överflöd, som vann, dock med hårfin marginal till Love....svag för kärlek....det är ju mitt tema i livet, att sprida kärlek...märkt det? ;O)

Sen fastnade min ögon på en kortlek, med tillhörande bok, som en konstnär designat. 
Hon hade även målat alla tavlorna därinne som var helt underbara....måste gå tillbaks nån dag o smyga till mig lite foton, servitriserna sprang nästan omkull mig idag.


Vet inte riktigt vad det var för ett ryck, men så skulle det i alla fall vara.
Flaskan var lite klistrig efter nån etikett, vilket jag påtalade när den halvt ihjälstressade sevitrisen skulle ta betalt, så XMOX...så slog hon av 11 dollar på priset, ha, YES, jag valde rätt!
Presentkortet räckte inte riktigt men jag betalde o var nöjd med mina val!
Fasiken vad nöjd jag är egentligen, tort min ständiga strävan efter nya må, greencars, Twinflame, tillstånd att arbeta,min plats på jorden...så känner jag mig grymt tillfreds med livet, på väg men med ett hjärta så fyllt av kärlek att alla som passera, får sig en liten dos, då de törnar emot ....


Så här fina är korten, å gissa vilket som låg överst (NU DU ORAKLET MITT,UPP TILL BEVIS! ;O)


Jajjemen, ABUNDANCE, igen! 
Coolt, bra, lever ju i ett överflöd jämt o mer är på väg in, varje dag!


Spankulerade in på Heart of Sedona igen, hade inte käkat lunch så jag tänkte en kopp te kanske....men det blev Hot and spiced Cider....med en Blåbärsfylld....nånting croissant...gott i alla fall....
Mannen jag kände igen sen innan stod idag o målade på en vacker tavla, asduktig var han...trollade med färgen....lätt som en plätt målade han av en bild från datorn,
superfint...



Hans egna ord:


My purpose as an artist is to touch & move people through my work in ways that stir their very essence.
To make them question their realities, beliefs and very reason for living.
To empower their choices in living life fully without fear, guilt, or regret.


To know and celebrate themselves as a joyous expression of the one life force to which we all belong.


To stir all people into knowing their God Self within and reconnect them on a soul spirit level with their own sense of inner power and strength.


I hope to have a qualitative affect on all my fellow human beings through the healing energy of my work that triggers them into connecting on a deeper level with their real inner self.


In my work I express beauty and balance through, in, and as the medium of painting and sculpture.


My work is a calling to love, joy and happiness now.


Kika gärna in på hans sida o skrolla ner till tavlan med hästarn...mmm...fiiin!




Utanför cafét står Mr Merlin!

Ojojoj, sen hände det igen...jag sögs över gatan...in i en butik Mystical Bazaar, där det var massor med kristaller i alla former....samt ett medium.
Hittade en liten gåva som jag blev "tillsagd" att köpa åt Carol, som lite uppskatting för inviteringen till kvällens middag.

Föreståndarinnan hade smitit ut ett ärende, just så som var meningen, för "spå" kvinnan kunde inte sköta kassaapparaten så vi började språkas vid en stund....vilket ju givetvis var meningen....hon pejlade genast mig....du är varg! började hon med. 
Jag frågade om hon visste hur man lättast tog sig till Monument Valley, då detta var vad jag bett om innan jag gick iväg hemifrån idag. Vägledning, allt viktigt på detta tema!

Hon började trevande prata o detta vilket slutade i att jag valde att anlita henne för en 20 minuters reading, eftersom hon redan gett mig en del saker jag kände var riktiga.
Hon berättade att hon fått kontakt med en äldre kvinna, en ande som väntade på mig där och att jag skulle träffa ett par där i 50-kanske 60 års åldern, han med glasögon o hon med curley hair, i en vit pickup. 
De kom ofta till cafeterian för att äta o deras tid var oftast 5 pm. 
En del yngre killar, troligen guider, skulle jag inte låta mig distraheras av men en man med långt hår med markerade ögonbryn kunde jag lita på. 

Dock trodde hon bara jag skulle stanna en dag eller två, för paret skulle ta med mig vidare o hon pekade ut Canyon de Chelly som mitt nästa mål...o de skulle var mycket viktiga för mig o sätta mig i kontakt med människor jag skulle ha stortt utbyte av. 
Mina piller skulle med, ALLA!
Närmare detta Canyon de Chelly skulle jag möta en annan kvinna i 70 årsåldern som skulle va som en go mormor eller mor för mig. 
Kvinnan hade tre barn eller nåt omkring sig i min ålder o blå gardiner i köket.
Hon skulle ha mycket att lära mig men även där skulle det vara ett utbyte.

Tänk inte för mycket sa hon, låt inte omgivningens rädslor nå dig. 
Nöj dig med att veta att du är på din perfekta resa, just där du ska vara, allt ordnar sig!

Flopp,så hade 25 minuter gått o min telefon började tjuta o yla som en varg i fickan...det var Ralph som undrade var i allsindar jag var, bara 20 minuter kvar till middan med värdfolket o ingen hade en susning om vart jag var.
Jag är på väg, svarade jag....var är du frågade han?
Jag berättade o han sa: Jag kommer o hämtar dig NU!

OK, han ser det som sin uppgift att hålla lite koll på mig o var förskräckt att jag skulle missa de punktliga värdfolkets Christmas Turkeydinner...snäll han e....min truckdriver....vad skulle jag gjort utan alla snällingar...???? ÖVERALLT poppar de upp som små gubar ur små lådddor o fixar åt mig - LUCKY ME! Grateful .....



Carol hade ölugnsbakat pippin, som faktiskt enligt Jim nog inte hade nåt namn, bra, för jag hade nämligen lovat att smaka! 
Inte alls dumt....till detta fanns det "dressing" vilket bestod av stekta ihopkollijoxade brödbitar, stekt lök o själkselleri...i en gocka, samt cranberries...+ gröna bönor, enbart för att Ralph inte tyckte om broccoli då det var huvudtillbehörsgrönsaken i vanliga fall...


Till desert blev det traditionell Pumpkinpie med sprutgrädde....gott men shit så mäktigt....de frågade utan att fatta hur lång tid den storyn skulle ta, hur jag hamnade i AZ första gången....vilket som sagt... tog....en stund...de skrattade gott åt min vilda framfart....tur man kan roa männsikor med bara sanningen, fniss..

Väldigt mätta o belåtna hamnade vi så vid datorerna igen, min chaffis o jag. 
Han vill att jag ska hyra en bil, inte tumla runt på bussar, hit o dit med en massa väskor, o jag måste boka rum...
Han har redan kollat att hotellet är fullt, men han har inte det flytet som jag, tror inte en sekund på mitt spirituella sätt att resa, möta männsikor, sova hos dem....så efter en halvtimmas diskussioner sa han:
- Nej jag pallar inte höra detta längre, jag går o lägger mig. Du får inte bara ge dig av sådär...det är mitt i smällkalla vintern där, ingen affär, bara ett dyrt hotell....gör INTE det! Det kan man bara inte!
Fniss, han vet inte vad jag kan o hur megamassor med hjälp jag får från andevärlden varje dag!

Jag ska nu luska i hur jag ska ta mig från Sedona till Flagstaff....från Flagstaff till Monument Valley....samt hitta ett par långfillingar för kvinnor, hittills bara hittat bigbautastorlekar för män, med gylf!

OM du inte tycker detta är spännande så vet jag inte vad...jag älskar mitt liv o hjärtat är ännu stort som ...wao.....med en förväntan om fantastiska mirakel på ingång, varje dag!

Fattar du hur jag känner, vilken lycka, vilken glädje, vilken kärlek att kunna ha ett sånt liv, här, nu, WAOOOOOO säger jag bara!
Skulle inte vilja byta med någon!

OM det nu mot förmodan skulle finnas nån orolig männsiska därute....detta är ju livet, att bli vägledd, att få göra sitt livs resa, inom, utom i denna Gudsförgätna vida o underbart vackra värld!
Dessutom, när jag tog upp iGoogle för att leta efter Monument Valley......bilden jag lagt på googlestartsidan...hittade jag för nån vecka sen då jag av okänd anledning plötsligt blev av med bilden jag haft där innan, som såg ut att vara just härifrån Sedona....hittade jag en annan fin bild som bara sög mig in i datorn...med två röda torn av berg som stoltserar mot en blå himmel.
Jag öppnar sidan om Monument Valley....vilken bild...japp, helt rätt....tror du är den första jag ser....SAMMA BILD, EXAKT SAMMA BILD, som väglett mig känns det nu... som en slags pil, bekräftelse på att jag åter igen är på the right trail...exakt på rätt ställe!
OM jag inte har flyt, är i ett flow...då finns det inget flow.....vill jag bara meddela!


Vet du, jag kom just på att jag överlevt min första julafton på en väääääldig massa år UTAN KALLE! Owiiiiiii
Men nu vill jag att du vrider upp volymen, trycker på play o kliar loss, sjung för full hals med mig....
- Var nöjd med ...ALLT..som livet ger...o allting som du kring dig ser, glöm bort bekymmer sorger o besvär....
Efter den lilla filmsnutten kommer du förhoppningsvis att ha en susning om hur jag mår...
Välkommen i min NÖJDA KLUBB!
Gratis medlemsskap!
Mailade också kvinnan på lavendelfarman nyss att jag avser att åka till Monument Vally o fick just svar:
- Wolfie...I have no doubt that you will meet the people that will add to your spiritual journey of the southwast...and the beautiful vistas of Mounment Valley!
Saker resa! 
Marilyn from Sedona

Idag är jag tacksam över nya pusselbitar,
nya fashinerande människor, 
ny god mat....
o att äntligen vara på väg...igen...
fniss jag har ju varit här nu i 2 veckor...

Wolfies tips: träna på att tacka o känna dig nöjd! Träna med Baloo om så behövs ;O) 


1 kommentar:

  1. Kolla mina Facebookvänner...jag har en vän, Faith Barnard som jag inte har en aning om hur hon blivit min vän där, men har fantastiska bilder och bor i Sedona Arizona. Vi brukar utbyta lite ord och bilder rätt ofta. Känns som riktig en vän - kanske kan bli Din också!!

    GLATT JULSLUT!!

    Kul att Du äntligen sluppit huset och hoppas att det blir älskat av någon annan och får leva upp igen!

    M@, Veterinär På Väg!

    SvaraRadera