onsdag 19 december 2012

Mexicansk konst, palmreading, drumming...earthquake


Gick en sväng idag, lev på skarpen tillsagd många gånger från rösten inom:
Gå till cafét Heart of Sedona. Visste vart det låg ..så jag knallade ditåt...o fann en Mexicansk affär...


Dessa små klockorna på ett snöra hade olika ljud o spelade olika julsånger genom små mekaniska ryckingar i snöret...coolt...


En lättskött tax..


Min Kokopellikompis igen


Å galet coola möbler...


Mycket konst av alla de slag...


Nu du Systeryster ska jag göra dig lite avis...ser du sängavlarna???
Med cowhide..??


Svårt hitta ord för detta...


NU saknar jag snart bara huset?


Matbordet..

Köpmansdisken...


Å lite smått o gott..



Så var jag då äntligen framme vid caféet.


Jag beställde i en Mayan Hot and spicy chocolate..o en spenatpaj...
Ojojoj, den choladen gick inte av för hackor vill jag lova, mörk, mycket kryddig o inte så söt....
inte ens i närheten av kakao..
Efter en stund kommer det in en äldre man o sätter sig innanför dörren..min röst pockar på igen: - Gå fram o prata med honom!!!!
Ok, lika bra det då!
Vi börjar prata...o prata...o prata, han tyder händer/spår i händer...-Men jag är inte medial, säger han, flera gånger, det jag ser är fakta o 32 års erfarenhet...


Jag frågar om han vill tyda mina händer, o det vill han. Hämtar ett paket med lite pryttlar i bilen, jag tar av mi alla ringar, sen börjar festen!
Han har först frågat vad som drog mig hit?
The Red Rocks, svarade jag!
Nähä, utbrister han först, det är inte hela sanningen, du kunde inte undvikit detta, inte en chans, du är på exakt rätt ställe, fårstår du det, på pricken just där du ska vara!
Det finns två ställen som är de kraftfullaste platserna i världen av detta slaget, ett ställe i Frankrike o så här i Sedona. Den energin måste du va i nu, du har inget val. 
Du kommer att lära mycket här o du behövs här, men kommer nog inte att stanna för alltid!
Det du lär här kommer du att ta med dig ut o världen o lära ut vidare..
För varje grej han ser blir han mer o mer....wao, alltså, wao, du är en...en mycket Mystic person, very spiritual very, very spiritual and with a very good intuition!
Very brave and very focused, you know exactely how to get what you want, oh, I´m impressed, very impressed. And your heart....you´ve got a big heart and you´re very loving to everybody you meet. And also very, very sensitive, you feel the slightest little motion in someones feelings...o mycket, mycket mer sa han...sen tig han fram sina specialkort som jag skulle bland o kupera, sen fick jag upp nr 15 minns inte vad koret hetten men det var en brinnande båt på havet...
Ojojoj, massor med info, minns inte allt men det finns i mitt cellminne, som tur är, det var som han läste mig inifrån..
Innan han började talade vi om tålamod o han sa: Vet du vad....XX sa? Mins inte ens namnet men en känd typ filosof eller nåt...
Tålamod ger tålamod! Vad tror du det stod i boken han läste som tolkning till korten?
Exakt samma ord som han sagt mig en timme innan.


Jade 73 bast, svårt att tro....


Vi kramades en lååång, go Ola Will Snillman kram...innan jag snabbknatade hemåt i mörkret...
...vi skulle ju iväg typ ...mycket snart...till bryggeriet, där det skulle trummas, MASSOR!


Tja, detta blev kvällsmaten, en mörk engelsk maltöl, popcorn o jordnötter..


Folk trummade, dansade, skrattade o LEVDE!


Tror du jag var tvungen att dansa jag med???? Bra , du börjar känna mig vid detta laget...


ALLA TOMTAR var där, å så jag o stackars Ralph, som satt med fingrarna i öronen mest hela tiden då han inte pallade ljudet av 30 hejdundrande trummare....det rummades på ALLT!
Energin var hög som ett höghus!


Det gick inte att prata, bara att släppa loss o go with the flow!


Mera party på gång!


Tvungen att " få mina nya kläder inrökta"...mums..

Idag är jag tacksam över att detta var dagen då ALLTING HÄNDE!

Wolfies tips: alldeles för förvirrad för att kunna ge nåt klok tips
Det hände en grej nyss.....genom Facebook, någon är "här" o har skakat mig värre än värsta jordbävningen.....ojojoj säger jag bara, vet inte...inga ord just nu....svårt att fatta....världen gungar ännu....

1 kommentar:

  1. Love every word and the ones you spoke to me today. Hugs.
    Scott

    SvaraRadera