lördag 29 december 2012

Ursöta tanten,bröllopstårtor, spindlar i badet och rödare kalufs

Hade en plan idag...jo, faktiskt!
Att gå ner till en secondhandaffär som har hikingstuff.....men jag hade lovat komma införbi min nya kompis tant Dorothy först. 
Hon hade skickat mail till mig o berättat att jag skulle ringa innan jag gick hemifrån. 
Nu ska du inte tro att man bara kunde komma hem till henne o kolla om hon hade nån söt lite gryta till mig...nejnej...have a seat, sit down...sa hon, sen....1.5 h senare hade hon överöst mig med urrivna kartor från telefonkataloger sen urminnestider, rabattkuponger på ALLT du kan tänka dig, erbjudanden, tidningar med artiklar om Native Americans som jag säkert ville läsa....shit, hon måsta ha suttit uppe hela natten. 
Hon hade ringt desperat (fast trol fel nummer då jag inte hade nåt missat samtal) då det var nån slags jättejippo med en timslångparad på TV från Phoenix som var sponsarad av Cherokee...nånting som jag kanske ville se...wao, Tanten hade legat i vill jag lova.
Hon var så himla söt, pladdrade som en kvarn om allt, ja jag lovar allt... att jag knappt nändes tacka nej till nåt, fick en hel kasse full med mig. 
Å du, du måste bara träffa min granne, han är så himla duktig på hantverk, han bor i huset tvärs över gatan men bara arbetar där, han har hus i Las Vegas, o yes his a bit odd, I think the two of you will get along well...haha, undrar vad hon menade med det...jaja whatever, tar det som en komplimang.
Sagt o gjort, vi knallade över till huset tvärs över gatan o letade i svår terräng, (för tanten) bland stenar o backar o bråte efter denna ungrare som jag tvunget skulle träffa.
Plötslig tappade hon balansen o föll tanten, som tur var kunda jag fiska upp henne igen o hon slog sig inte. 
Mannen stck ut huvudet genom rutan o började pladdra med henne. 
De hade en mycket hjärtlig men lite busig ton i sitt språk. 
Märktes att de kom bra överens...vi språkades vid en stund o han tackade för att vi kommit, innan jag baxade tillbaks den lilla tanten hem igen med ett stadigt grepp om hennes arm o levererade henne vid dörren.
Hon var förfärad över att jag skulle gå ända ner till affären....å ville prompt köra mig...men jag hävdade bestämt att jag behövde motion.



Traskade neråt å såg på långt håll att jag mötte kvinnan jag träffat i secondhandaffären igår, med långt vitt hår... iklädd vit päls, hennes man köpte ett par coola brillor där o frågade om han liknade mannen i Matrix....så vi smilade åt varann på långt håll o jag hälsade artigt:
- Hello Mrs Matrix...hon skrattade,- Ischa, my name is Ischa... å började genast ge mig komplimanger för mina kläder...wao, they are so beautiful, I want them all!
I´ve seen you at the Brewery two times...
Vi önskade varann Gott Nytt År o skildes åt.

I affären Natural Groceries, är jag nu Honey men alla kassörskorna som ropar Heeelllllooo Hoooney, how aaare you todaaay, innan jag ens hunnit innanför dörren, sötnosarna...
Den unga bruden inne i affären hälsar också som om vi varit polare sen urminnestider, pratar några ord o man känner sig verkligen välkommen där.


Den här syltan har jag inte testat ännu, kanske nån dag...
När jag så äntligen anlände till affären jag varit på väg till i flera timmar, japp, helt rätt, stängt!


Här kunde man köpa presenter, o kottar till Ekorren...stooora fina kottar...


Å OM man nu ska gifta sig....kan detta kondiset säkert fixa rubbet av sockersöta bakverk!


Nästan ända hemma satt det två småbrudar på 9 bast på ett staket. 
De började kommentra min kläder, tyckte de var coola....så vi fick en liten pratstund o den ena tjejens pappa jobbade i en butik som sålde Native smycken nere i turistdelen, o den här fina skulpturen från hans farfar hade de hemma och de hade en varg innanför staketet, sa den ena bruden, tål att kollas upp närmare....


Allt bärande o konkande på min tunga ryggsäck med frukt o grönt o annat mojs har gjort mig ajjj i nacken så jag bestämde mig för att ta ett varmt bad ikväll.


Jag fick omedelbart sällskap av den här snyggingen men jag kom ihåg, det du, att de kan vara dödligt giftiga här så jag gjorde inga pussiga närmanden utan fångade upp honom på min fotfil o släppte ut honom genom fönstret. 


MYSPYS i det heta badet!


Färgade ju håret rött innan jag åkte o nu hade det växt ut en smula, så för några dagar sen var jag nere i den naturvänliga affären o pratade en timme, tror jag att jag berättat, men en kvinna där o bestämde mig för att mixa två kulörer av hennapulveriserade blad....
Det blev perfekt, tror jag,hoppas det ser lika bra ut imorgon i dagsljus...annars får jag väl bära hatt inne ett tag..

Imorgonbitti har jag tid hos hypnotisören  i Cottonwood kl 10. 
Släpper av Jim vid fältet så han kan leka med sitt plan medan min hjärna skrynklas lite till det jag vill.
Jim har varit där 2 gånger o andra gången lyckades han sluta röka....jaja 2 dar sen nu, men ändåååååå. 
Han är en sån där som du, sa han idag...tja vad nu det innebär, det får vi se imorgon.
Prick kl 9 ska vi åka, eller innan, gulp, lika bra att nanna kudden innan tre inatt då.

Idag är jag tacksam över att jag är HÄR, 
att jag är på RÄTT PLATS, 
där RÄTT saker händer,
i RÄTT TID!

Wolfies tips: unna dig ett hot bad nån dag, gärna med en "god" badbomb, det är du värd!
Tänd några ljus o bara njut av att ha alldels egen tid för kropp o själ, kanske till o med lite skön musik......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar