fredag 7 december 2012

Flagstaff, shoppat som en riktig miljonär..to be continued..


 Isn´t this wiew AMAZING????? 
Tidigt i ottan låg molnet lågt o frosten glimmade på barrträden.
Vi har varit i Flagstaff i 2 dagar på raken o detta är på vägen dit!


Inne i Flagstaff ser det ut såhär....o, wao, undrar om de beundrar o älskar synen av bergen lika mýcket som jag?


No words needed...



Mycket målningar finns det här...


Å coola skyltar på bilarna, eller hur?


Vi har varit i typ alla thirftstores o westernaffärer som finns i Flagstaff...


När Lynette tog på sina sunglases, tyckte hon att utsikten var något strange...


På Kohls varuhus fanns det ALLT, jag säger bara ALLT!


Allt i alla regnbågens färger!


.....serviser, grytor, trosor...



I en thriftstore hittade jag en gungstol jag gärna shoppat loss...


Å minsann, är det inte Granngården?? 
Där du, därinne fanns det en plånbok/väska som bara ville bli min...tyckte dock den var väl expensive, men jag har ju bestämt att jag är milljonär, så jag tänkte, what ever........klart jag har råd, jag är värd det bästa! 
Den var nedsatt från 112 dollar till 83....o den var supercool...så efter att ha struttat runt bland alla kläder utan att hitta nåt jag var sugen på gick vi till kassan. 
Där lämnade jag fram min väskplånbok o whoppla, larmet började tjuta. 
Vi började snacka lite med snubben, som hade Belgiskt ursprung....o han sa: 62 dollar, please! YES,YES,YES, jag vågade inte titta på Lynette, utan betalade o studsade ut genom dörren. WHAAAT sa hon, jag måste få se på kvittot! 
Det stod nåt helt annat än det jag köpt, trots att han blippat på streckkoden.
 Fort, vi drar, föreslog jag.



Min son Rasmus skulle ha gillat det här klädstället...John Deere salesman som han är...


Just den här Westernbutiken blev inte shoppad...
......to be continued...

Idag är jag tacksam över att jag verkligen börjar känna mig som en milljonär,
shoppat loss, o du får höra resten imorgon.
(Jag har snart allt jag behöver nu, dock saknar jag ett par mockasiner, hål från alla håll i mina nu)
nyss tagit mod till mig, då jag ju är millionär o messat killen som har det enda lediga (hoppas jag) möblerade plejset att hyra i Sedona, en exklusiv millionvilla som han vill dela med nån....för 800 dollar i månaden, jaja, great wiew, o jovisst, jag är värd det allra, allra bästa!
                                               Let´s talk soon! Hugs!!!!

Wolfies tips: prova du också, tänk dig att du har sisådär en 11 mille på kontot...när du köper nåt nästa gång! Cool känsla!

( Fick en annan idé idag också - det är vintersäsong i Sedona o superdupermassor av turister är där o hyr ALLT. Varför inte bara ta väskorna o dra dit med buss eller nåt, jag vet ju att allt ordnar sig til det bästa)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar