fredag 14 december 2012

Snö, megahäng, tålamoooood o love in my heart!


Tur jag är utrustad med en jä....te..stor portion tålamod, då jag just efter 1,5 timmes uppladdande av alla bilder o flitigt skrivande just återigen blev varse att min computer inte alls är en computer utan en HP Notebook, vilket förklarar att den titt som tätt lever sitt eget lilla liv o bara får megahäng några timmar. 
Idag var jag just färdig med bloggen då detta hände. 
Megahäng i 20 minuter, gick inte göra nåt, sen stängde den ner sig o raderade allt mitt jobb....men Ralph har ett förflutet inom databranchen o har beställt ett 3 gånger större minne åt mig, jojo, det hade varit finfint, åt datorn givetvis... ;O)  som han ska lobotomera in så snart det anländer.
Har också fått ligga i för att inte skrika o bråka efter att ha blivit otroligt respektlöst behandlad.....vilket kommer att ta tid att smälta..men som tur är skickar jag sånt upp på små moln, för att upplösas i intet...ut ur mitt liv! POFF!
Fullt fokus på det jag vill o full fart framåt!



Idag har några förskräckta snöflingor letat sig ner genom luften, men smälte innan de nådde marken.
Inatt hade dock Kung Bore dragit fram uppe i berget o förvandlat landskapet till något helt nytt.


Just när jag var inne på posten för att hjälpa Santa lite med några klappar till Sverige, kom det en hel hop med vita små flingor dalandes....men jag hann inte ut o fånga dem i munnen förrän de tog slut. 
Här är det nämligen så att posten är så förbenat nyfikna på allt innehåll, att allt måste deklareras med innehåll, vikt, värde, antal med massor mer....



Ralph tyckte nog att det gick väl långt när jag störtade på huvudet ner i min handväska för att snabbt fiska upp kameran för att du skulle få se att det fanns en bil i stada med snö på taket!
Han bara skakade på huvudet...


...men om man känner honom lite så förstår man det otroliga i att bara kunna umgås med mig dagligen utan att få ett sammanbrott....då han är 60 bast, inte tar något eget beslut utan att rådfråga sina föräldrar, inte har något socialt umgänge utom dem o hans lastbilsboss, inte gör något annat än att arbetar, sover, äter o pratr med föräldrarna...man kan förstå att han tycker jag är väl vild i mitt liv o leverne...
Men han är grymt impad av mina piller...hittade en högra styrka av Arnica på varuhuset igårkväll o tutade i honom en dos 1M före sänggåendet, o imorse var svullnaden borta till 2/3 delar o så gott som all smärta...

Jag vill också dela min reflektion som poppade upp under hatten idag på  min promenad.
Överallt där jag hamnar, finns all hjälp, eller allt jag behöver för tillfället...som om något övernaturligt väsen sutit där på sin pinne, kollat i sin kula in i min framtid, lokaliserat allt jag skulle behöva o sen pekat ut vägen för mig där jag hittar  just allt detta.
Är inte detta ett mirakel så säg??? 
Gång, på gång, på gång händer ju detta i mitt liv....visserligen ofta efter att jag bett om det, men inte om alla detaljer, bara ofta om att allt ordnar sig till det bästa o i god tid....jaja, I am sooo very grateful....my whole life is like a miracle, every day!
Tex hann jag inte ens tänka tanken om att jag skulle fråga om julklappspapper för mina Sverigeklappar, förrän 3 rullar med papper låg på mitt rum, tape hade Jim o de lånar mig böcker om immigration, hikingtrails o växter i Arizona (jag är ju som bekant en frågivs rackare), jag får skjuts överallt jag vill, hjälp med min dator....rubbet typ....UNDERART!


Idag var det ju så att banken trodde att jag var en rånare, trots att jag mailat dem om att det är jag som tar ut pengar här...så spärrade de mitt konto.....tja....jag hade en 20 dollarssedel o nu hade jag ju fått "instruktion" via min intuition om att gå på bio, så....kl 3pm stegade jag iväg, glad i hågen mot biografen på "byn".

Köpte mig en ticket som för akl 6 kosta $ 6,50 o efter, ytterligare $ 2. Drog vidare till en annan nyttighetsaffär, shit det är ju rena julafton att komma in o se allt som man inte ens trodde fanns, verkligen finnas....i alla färger o formar.
Jag valde mellan organsmisk, nej organisk, fairtrade mör choklad med blueberry, salt, orange, mint o almonds with cranberry...den fick det bli.


Sedona har rykte om sig att vara ett nyandligt "Mekka" vilket man tydligt kan se på alla snögubbar o tomtar som alla, utan undantag lämnar sina kroppar för utomkroppsliga övningar dagtid, för att sen återvända när mörkret slagit sig till ro, o bli helt närvarande, runda o fina o lysande i sina kroppar igen!


Strax innan bion hittade jag ytterligare en sån fantastiks butik, fast minimal, som lockade mig in för en titt. 
Jag fick ett varmt mottagande av en kvinna som genast började prata med mig o frågade om jag var förtrogen med den Indianska kulturen?
Själv var hon Navajo...o vi hade en trevlig pratstund innan jag kom på att det ju var bio på gång....tackade för pratstunden o störtade ut genom dörren.
Biljettkön var på utsidan o jag snirklade mig igenom kön o en vacker kvinna i långt hår o knallorange jacka började ge mig komplimanger för min kädsel....vi hann prata nån minut innan hon frågade om jag hörde till det större sällskap som just anlänt till stan. 
Nix, jag kom ensam i lördags o är från Sverige, sa jag.
Men vad, jeg er dansk, sa hon, o vi skrattade båda...då var det just hennes tur i kön...vi ses sa hon...vi ses...
Jag väntade inne på henne ock kände att jag skulle ge henne mitt kort. 
Skrev upp mitt nya nummer o väntade...då styr hon kosan mot sin bil o jag kastar mig ursäktande förbi den stackars bruden som nyss rivit min biljett o omsorgsfullt förklarat vilken biosalong jag ska gå in i...vräker mig ut genom dörren o gastar: HOHO...HOOOOHOOOOO!
DÅ vänder hon sig om o kommer emot mig. 
Vi pratar en stund till o hon berättar att hon är läkare o har bott här i 11 år nu.
Jag bor på Panorama Boulevard, säger jag....HON SKINER UPP SOM EN SOLA I KARLSTAD, JAG MED, JAG BOR OCKSÅ PÅ PANORAMA BOULEVERD!
Fattar du ad de er vad Sedona handler om, just dette, som vi just nu upplever....möden...ad komma sammen...??!!
Stay grounded, just stay grounded, that´s important, don´t do drugs or alcohol, just stay grounded and everything will be just amazing for you!
Hon gav mig en stor kram o lovade att ringa mig.


Å bion, den var helt fantastisk, SE DEN, GÖR DET!
Life of Pi!
Jag var ännu mer kär när jag vandrade hemåt i den kolsvarta kvällningen. 
Hjärtat var liksom 2 bamzehjärtan, som slingrade sig runt varann, in en kärleksdans, 
o det kändes som om nåt galet positivt, livsomvälvande var/är på gång, på väg in i mitt liv!


Sista biten hem kom Vilse tillbaks o tog mig med på en annan gata än den jag brukar bara för att jag skulle få se dessa fina lyktorna i trädet innan jag snällt fick knalla tilbaks o ta den vanliga vägen uppför backen till 405.
Där hemma satt Mary o kollade på ett gammalt avsnitt av Gudfadern, tror jag den hette.
När filmen var slut frågade hon vad jag tyckte om bion.
Jag berättade att jag älskade den.
Hon sa att den är gjord efter en bok, grundad på en sann historia, men att massor av det fruktanskvärda som hände pojken i boken utelämnats i filmen, annars skulle det inte gått att visa den för barn. 
Hon tyckte boken var bättre o man förstod ännu bättre vilken styrka pojken besatt när han trots alla dessa hemskheter ändå lyckades hämta sig o komma tillbaks.

Idag är jag tacksam över mitt STORA HJÄRTA som förväntansfullt slingrar omkring därinne, 
den underbara filmen jag sett,
att julpaketet äntligen är på väg till Skåne,
alla nya underbara bekantskaper jag mött!

Wolfies tips: SE FILMEN, LÄS 
                                                                    Puss o knus <3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar