måndag 17 december 2012

Djupa tankar, låt hjärtat leda dig, lyssna till ditt hjärta!

Idag har jag varit med Ralph på gymmet. INTE min grej alls, men kanske jag ska prova nån mer gång. Urknäppt, att se någon halvjogga inomhus på ett band, läsandes en bok, när utsikten är över the Red Rocks....fattar DU det ?????

Jaja, skit samma, deras problems....

Sen lyckades jag handla fryst fisk, vilket inte är så lätt här....frusna burgare, strips, chickenvings o allt annat skit är dock en enkel match.
Pratade länge med min landlord idag. 
Vi började spinna på om jag skulle ge mig på o bli hans försökskanin o bli hypnotiserad, men kunde inte komma på nåt jag ville ändra på eller behövde bearbeta, får fundera vidare, alltid kul med lite experiment!

Inte har jag gift mig idag heller, men alla ni därborta i landet Sverige som väntar på att jag ska komma tillbaks, glöm o dröm vidare....om nån annan pudding, fniss, mig får du inte!!!!
Visst finns det många goa män därute som söker liknade det jag gör, MEN INGEN AV DEM JAG SETT HITTILLS HAR ATTRAHERAT MIG!
Jag vet vad jag vill!
Jasså, du har märkt det, bra, då är vi helt överens på den punkten!

Jim berättade en del av sin livshistoria för mig idag. 
Gillar när människor pratar om RIKTIGA saker, inte om vädret, tabeller,politik, skvaller eller annat för mig oväsentligt.
När han var 18-19 bast jobbade han på ett slags tryckeri. 
Han tröttnade på att va anställd o började frilansa med att ta upp beställningar o gå till tryckeriet med dem, han ville va sin egen.
Nåt år senare stöter han ihop med ägaren som säger:
- Kan du inte börja jobba här igen?....jooooovisssst säger Jim, men jag vill inte va anställd, i så fall får du sälja företaget till mig.
-Hrmm, chefen funderade....
-Jim säger, jag börjar igen om du LOVAR att sälja företaget till mig inom 90 dagar!
- Det gick chefen med på.
90 dagar gick o chefen sa, nå, då får vi genomföra försäljningen då.
Jim samtyckte o sa, men jag har inga pengar. - VA? Inga pengar?
- Nix, sa Jim men jag förväntar mig att DU håller vad du lovat o säljer till mig nu.
Ojojoj, chefen blev förvirrad o slet sitt hår, men ville ju hålla sitt ord. 
Så de drog till banken o lögnade sig igenom en massa frågor, o chefen lyckades låna 10000 dollar som Jim betalde företaget med...visst lät det konstigt...fniss, helt i min smak.

Så kom inte å säg att saker är omöjliga. 
Ett av mina motton är:
DET OMÖJLIGA TAR BARA LITE LÄNGRE TID!
Just nu finns dock inte den tiden...så, du som har en tumme, en tå eller nåt annat över som du inte använder 100% av dagen, kan väl tänka att min husaffär blir klar snarast och att jag hittar ett sätt att få stanna kvar här som är bra för mig - TACKAR PÅ FÖRHAND!
Detta är det enda som gör mig smått ......typ......ja...typ så ja!

Ibland fattar man varför, efter en tid.....varför vissa saker dröjde med att fixa sig, ibland får man tuppjuck o känner sig sjukt sviken o besviken.
Vissa saker går aldrig heller att reparera. 
Trots att man kanske i efterhand kan förstå meningen med att vissa saker är/händer/inte händer när man tror... på ett visst sätt, så finns det gränser, o om vi spinner vidare på det temat...gränser...
talade just igår med en väninna om detta. 
När våra själar utvecklas mer, kommer vi upp en trappa från att ha varit dem som skulle rädda världen, till dem som ser till att rädda sig själv först, för att sen kunna rädda dem som ev vill räddas...vara så fylld av kärlek själv först att vi sen kan ge, till dem som vill ha.
Det är en mycket bättre variant än den gamla, där jag inte kunde vara nog övertygande om vilken nytta en viss växt, massage, terapi eller liknande skulle göra, de skulle minsann bara pröva, om de ville eller inte, för JAG ville i alla fall att de skulle må bra o bli friska.....hrm...inte mycket till övers för deras egen vilja, o jag trodde att jag "bara ville deras bästa" jojo, men själv är bäste dräng... ;O)

En dag trillade centen ner....om jag underlättar, "kånkar runt på nån"får nån att glida på ett bananskal o inte gå "sin" väg, så måste de återfödas fler gånger hit till jorden för att lära sig sin läxa, o huamig, det vill jag inte bli skuld till......

ALLA måste få välja om de vill sitta kvar i sin skit, stå kvar i sin ruta på ett ben, eller vad de nu vill, o TILLÅTELSE är vad jag numera tränar mig på.
Att tillåta var o en att va kvar i sitt, MEN jag tränar på att säga ifrån när de gnäller.....vill inte lyssna till sånt. 
Peppar o puffar gärna men då ska det ju också vara något som de vinner på, som tar dem framåt!
OM någon bli "för" seg, eller för "mycket" helt enkelt, så kan jag nu lämna den personen forever utan probelm, det känns så himla bra!
Jag behöver bara ha dem i mitt liv som jag själv väljer, som får mig att växa, som uppskattar mig för den jag är o som jag kan lita på o hålla mig på en hög energinivå tillsammans med. 
Du som ännu inte provat....vad väntar du på????

Tillbaks till kärleken!

När själen föds delas den till en början i två - du o din andedual, din tvillingflamma.
Detta  är vad jag kan tänka mig den optimala partnern, i alla fall för min del.
Sen jag kom hem från USA 2009 har jag vetat att min dual inte fanns i Sverige, utan här nånstans.
Du som är nyfiken ska få en snutt att förundras över, att mysa en stund framför.....kanske du redan hittat din andedual....


Idag är jag tacksam över att jag än en gång känt efter när jag går åt fel håll o när jag är på rätt väg, o detta ska jag låta mig ledas av - MINA KÄNSLOR - FRÅN DJUPET AV MITT HJÄRTA!
Visst hjärnan är en underfundig en som jag "apselut" vill ha kvar i ett bra o frisk skick, men den kan inte få bestämma över vart jag ska gå, hunger o annat, får den "hjärna" hålla på med!!!!

Wolfies tips:    VRID UPP, SJUNG O DANSA...skit i om du sitter hos tandläkaren... ;O)


 Hjärtat som vet vad du känner....
...ingen annan bestämmer...
Du har allt inom dig, å ingen kan ta det ifrån dig! <3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar