torsdag 6 december 2012

Raven and the Old West


Cool kärra, men ....jag föredrar a whole car/karl ;O)!


Scott, what do you like this one? Should be in the mountains, though...


Awesome....både hus o skorsten....massa GILLA..hittade huset när jag gick downtown igår to buy some lettuce and ginger..


Min kompis The Raven, fängslade mig en god stund med sin märkliga dans, ingen parningsdans hoppas jag  =0), han flög med mig ett bra stycke, ända ner till city...o landade bredvid mig o dansade för mig....


Tyvärr var inte stekhuset öppet, såg ut att vara ett härligt plejs...typiskt westeristiskt, jaja, kanske inte taket, men resten....


Det känns som om jag är på rätt spår...I´m on the right track =o)



Den här häftiga kärran bara stod där o va allmänt....cooool, med en cowboy vid ratten o bruden bredvid sig..


Björnen vaktar ingången till teatern...


Du, alltså va, detta galleriet, wao, jag skulle kunna spenderat minst en av alla  mina milloner här, vilka tavlor...en med Sedonas berg i bakgrunden o en svart stegrande häst med ryttare på en klippa i förgrunden....den ska jag ha i min nya lya... japp, så får det bli! 
Endast  $ 785, som hittat, men det hade ju inte drabbat nån fattig, måste bara ha en vägg först!
Kvinnan därinne var mycket behjälplig o föreslog att jag skulle kolla efter lya i Jerome, uppe på bergskanten, över Cotton...nånting woods kanske, ena sidan var Red Rocks försäkrade hon, kanske billigare o enklare där eftersom det är vintersäsong o hollidayparadis i Sedona right now. Fast på 5000 fots höjd, o kallt....brrrr



Ett hus på ett hus....annars säger man ju oftast...kaka på kaka lr var det tårta på tårta....whatever...


Väggmålning, verkligen snygg, på ett Native galleri som tyvärr inte var öppet.



Minst sagt en pampig entré på det galleriet!


Självaste borgmästaren var inne på Salonen o han kände visserligen mycket folk men kunde för ögonlocket inte komma på nån kontakt åt mig i Sedona, så I gave him my card....just if he got a bright idéa..some day

Utanför Salonen, alltså, Systeryster, Ekorren, Stenis, Tine.. alla Chaparallare....you would just love this "old town" !!!







Till kvällsmat kockade nya Chiefkocken lax med god sallad!

Idag är jag tacksam över att jag fått ordning på min computer again,
(som ballade ur totalt när jag laddade ner en ny webläsare - Safari, så DU - skit i det! Kör nånannan)
att jag varit med Lynette i Flagstaff o bytt upp mig till en bättre telefon, 
tja...e man millionär så e man, som min son Rasmus brukar säga:
 Pengarna ska rulla! ;O) Å med tanke på hur det går för honom - kör jag samma koncept!

Wolfies way: när du ser en fågel eller nåt annat vilt (jag, nu tänkte jag ju inte på mig den här gången, =O) smyg försiktigt, ta kontakt o bara betrakta....kanske får du en ny vän, kanske ett budskap eller helt enkelt (inte så) "bara - a magic momnet!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar