måndag 3 december 2012

Drottningen på återbesök i Williams, nya galna tips


Sånnahärringa bakverk är det som gäller over här...den ena more sweet then den andra...


Pumpkin Cheesecake Steusselpie!


Min härliga säng, som gjord för en Queen like me!

Utsikten från mitt drottninglika rum....amazing!
Fatta va, jag lever kungligt....smakar mummmmsssss!


Bara om det nu var så att någon hade en liten undring o inte kunde sova....hur ser månntro sopbilarna ut overthere...owalaaaaa, såhär....nu var det problemet löst...nu kan du sussa gott igen!
Jag är en fena på att lösa folks problem, visst ?? ;O)


På promenixen idag fann jag den här utsikten, över skolan, vars barn Lynette kör runt, runt i skolbuss.... alldeles förtidiga morgnar o långa eftermiddagar.
Hon säger att hon är sänd hit till barnen. 
Många barn har det struligt hemma o hon finns där för alla som behöver en kram, ett vänligt ord eller höra att hon älskar dem...en liten ängel är vad hon är.


NU DU, NUUUUUUUUUUUU ÄR JAG I SAMMA STAT SOM DEN RÖDA JORDEN!
Kände du hur jag fick goosebumps när jag såg den? 
Tänk att lite röd jord kan få min hud att knottra sig så.....av...lycka, äntligen, ÄNTLIGEN...


Lynette framför sitt hus med vovven Bailey


Hennes goa man Rick erbjöd sig att köra mig ner till city på en liten guidad tur i eftermiddags...i dagsljus den här gången, o jag tackade givetvis JA!


OM du känner ett starkt sug efter att äga denna magnifika skapelse på din tomt, o tillika öppna Bed & Breakfast i Williams Arizona, så ska du genast glida upp på din flygande matta o arschla dig hit...


.....allt kan bli ditt, PAY & GO....for it.....It´s your lucky day today!


Kände att jag var tvungen att entra den här affären, vilket visade sig va en god idé, då ägaren Lee..bott o haft affär i Sedona i 30 år....men nu var tillbaks i sin hometown...jag fick namn o nummer till en trevlig man, Bob,  som kände massor av människor där....coolt! 
En fårtacke....


Coolt matplejs, dock stängt för säsongen..


Håll i dig nu Sussie...min bästis sen sist jag  var här....Route 66, syltan vi käkade på efter att vi varit i affären o pratat bort 5 h med Lynette. 
Hon ringde då sin väninna här o bad om ett bord till oss...kolgrillen in the front...


Vi satt vid bordet uppe till vänster, minns du??


Å vem står inte där , leende när jag kommer in om inte....vår goa servitris....jodå, visst kom hon ihåg oss, mannen från Sverige med 3 brudar på släp, vissa sticker ut mer än andra sa hon skrattade o kramade om mig o hälsade mig välkommen åter. 
Du måste komma hit o äta en dag, sa hon, o visst måste jag det. 
Sussie, köp en biljett, nuuuuu e det bråttom!



Just här, i dörröppningen hörde jag den där rösten som sa: Hon blir en bra kontakt när du flyttar hit! Lynette alltså, det var här hon jobbade då.
Rösten hade såå himla rätt.
 Nu e jag här, bor som en drottning i hennes hem o mår som en prinsessa! 



Massor av Wolfiegodis därinne! Smycken ska vi bara inte ens nämna, datorns tangentbord är nämligen dreggelkänsligt... ;O) där kunde jag spenderat en förmögenhet om jag velat....visst, det hade inte varit fel, men jag har en boendeplan som my nr one!

Bredvid låg affären Route 66, innehållande massa kolliox.
Kvinnan därinne gav mig ett tips jag blev helt såld på.
Varför köper du dig inte ett mobilehome men hästbox längst bak,+ en häst o bara drar runt o bor där du vill o rider i bergen!
Shit, tror du mitt hjärta ännu hoppar jenka, fågeldansen, shottis o allt möjligt annat skojsigt när jag tänker på den idén.
Nya mål.....nu hör jag hur min kusin Helena stönar....blir jag förvånade ELLER....inte mycket! Fnissss


Härinne träffade jag en annan trevlig man som jag språkade lite med. 
Han var farbror till Lee, i den första affären. 
Här fanns också en uppsjö av tänkbara blivande ägodelar.


Jag blev erbjuden att delta i ett parti poker med de här snyggona....som spelat i 42 år...behöver jag säga att jag inte hade en suck...de spelade av mig rubbet!

I affären bredvid- Rosie´s- , jobbade Andrea från Tyskland. 
Väninna till Lynette! 
Vi jollrade en stund...hon hade asläckra tröjor i butiken, o erbjöd mig rabatt...samt att om 40 min när hon hade stängt, köra mig till Lynettes hus, då klockan redan var alldeles massor o det var bäckmörkt. God idé!
Köpte mig en najsig långärmad tröja, då ingen sån fick plats i min väska pga av alla danskläder o skinnjackor o annat livsviktigt mojs.
På vägen hit kom hon på att hon kände en kvinna vid namn Donna som bodde i Sedona, som hon genast ringde upp. 
Inget svar men hon lovade åtekomma så fort hon ringt tillbaks.
Själv bodde hon vid de vita bergen, 3.5 timme härifrån, o hon ritade en karta för jag var bara tvungen att åka dit, sa hon. Så...så får det bli en dag. Spar kartan.

Idag är jag tacksam över all nya kontakter jag fått,
allt jag sett o att jag bor så kungligt,
jag o den röda jorden bor nu i samma stat!!!!! Yea!!!!

Wolfies tips: dela min sprittande glädje över alla nya idéer o prova själv nån ny galen idé, SNARAST!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar