torsdag 27 december 2012

VORTEX, Rysskor, snöfall o arga små svampar


Igår kväll talade min röst noga o tydligt om för mig att jag skulle gå till the closest Vortex, som jag varit o besökt redan, dock med lite väl mycket annat folk den gången!
Jag ska nu ge mig på konststycket att utbilda dig lite i ämnet Vad är en VORTEX 
(= virvel)?
Antar att du redan vet att jorden vi lever på lever, är en slags "levande varelse" och att vissa ställen på hennes kropp är mer levande än andra. 
Ett sånt ställe är en VORTEX. 
Kanske man skulle kunna kalla det en intensivt powerful kraftplats, otrolig akupunkturpunkt..

(När jag i mitt hjärta kände att jag skulle hit, visste jag bara att det fanns otroligt vackra röda berg här, hade aldrig hört talas om en VORTEX, ever!)

A Vortex is a place in nature where the Earth is exceptionally alive and healthy.
Precis som vi talar om fysika reflektioner bland människor, som du upplever som lyckliga, friska som utstrålar en karisma som vi finner attraktiv o vacker, finns detta fenomen även i naturen.
In a vortex the aliveness and health of the Earth is reflected in a tremendous natural beauty created by the elements of land, light, air and water.

Hur funkar då energin från en VORTEX?
Vi vet att friska, hälsosamma människor orkar mer fysiskt,klarar av mer känslomässiga påfrestningar och har "större mental koncentration".
Energin hos en VORTEX fungerar som en förstärkare. 
En förstärkare plockar upp en signal eller en  frekvens o förstärker den. 

OK, säger du nu, jag fattar, men jag är väl typ ingen radio eller stereo??!! 
Nää...sant..men vi sänder också ut frekvenser, vågor av energi ,alla.. jopp du också...en svårt sjuk men positiv, en negativ och en såndär lycklig hattifnatt som jag, sänder ut helt olika frekvenser....en tanke är också en energisignal, så du ska (som jag påtalat åtskilliga gånger förut) vara vaksam på vad du sänder ut, för de tankar som snurrar i din hjärna, skapar dit liv, å här lockar virveln i VORTEXEN upp din signal o gör den mångfaldigt kraftigare/starkare, vilket innebär att här går allt mycket snabbare. 
Verkligen viktigt att hålla styr på önskningarna så man inte vaknar en morgon med grisöron o knorr på svansen, fniss...hajjar du?

The energy of a VORTEX acts like an amplifier (förstärkare).
When we are in Sedona, especially on a VORTEX, the energy will amplify - or magnify - what we bring to it whether on a physical, mental emotional or spiritual level!
Men hela Sedona är som en stor skål av en VORTEX!



FlygplatsVORTEXEN ligger inte långt bort o man kan få en liten bild av området här nere vid parkeringen.


På väg hit gick solen i moln o stora enorma snömoln svepte in över mig. 
Jag var tillsagt att sitta ner o ge Healing i utbyte till Moder Jord mot den energi o näring hennes förstärkade gav åt mina önskningar.
Jag bad först om att molnen skulle skingras o solen skulle bryta igenom, det var svinkallt däruppe.
Precis som vanligt fick jag som jag ville. 
Trots att himlen var svartgrå runt mig, tog det bara några minuter innan..


...jag var tvungen att öppna mina ögon då jag kände ett uns av värme bumsa ner på mina snöklädda ben...


....jajjemen, där började solen sakta men säkert erövra utrymmer igen...YES!


Någon grad i taget tinade mina frusna ben sakta upp o kom till liv igen...


Ja, kalla det vad man vill men MIRAKEL ligger nära till hands i min ordlista. 
Jag bad också om bättring för min vän, som jag ännu inte träffat, som jag bett dig om hjälp med tidigare. 
Efter en stund uppmanades jag att messa henne...då hela jag nu skakade inombords av den intensiva energin däruppe. 
Hjärtat var enormt o det var som en ny liten jordbävning inifrån. 
Anade att min vän skulle märka av något o ville berätta för att hon skulle förstå...å mycket riktigt, hon hade känt av något kraftfullt o mådde mycket bättre, TACKSAM!


Kunde inte låta bli att fashineras av dessa molens raka underkant, OM nu ett moln kan ha..en kant..eller undersida i alla fall, för att inte skära sig på bergets vassa uppstickande delar.


Du kan inte ana vad annorlunda bergen ter sig i olika ljus, helt enastående!


Molnen drog sig sakta men säkert bort över bergen o lät oss bada i solskenet som nu höjt temperaturen åtskilliga grader till mycket behaglig värme!


Två ryska kvinnor tjattrade intensivt o tog växelvis foto på varann....jag frågade om de ville att jag skulle fotta dem båda?
(En ung brud i bakgrunden gick runt på händer med benen virvlandes hit o dit, en fantastisk balaskonstnär)
Det slutade med ca 25 foton från alla vinklar o vrår, de utnämnde mig till konstnärligt fotoproffs då de kollade bilderna i kameran. 
- Jag kan känna att du har en konstnärlig ådra i att se skönheten i bilderna o hur du kan skapa dem, sa den ena kvinnan.
TACKAR! <3
De bodde nu i San Francisco o jag fick rådet att söka upp någon som behövde mina tjänster som kunde ansöka om att jag skulle jobba för dem o då kunde jag få förlängt min vistelse här i 6 månader till en början.

Just detta känns det som....att något är på gång med...
Måste bara åka till Monument Valley....hela jag har varit ett enda stort skakande o vibrerande väsen hela eftermiddagen... återigen, bigbautahjärta o lyckokänslor. 
Jim skrattade gott åt mig när jag studsade omkring o dansade runt i köket...de är inte vana vid Duracellkaniner här visst, fniss...men jag vill tolka detta som att jag är på rätt trail.
Kvinnorna gav mig sina Blessings på min väg o tog några flygfoton på mig....





Denna sötnosen är min favvo...vet inte varför den tilltalar mig så, formen är mycket speciell, o väldigt lik formen på det berg vi siktade in oss på när vi gav oss ut på vår första långritt på Kelton Ranch i September 2009, Geronimo Mountain....(eller hur Sussie?)


På långt håll mest som en liten oansenlig tutte som sticker rakt upp från ingenstans..


Bara ta in nu, solen skiner o värmer din kropp, en lätt doft av snö, blandad med doften av röd sandsten....karg,liksom...utsikten är GORGEOUS, du sitter på ett skälvande berg, som skakar hela ditt väsen, du kan inte ens hålla händerna still i luften, hjärtat är större än en älgs, o dunkar rytmiskt därinne, andetagen är djupa o ljudliga...känslan av välbefinnande o LYCKA är ENORM...blunda o bara var i detta en stund...bara njut av att dela denna upplevelsen med mig HÄR O NU!
TACK!


Efter ca 50 minuter däruppe i denna ljuvliga känsla, kommer det en hönsflock vinglande o  minglande upp med sina kameror o hojtar, skränar o väsnas utan dess like på denna så fridfulla och kraftfulla plats.
Jag väcktes bryskt ur min djupa meditation...en flock på 9 Japaner bråkade vilt om vem som skulle fotografera vem, var o hur de skulle ske, med vems kamera o från vilket håll o när å typ allt annat så till den milda grad att de såg ut som arga små svampar som trillat ner från en flygmaskin o slagit sig hårt,hårt.
Detta förstod jag var mitt kommando att kila vidare : DRA, NU, SNÖN KOMMER TILLBAKS!



Å det gjorde den med besked. 
Hann nästan tillbaks innan hårda små bollar singlade ner mot mig i full fräs...å när jag landande på Jims uteplats kunde jag inte låta bli att i mitt ännu kollosalt upprymda o lyckliga tillstånd, jaga de små rackarna o försöka fånga dem med tungan....tror det såg ganska kul ut...men jag tror inte nån såg mig. 
Jag har iallafall ännu kvar mitt rum! 
Fniss.....som sagt de är inte helt vana vid....Pippilotta, Viktualia, Rullgardina, Efraimsdotter Långstump här,hahahaha...



Hemma väntade Jim på att jag skulle komma o sätta mig i hypnosstolen....vilket jag gjorde efter en röd grapefrukt som jag körde som kombinerad frukost o lunch, då jag inte ville vråläta före vår session.
Detta var kortet jag fick på frågan om vad jag utöver mitt valda ämne skulle ge mig hän åt i hypnosens värld.
Att drömma o få tydliga svar där, var min tolkning, samt att fortsätta affirmera o använda musiken som helande då kortet hänvisade till Australiens aborignier o dess helande sånger.


Jag får veckobrev från Lotus Tarot o fattar inte hur en helt okänd människa kan sitta nånstans utan att ha träffat mig o skicka, varje vecka helt grymt träffande kort till mig....gör du?
Läs bara här dagens kort:


Three of Pentacles ~ New Beginnings

Hi Wolfie. You are about to start something new in your life by teaming up with some good people. This next step is an exciting one to make because it will take you to the next level and you are about to break new ground. This new opportunity is going to take your development to the next level.

This is a very fortunate card to receive because it shows you are investing in a team that really has the potential to grow and prosper. If you have had any doubts, this card shows that you can be optimistic about the choices you are making right now. Your efforts are going to finally pay off.

If your new beginning is professional, you may have the opportunity to undertake an internship, apprenticeship or training. Or you may even join a new organisation. Perhaps it is time to start preparing for that job interview!

Perhaps your shift will be in your love life. You may meet someone new for a relationship at this time. Or if you are already taken, you may take your relationship to the next level. If you are hoping for a baby, this card represents the early stages of pregnancy, when two become three.

Whatever happens it is going to be exciting.

Så, tvivel om du existerar, GE DIG IVÄG, DRA, STICK O BRINN, NUUUUUU!

Idag är jag tacksam över att jag fick meditera på den kraftfulla platsen,
Ryskorna som gav mig ännu en kick i rätt riktning o sina Blessings,
fick möjligheten att med hypnosens hjälp, ytterligare ta ett stort kliv mot mina mål,
alla fantastiska känslor som ruskat o vibrerat mig nästan hela dagen!

Wolfies tips: Börja spara/boka en biljett ,ÅK HIT o FÖRVERKLIGA DINA DRÖMMAR I ETT NAFS! ;O)
                                  DU KOMMER ATT ÄLSKA SEDONA, I PROMISE YOU!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar