lördag 22 december 2012

Utflykt ,snö, koskrälle o skaldjursfajitas


Ralph skulle till sitt skjul o hämta lite prylar idag. Det ligger 17 miles norr om Williams.


Mäktigt att åka såhär o på vissa ställen har den mjuka bergmassan eroderat o stora bumlingar hänger halvt i luften, beredda att släppa taget precis när som helst ser det ut!


Bara nån mile norrut, skiftar bergen färg från knallorange till mer blekorange o beige.


Tätt, tätt slickar de vägen, bergsidorna.


OUPS, ytterligare nån mile norrut ligger det snö, o inte så lite heller!


Bra , hit vågar jag följa med, ingen jakt! TACK!
Hans skjul o tomtmark ligger på en ranchs gigantiska ägor.



Du ska strax få se de 4 kullarna!


Mitt ute i vildmarken låg det här snygga huset!


I do my best to follow the RED ROAD!


 En privatägd järnväg som går med tågtrafik, jaja, vad annars??? mellan Williams  o Grand Canyon för dyra pengar med mat o underhållning ombord.


Här bor Kermit, ingen groda men en man utan gaddar o en ganska, superdöv en med 2 jyckar som han värmer sig emellan i den kalla vagnen.


En pond för djuren att dricka ur o kullarna, här syns 3 av dem



Han har typ 46 acres av den här marken o detta skjulet med sina saker i. 
Han bor i sin lastbil annars. 
Njuter nu av att bo lyxigt o slippa kedja på o av snökedjor på lastbilen hela vintern.

Detta är vad kossorna käkar nu på vintern, ser magert ut men Angusar är duktiga foderomvandlare o kan inte gå på rikt bete, då blir de feta som tunnor!
Längst bort till vänster i bild ser du hans närmsta grannar.


De röda vägarna var sliriga o mudden gillade han inte på sin fina bil.
Den åkte genast i badkaret när vi kom tillbaks till Flagstaff.


Här bor grannarna, som måste hämta vatten från, vet i rackarn, o ha egna solceller o vindmöller o kollijox!


Mycket ovanligt men hon sa att de hade 2 vargar som strök kring huset, mycket större än coyotes.
Cooolt!


Frän hundkoja!


Utsikten från deras köksfönster!


......släpp hästarna fria....lalalalala...


Supercool filt! 
En gång för typ 20 år sen såg de ut så här, nu något tyngre i gumparna! ;O)


Vill väldans gärna till Grand Canyon snart!

En liten sötnos till koskrälle, visst!


Filtmannen mötte vi på väg tillbaks till Flagstaff, han hade varit o shoppat han till kvällsmat.


Solen var redan på väg ner när vi åkte från Flagstaff, o temperaturen sjönk genast till under nollan.


Ralph var helt osugen på att kocka så han ville käka Mexicanskt. 
Vi stannade på en liten sylta nere i byn o jag bjöd honom på käk. 
Han släpar ju på mig hit o dit, uppskattas!
Skrämde honom ju helt från vettet när jag sa att jag tänkte dra iväg o bo hos en man jag pratat i telefon med en gång,då kända jag att han nästa desperat ville binda fast mig "för mitt eget bästa", men det kan han fråga min mamma om hur lätt det är, fniss...
Den här ungen varken var eller är speciellt lättämjd. 
Blir bäst när hon för välja o göra själv! <3 

Jag käkade skaldjursfajitas o han tog tacos.

Såg för en stund sen att jag på pappret med alla min meningar som jag använder för min dagliga "affirmationsstund/workshop" hade skrivit: å jag firar jul o nyår i Sedona med goda o trevliga människor jag gillar o som gillar mig. 
Snipp, snapp, snut...o en fetingknäpp på den vargnosen...där fick jag, som bölade över att jag inte genast fick träffa honom, så hade jag själv hunnit skapa det på mindre än en vecka! 
Sa jag föressten att allt löser sig mycket snabbare här, eller, jasså du har märkt det redan! Fniss

Idag är jag tacksam över att klockan bara är två.20 på natten o inte 4 som hon blivit nu alldeles förmånga nätter,
allt jag sett idag,
nya trevliga månniskor jag träffat,
god mat jag ätit,
jag pratat länge med min hanne, for sure han är inte i närheten av någon jag känt förut!

Wolfies tips: tänd ett ljus varje kväll, gärna ett doftljus,o skicka goda tankar till någon som behöver en extra kick eller extra ljus i sitt liv. 
           Att ge är alltid bra, att ligga på + liksom, skapar en god, positiv spiral!
                                                          puss o go´natt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar