måndag 10 december 2012

SECRET MOUNTAIN WILDERNESS RED ROCKS in Boynton canyon



Utsikten från huset jag bor i är mer än UNDERBART PERFEKT I MIN SMAK!!!!



Tja, vad tycks? Passar en miljonärska perfekt tycker jag!


Idag tog min nya huskompis Ralph mig till Boynton Canyon in Secret Mountain Wilderness ...we went hiking for 3.5 hours! Sooooooooooooooooo nice!


Den röda stigen ledde oss åtskilliga miles genom sandig, stenig, snårig men fantastisk terräng!


Vi gick 14700 steg enligt hans stegräknare!


Underbara klippformationer...



...min najsa hikingbuddy Ralph! Han har tagit vinterledigt från sitt truckdriverjobb för att mysa lite i bergen, gymma o hälsa på sin släkt i Cottonwoods..


Do you see the face?



The same pic from different view....


Oups, här ligger en "nerfallning"....mitt på vandringstrailen..




Kolla noga...vad ser du?



Alla tänkbara modeller, färger, former, ränder, skiftningar...med mycket mera!


Mr Höknäsa!


De flesta buskarna såg ut så här....med ny brun bark som växte utanpå den gamla., träiga..




Ett troligt blixtnedslag har nog fällt o satt eld på det här trädet som inte hade en suck..


No words needed..


Min vandringskompis avrådde mig starkt från att klättra uppför den hala branten...han hade ingen lust att bära mig 1,5 timme till bilen...MEN...Myrvalder gör ju oftast vad hon har lust med...även idag...medan han stannade nedanför o pustade o höll tummarna för mitt klättrande.


Hur i alla fåglars vackraste värld kan någonting få fäste o växa direkt på berget???
Husom, det var värt besväret att ävla upp arschlet för den släta bergväggen.
 Däruppe var det soligt, o betydligt varmare o en amazing view!



Minst sagt coolt träd!



Här låg det ett resort, ett RIKEMANS...där en övernattning kostar upp emot 1000 dollar! Fullbelagt året runt...moviestars o andra miljonärer....typ som jag...som skiter i vad det koster, o det är så himla gött!!!



Inne på området gick det en flock rådjur o betade fridfullt..



Man kan fatta att den utsikten får man pröjsa fett för...


Ser du gubbarna nacke mot nacke?

...som tack för en trevlig dag bjöd jag honom på smörstekta ekologiska portabellisar/svampinjoner, kryddade med smoked salt, o gräddstuvade dessutom...i ekologisk cream.. med ekologisk brie o en härlig sallad....så han kom fram till att han skulle ta mig ut på nya härliga äventyr varje dag så jag skulle känna mig tvungen att laga så fantasktiskt god mat åt honom varje kväll....den bästa svamp han ätit nånsin påstod han...bra betyg...känner jag mig nöjd med!

Idag är jag tacksam för alla mina steg i den mest bedårande miljö, utan skoskav, med trevligt sällskap i en miljö som jag känner mig mycket hemma i.

Wolfies tips: ÅK HIT!

LOVE, PUSS, RED ROCKS......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar