måndag 24 december 2012

High Red Rocks and deep,black valleys! Bryt ihop o gå vidare!

Igårkväll chattade jag med min varghanne, skrämde honom uppenbarligen så grundligt med mina enkla o ärliga frågor att han blev tyst...och förblev tyst...gick till sängs ensam o förvirrad....jag var ju så himla säker, ingen har någonsin påverkat mig så djupt, talat till mig på den frekvensen, berört mitt hjärta med så mycket power...å så 
P O F F ....borta med vinden! 
Vaknade med känslan...



......men som tur var, repade hon sig... ;O)

Gick ner på stan för att shoppa ingredienser till lite julgodis inför kvällen middag med värdfolket o min chaffiskompis....jobbade på att låta The Red Rocks heala mina sårade känslor,slicka mina hjärtesår, att inte nära några negativa tankar med nån energi,
 se framåt, affirmera o vara tacksam över det mirakel som skett, det som skett i mitt hjärta, den njuting jag varit i när allt snurrat...vilket givetvis var en viktig länk för mig inför allt fantastiskt som är på väg in i mitt liv, en port som var nödvändig att passera för att nu möjliggöra alla nya, spännande o omtumlande mirakel som väntar på mig runt hörnet..


VET DU, jag träffade Santa själv på Bashia´s! han satt där o pinglade med sin klocka, skrockade o önskade Merry Christmas and see you tonight!
Mamman till lillbruden hade onekligen gosat förmycket med Rudolfs röda mule, fniss...


Julefin bil.....minst sagt..har även sett men tyvärr inte hunnit fotografeta en bil med renhorn fastsatta överst i sidorutorna o en stor röd nos mitt fram, fniss,,så söt...liten jeep


När jag kom ut hade molnen som varit nära förut, kommit ännu närmare o börjat gråta mina tårar, gött så slipper jag! 
Jag tänkte att nu kunde nån gärna bara stannat o plockat upp mig, hade vart kalas!

Shittttt alltså, hade knappt tänkt den tanken klart förrän den här gulliga damen med sin överlyckliga jycke stannade o frågade om jag ville ha en ride home?
Hon hade sett mig gå till stan förbi hennes hus förra veckan, fniss, redan ökänd bland grannarna! ;O)
Såååklart jag ville.... stuvade in mig o mina påsar i bilen till den lilla vilda snöbollen som for in o ut i mina kassar som ett litet godismonster på abstinensjakt efter nån söt skatt!
Hon förmanade mig dock på väg ut....åk inte med nån främmad du inte känner, fniss....NÄÄ, det var ju just det jag nyss gjort...men viiiisst, jag hajjjar...o uppskattade hennes omtanke..
Jag tackade o appreciatade för initiativet....är jag inte Blessed alltså, så vet jag inte vad?!
Kalla det tur, flyt, medvind, jag säger bara "GO WITH THE FLOW" O THINGS LIKE THIS HAPPENS, EVERY DAY! 
LOVELY MIRACLES!



 Som (just nu skiter jag faktiskt i att man inte får börja en mening med som) en stor HÄRLIG, GRYMT RUSKANDE O RENANDE BEKRÄFTELSE PÅ att jag TILLÅTER KÄRLEKFULLA, SJÄLSOMRUSKANDE, UNDERBARA, SPIRITUELLT UTVECKALNDE saker att bamza in i mig, göra kullerbyttor, leka jordbävning...påverka mina emotions upp på rosa små moln, för att sedan ibland störtdyka som en fiskgjuse, plopppppp ner i djupa havet av känslor o erfarenheter, kom det plötsligt en BLIXT,O EN KNALLLL BADAMMM O EN TILL KNALLL medans haglet vräkte ner o det var så himla befriande, renande o i samklang med mig, som om det var för min skull....
NEJ, jag går INTE PÅ NÅN DROG, men just så kändes det...som om hela naturen hela universum var med mig o renade, bombardeade ut det gamla o beredde plats för det nya, rensade o supportade att jag inte grävde ner mig in en grop, trots de starka känslor jag känt, vilkas brist skulle kunna få vem som helst att störta ner i en avgrundsdjup depression!
Jag stod lycklig o vid det stora panoramafönstret o utropade, YES, YES, YES!
Haha, mina vänner här kommer att få det tyst o lugnt när jag flyttar, eller kanske tomt, who knows?
ANDASSSSSSSS....sorry ibland blir meningarna aaaningen lååång i min iver att hinna skriva alla ord som väller ut från fingrarna, hjärnan o hjärtat i en enda vinsig röra... ;O) 

Å DU, just DU, jag är så himla glad att jag får dela detta med dig, att du läser, känner, funderar o känner igen att jepp.... just så här är det ju att leva! 
Typ som en EKG-kurva UPP o NER, UPP o NER, o när strecket liksom är utslätat, nästan rakt, när...inget händer....då är man ju död....INTE BRA!

Nej, tacka vet jag LIVET, ATT KÄNNA ATT JAG LEVER, WAO! YES!
Men först också tillåta tårarna att rinna, att som jag beskrev det för en väninna,tillåta att känna sig som en halvtuggad ostbåge/ostkrok (för mina Gotländska fans, fniss)...utspottad...liggandes där som en orange, kletig gocka... :O( en stund...



DU KVINNA/DU MAN ska veta det att hur underbar, fantastisk go o härlig någon annan människa än är, så om det blir ett avbrott/tråden klipps av/relationen tar slut...så är INGEN, INGEN  värd att du blir deppad, självdestruktiv eller liknande - SHIT alltså, hela värden är full me Gubbar o Källingar, det måtte väl finnas nån därute son duger...ja kanske till o med är bättre...HAAA/KEEEEE ? ! ;O)


Hursom, jag torkade mina tårar, snörvlade lite o som min sons X-svärmor brukar säga:
- Det är bara att bryta ihop o gå vidare, klokt Therese!
Hade lovat fixa julgodis men hade vissa problem att hitta dumlekola till min Rocky Road, vilket känslomässigt passade in som dagens godistema!
Jag gick emot mina principer att ha ihjäl något o slaktade 6 snickerstomtar som det mest Dumliga alternativet som fanns tillbuds, dock med en stilla mumlande ursäkt...
Knäck vet de visst inte heller nånting om....o definitivt inte knäckformar!

Lite ischoklad o lite mer Rocky Road blev resultatet!





Carol o Jim hade inviterat mig o Ralph på Christmaseveningdinner o den började med ett glas vitt som över gick i rött...med ost o kex....som Ralph bidrog med...


 Carol myste till det lite med tända ljus...


Jim hade laxat o sparrisat i ugnen tillsammans med typ makaroner med korinter o såningadära inlagda, röda körsbär som nästan smakar marzipan som man brukar få i en drink. 
Tanken på den kombinationen är inte vän med en kock (eller hur Countrykryssningskocken ;O)
...men det var supergott o Jim som föredrar stora, röda feta biffar som han hävdar har namn som Fred eller nåt för att retas med mig, övergav hälften av sina sparrisar till förmån för mina bedjande blickar utan nån större fight!




Efter den mumziga måltiden blev det presentöppning...


Vi tittade med kärleksfulla ögon på Casey som fick ett paket med ben av mig... inslaget i julpapper...Jim tog det från henne för att öppna o hon tittade med sina halvblinda, 13 år gamla Goldenögon o med öronen så stolt upp som det bara gick efter honom när han gick iväg med hennes julklapp...


......men blev mycket nöjd när han kom tillbaks med ett råhudsben åt henne...mmmm gamla gumman, sjunger på sista versen...i just den kostymen...



Carol fick en kartong med Hot Sauce, mörkchoklad,AZ honung i en björn o maple syrup i ett glaslöv....Jim fick en....


.....snögubbe som inte kunde bestämma sig för vilken...


....färg han skulle ha på sin kropp...asball...


Ralph som är en liten försiktig o frusen man mannekängade i sin nordpolenvarma gåsdunsjacka han hämtat däruppe i sitt skjul...


Wolfie i en lucky pose framför den flammande gaselden...dock varm...


EN julros o en underbart doftande lilja till DIG som en julgåva från  MIG!
Lukta.....ssscchhhhnnnnn....liljor doftar underbart på kvällen, känner du den söta, honungsdjupa doften?


Tack för att du är min trogna följeslagare på min livsviktiga resa, mitt LIVLIGA, o förhoppningsvis INSPIRERANDE äventyr ständigt på väg mot nya, skiftande mål...
Måste erkänna att jag fattar om du tappar balansen o hoppet om mig ibland....men ..det är din resa, fniss...du vet ju vad Therese har sagt: Det är bara att bryta ihop o gå vidare!


Min uppskattade julklapp från Jim o Carol var den här fina kartongen med perfumecreme, bodybutter o ett underbart doftande ljus från affären/restaurangen där jag mötte min vargvännina - Chocolate Tree,
SAMT ett presentkort på 30 dollar, wao, vad glad jag blev!!!

För några dagar sen kom ju Ralph med ett par fodrade skinnhandskar till mig som en förtidig julklapp! 
Dem har jag redan haft god nytta av när jag vandrat hem i den kyliga nattluften..... ÅÅÅ...DUUU GLÖMMER VÄL INTE MINA REFLEXER hoppas jag! Hrmmm
Idag är jag tacksam för att: jag har fått uppleva alla underbara känslor som tog mig upp några steg på min trappa (innan de försvann igen)(men jag stannar kvar på trappsteget...),
jag inte varit helt allena i denna vida värld denna julekväll utan just som jag affirmerat 
-I Sedona tillsammans med goda, glada vänner som gillar mig o som jag gillar,
jag ätit sån god mat,
fått såna fina presenter,
jag julmyst på telefon med alla min valpar, samt med Systeryster och en av mina mycket goda vänner!
SAMT o inte minst för att jag har förmågan, insikten o min egen tillåtelse att bryta ihop, förstå värdet av att allt som sker o har en viktig mening i mitt liv, samt att inte fastna i nån djup grop utan kravla mig upp, borsta bort lite röd jord, spotta i nävarna o klafsa vidare! 

Robban Broberg sa så här: Det är bättre att va ute på hal is o ha det glatt, än att gå i lera o sörja! Klok kille ;O)
                           YES, SÅ TACKSAM FÖR ATT JAG ÄR JAG!
 Å jag har själv, stretat dit genom att va galet hungrig, ständigt strävande efter att bli ett visare, kärleks  - o insiktsfullare väsen på denna jord! <3<3<3 
               Å jag lovar, det är värt varenda sekund av stret, blod, svett o tårar!

Wolfies tips: min julklapp till DIG, kanske aningen sliten men underbart vilsam o rofylld!
       ALLTING ÄR ALLTID JUST PRECIS SÅ SOM DET SKA VARA!!!!! Namaste!
                                      JULEKLAPP PÅ DIN KIND! ;O)

1 kommentar:

  1. Very nice blog, sorry you got your feelings hurt. after you felt you found your Twin Flame, only to have it extinguished. Merry Christmas my dear sweet angel.

    SvaraRadera