onsdag 26 december 2012

Skinnmannen, födelsedag, iskristaller o Flower of life

På min väg neråt byn idag, stannade en bil plötsligt mitt i gatan där jag gick o vevade ner rutan!
Jag gillar dina skinnkläder...eget arbete?
Nja, bara byxorna....
-Good work, very good work!

 

Det visade sig att han var en hantverkare, i skinn mm o han uppskattade alla mina påhängda smycken....mmm fina, mycket fina mumlade han....så var den konverssationen igång.


Jag har sett dig gå här förut o borde stannat o talat om för dig vilka fina kläder du hade men....idag blev det äntligen av. 
Vi språkades vid en stund o han visade sin vandringsstav som han gjort.
Alla inristningar var såna han själv sett ...gamla...på riktigt!
Jag har lite grejer som borde hänga runt din hals....nånstans i min verkstad, vargtänder....du är väl varg?
Å du får ursäkta men ....jag vill inte va oartig, men den där hatten, måste vi göra nåt åt, om du ursäktar...
Apselut, sa jag, show me......
Du vet, fortsatte han, jag kan avläsa på hatten vem o hur en människa är o den där....sorry but...den där måste vi bara göra nåt åt, hoppas du ursäktar...

Jag frågade om jag fick skjuts neråt en bit då jag nu började bli sen till mitt möte med Jade på ett café.
Visst, det fick jag så gärna, han var på väg till doktorn.
Han fick mitt tel nummer o lovade höra av sig. 
Vi bor visst på samma gata.
Hoppas snart för min jacka hängde på stolen idag, över två knoppsar på ryggstödet o det blev ett stort hål....ajajaj, har med nål o tråd men tror jag la av skinnbitarna...

Jade var redan där när jag kom o vi konverserade en stund. 
Han hade mött många människor under årens lopp i min sits, men inte hade någon hittills kommit på nåt annat sätt att stanna än att gifta sig.
DU kanske ändå måste åka tillbaks till Sverige o ansöka om ett annat sorts visum o åka hit igen!
NO way, icke sa nicke! Jag kände hur all energi bara rann ur mig....det måste finnas ett sätt för mig att stanna.

Vi pratde också om Monument Valley...du e galen sa han, du kan inte åka dit NU, det är svinkallt o snö där, du kommer att frysa ihjäl!
Bättre åka dit på sommaren....men HALLLLLÅÅÅÅÅ, det är nu det känns!

Han tyckte det lät väl i överkant optimistiskt att någon på en farmersmarket skulle ha sänt mig dit för att finna...nåt som kunde hjälpa mig på nåt sätt.....
Men...det är mitt sätt, försökte jag förklara, så har mitt liv fungerat i många år nu o det har gått så bra så!
Han hittade dock en länk som jag ska kolla upp ang Greencard som lät intressant.

Du kan ju också bara stanna här, olagligt, men då kommer du aldrig att kunna åka tillbaks igen till Sverige.
- Nix, jag ska vara här lagligt, hävdade jag bestämt, det ska gå o jag vet att det finns ett sätt för mig att få stanna!
OK, Honey, go and do your homework and let me know where you are and keep me updated!
Vi kramades hejdå o jag gick iväg med en bedrövat låg känsla i magen...ojojoj, nu gäller det skärpning här....
Jobbade på att skärpa mig hela vägen tillbaks. 

Tänkte på att inte åka til MV...hur kändes det i hjärtat, ändrade mig till att tänka på att jag skulle åka dit....men jag var mest sorgsen inombords....
Tittade på bergen, samlade energi, andades, tänkte på kvinnans ord från igår...(tror jag det var, det händer massor så jag har dålig koll på dagarna märker jag, ha tålamod med mitt förvirr, please!) don´t let other persons fear around affect you, you know your on the right trail...listen to your heart, it will guide you!
Plötsligt kände jag mitt hjärta igen, det blev större, rädslan släppte greppet som frusit det till is...o en värme spred sig långsamt därinne igen.
Inte har jag kommit hit för att sitta på arschlet o vänta på att bli tillbakaskickad i februari, NO WAY!
Till handling kvinna! 
Har väl aldrig låtit någon annans rädsla stoppa mig från att nå mål som för mig har känts viktiga förut!
Verkar va en bad idea to beginn now!

Det första jag kände var att jag skulle åka ensam, inte med nån. 
Typ i en egen bil o hade ekonomin tillåtit skulle jag köpt en bil för länge sen, hade sparat mig massa pengar i längden...
Kvinnan sa att det fanns buss o det var viktigt att jag anlände i en grupp men sen skulle jag dra mig bort för mig själv, men...jag hörde hennes ord o mycket tog jag till mig, men känner ännu att jag vill komma som JAG.
Min känsla får styra....JAPP!
Åka buss verkar dessutom inte vara nåt alternativ då resan dit över dan o hit igen går på lika mycekt som att hyra en bil i en vecka.

Måste ha en bil jag kan sova i om det kniper...vilket det troligtvis inte gör, så svimma nu inte mamsen....lugn o fin! ;O)
Kvinnan från igår trodde jag skulle bli ombedd av någon att stanna längre, skulle bli skickad vidare...o där ute i vildmarken går inga bussar...inte därifrån o hit heller...så
En bil får det bli!
Börjar med att hyra den några dagar, sen får väl pengarna trilla in nånstans ifrån så jag kan förlänga hyrandet vart efter. 
Har inte "råd" att bli jagad som biltjyv, då lär de inte vilja behålla mig här, aktar mig noga för dumheter!
HAha, blev du chockad nu, fniss.

Måsta bara mitt i allt medans jag minns det berätta att kvinnan som jag fick höra talas om häromdagen, som hamnat på sjukhuset, funnits med i mina böner, tänt ljus o bränt salvia för henne....
Messade med henne idag.
Hon var hemma igen o på bättringsvägen.Gött, tack för DIN insats!
Hon hade en annan affär hon trodde jag skulle gilla, o erbjöd mig 60% rabatt där om jag hittade nåt kul!
WAAO, coolt, winwin som vanligt o skönt att hon mådde bättre!

Hursomhelst, inatt gick det inte att sova, vet inte varför, inte likt mig...men något är på gång...IGEN, ja, jag vet, men här händer allt snabbt, snabbare än vanligt i Myrvälders "helstnyss" liv, haha
Kvinnan från igår sa också, du kommer att förändras mycket, ja visst du kommer att förbli du men du kommer att komma tillbaks hit med stor visdom, FÖRÄNDRAD!
Låter som en bra utmaning....


Idag var det Jims födelsedag o jag blev inviterad att käka med dem.
Carol o jag sjöng Happy Birthday det finaste vi kunde o sen blev det givietvis ett yyyyllllll.
Stämningen var som vanligt god o samtalsämnena varierade väldans från hur nyttigt det är att äta kött/eller inte, till bönder i Sverige, till grisuppfödning, till korvinnehåll till ....typ allt...o många skratt blev det!
Imorgon ska han få hypnotisera mig...spännande, håll en tumme....för att det blir en blogg imorgon också...att jag inte flyger iväg till Nordpooooooolen, fniss...


Hans favvodesert var nån supermäktig german chocolatecake.....som inte gick av för hackor vill jag lova.
Biten han la upp till mig, delade jag o la tillbaks 2/3delar av till frukost åt Jim imorgon!

Efter middagen hade Carol o jag ett intressant samtal om "Fit for Life", mitt sätt att äta...berättade också om DR. Masaru Emoto, den Japanske forskaren som o fryst fotograferat iskristaller, samt om "Flower of life".

Här ett smakprov för ögat o tanken om hur iskristallerna ser ut när vattnet är exponerat för olika ord, musik eller annat innan de frös vattnet.....andas o ta in...



Kanske har du förstått, på allvar efter alla mina upprepningar att tanken ÄR DET VI SKAPAR VÅRA LIV MED! 
Åtminstone gör jag mitt bästa för att skapa mitt, låta DIG vara med, ispireras, härma skapa ditt liv just så som du vill.

Min blogg är inte bara till för att hålla dig informerad om att jag är vid liv, allt kul jag är med om....även om det visst också är en del i det hela...för mig är det mycket större än så! 
Varje själ jag kan inspirera till sin egen lyckliga dans av skapande, just så som du vill ha ditt liv är en underbar gåva för mig, en av mina uppgifter i detta livet, rikligen belönad med allt underbart som händer mig dagligen!
Jag gör mitt bästa hela tiden för att inspirera, roa o intressera DIG för att DU ska nå DINA MÅL!
Varje dag jag sätter mig vid datorn för att skriva tänker jag: Jaha....inte en susning idag heller...kanske jag inte kan komma på nåt idag...sen låter jag fingrarna nudda tangenterna o POFF...så har det gått en timme eller två! 
Utan att jag förstår hur det går till...varje kväll likadant!

Hoppas Du är ledig idag...detta tar en stund...ta en extra kopp...te, fniss, jaja kaffe om du måste då...kanske bara för det är jul, nåt extra att snaska på medan filmen buffrar....vill gärna visa DIG "FLOWER OF LIFE" också...


Tappa upp ett glas vatten ur kranen, använd en pendel för att mäta dess energi...den kommer att visa....ingen energi...I promise...ställ glaset på en pappersbit du skrivit ut på en bild av "Flower of life" som finns på nätet....efter 3 minuter, pendla igen.....YOU WILL BE AMAZED! 
Varför dricka vatten med mindre liv, mindre energi än detta när vi vet hur vi kan ge oss det allra bästa, det vi är värda?

Du som tyckte detta var spännande, kolla YOU TUBE part 2 också...

Nu ska du få frukostera i lugn o ro!

Idag är jag tacksam över att jag vet saker som jag kan få sprida till alla som vill ta emot...med kärlek, glädje o inspiration som grund,
kvinnan vi tänt ljus för är på bättringsvägen,
att jag bestämt mig för att dra till Monument Valley så snart jag är redo!

Wolfies tips: prata med ditt vatten, jaja tänka funkar också om du riskerar att bli intagen får tvångsvård...tänk tyst ;O).. innan du dricker ..positiva fina ord, 
skriv ut en blomma "Flower of life" o lägg en i bilen,en i plånboken en under ditt vattenglas...överallt...


 Varsågod, klicka, skriv ut o njut!
Å jag uppskattar verkigen att mina läsare har ökat med 100% den senaste veckan! 
Tack för att jag får inspirera just DIG, sprid mig gärna vidare....
                                           Walk in LOVE and BEAUTY! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar