lördag 8 december 2012

Mera shopping, polarexpressen o Good Bye Williams

 Still in Flagstaff....shopping..


Many nice paintings on the houses...


Eller vad tycker du?


Några gånger har jag fått höra att jag är flörtig....vet inte det...jaja. ibland, kanske en liten smula ;O)


Här hittade vi en sömmerska som gjorde konstverk av filtar...sån filt jag minsann locka till mitt bo en dag, supernice.


På kvällen mötte Randy upp, Lynettes neighbour, som jobbar i Flagstaff. 
We decided to käka på en cool pub istället för att dricka te som var planen från början....så jag beställde in fransk löksoppa med surdegsbröd fyllt med massa portabello, ost, o massor av godis o en mörk öl Grinch, som var smaksatt med ginger o cinnamon, smakade finfint!


Vår najsiga servitör Gerec, hade mixat blod från Tyskland, England, Filippinerna o 2 länder till...
good service o trevlig var han...


På nästa ställe blev vi bjudna på strawberry cupcakes, mer sött än gott!


Vi blev bjudna på chilli i nästa store, det fanns både vag o vanlig. 
They had a chilicompetition i affärerna så vi fick rösta. 
Man kunde gått runt o ätit sig mätt på chili...hot and spicy, but very good.
Härinne hittade jag senare ett par jeans för $89.99, dyrt, jo, men what a f...de satt som en smäck o by the way....I´m a millionary!
Jag gick till kassan, $16 tack, sa hon....wao, betalade o pep ut illa kvickt, my lucky day today!


På torget var det Christmas lighting o Santa var där o hundratals kids, alla affärer hade öppet o bjöd på varm choklad o kakor, musiker spelade gitarr o sjöng, riktigt mysigt, som en slags julskyltning..


 Massa tomtar, snögubbar, tåg, o annat mojs, o här ÄÄÄÄÄÄÄLSKAR de plast! 
Nu ska jag inte va negativ, det var mycket trevlig stämning o fint pyntat med den stora granen (gjord av....guess what???) 


Noel, noel, noel, noel.......


Den här hoppade nästan ner i min kasse, ojojoj, fin, ville ha...men lyckades gå ur affären utan den! Det tycker jag var värt minst en guldstjärna...maybe 2....  ;0)


Back in Williams....tre ekipage likt det här....gick runt med turister åtskilliga timmar i den alltmer bitande kylan! 
Den här kusken hade sin Blue Heeler (dog) med sig sittandes på kuskbocken, hållandes koll på läget likasom.
Jag fick skjuts ner till city i eftermiddags då jag hittat ett par nya mockasiner i min storlek, mina andra har som sagt lite väl många hål till och med rakt igenom sulan, men de har verkligen vandrat många mil med mig, tror de är sen -97......


This is Maria, a good friend of Lynettes, himla go brud som verkligen önskade mig lycka till i Sedona med mitt nya liv. 
Vi ses igen, sa hon, o då blir det säkert så. 
Här hittade jag en ny bok, då min vargbok som alla får skriva i, snart är full. 
Den köpte jag här i USA 2009.


Next store was a thriftstore med en najs lady som också önskade mig massor av det bästa, You´re gonna LOVE SEDONA, säger typ alla!
The Red Rocks are AMAZING, BEAUTIFUL!!!! 
Å jag tror dem! 
Här hittade jag en fin drömfångre som jag inte kunde lämna, alla mina andra är ju i Älmhult, så fick det bli!


Detta är The Polarexpress, ett skitalångt tåg, som tar kidsen till Santa, som berättar en saga, de får presenter o en liten bell, som de kan ringa i om de vill att Santa ska komma...

Gick till en ATM för att ta ut money o när jag stod där o tried to figure out how to do, hörde jag en röst behind me som sa: don´t take it all, leave at least a million for me!
Ok, I promise....sa jag o vände mig om. 
Vi började prata lite o jag kände att jag skulle ge honom mitt card med emaliadressen.....han hette Garett, o jag tror han hör av sig nån dag....


Alltså, möjligen töntigt men, den dan jag var inne hos "vår" sevitris, sa hon: Come in and grab someting to eat some day honey. 
Å vad tror du jag sa....???
 I promis to come in some day before I leave.....å då kan jag ju inte bara skita i det, fattar du, det är ju sån jag är.....har jag lovat så har jag!


Så, en snabb mysstund med min favvoservtris, innan jag blev full upp till öronen av min gigantiska bananasplit.....


Hamburgare på gång...

Å nu känner snart alla affärsinnehavare igen mig o vinkar o hojtar på mig när jag går förbi, fniss, jag har blivit en riktigt kändis här i Williams på bara några few days.


Den här talande björnan önskade Merry Christmas o sa att jag behövde inte va rädd....han var inte farlig.


Typ, en o annan lampa....undrar vad elräkningen är här, fniss...??

Idag är jag tacksam över alla mina fynd,
att Lynette o Rick lovat köra mig till Sedona early in the moring...to find a place for me to rent....
(Hålla alla tummar, allt ordnar sig ju men en o annan hållen tumme skadar nog inte... :O)
Fattaru, imorgon är första dagen på resten av mitt liv! 
FINALLY, FINALLY.......som jag har längtat den den dan jag åkte härifrån i oktober...2009....IT´S GONNA BA A MAGIC MOMENT!!!!

Wolfies tips: min teori är att prata med alla, o då menar jag ALLA jag möter o berätta min story o när alla tänker goda tankar till mig o mitt äventyr går det ännu bättre för mig!
Prova det nån dag....and you´ll seeeeeeee
                                                             Hugs and kisses

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar