fredag 5 juli 2013

4th July, fireworks, wolfoutfit o mogna björnbär


Ja du! Då o då kan jag bara inte låta bli att posta lite solnedgångar....tar foto nästan varje kväll...


Tvungen att stanna o gå av o njuta av skådespelet denna kväll!


...ännu ganska rökigt i luften o idag "minskade" branden från 48 % till 80% ....branden rasar alltså bara till 20% nu, men de värsta 20... så under nästa vecka räknar de 800 brandmännen med att allt ska va släckt!


Dagen till ära var min nya WOLF WorkingOutfit ready o jag studsade i den!
Skickade en bild till Mrs Boss o hon gjorde tummen upp!
Fått många kommentarer, bara positiva!


Borde kanske göra hål i naveln som döttrarna....
nänänä...
lugn ba, ba lugn, skojjjja bara lite! ;O)


Detta är Emma, Paul, Todd, Zane o Caleb i nån slags ordning inte som på bilden ;O) de kom direkt från Las Vegas o hade just hoppat SKY JUMP från en skyskrapa named Stratosphare Hotel....Paul vet jag är Mr Långben för jag fick se filmen...o han skrek som en skär gris med dubbelt magkniiiip...o Emma filmade o hoppade inte!


Himla dundrande o smällande igårkväll o Vanilla placerade sig längst in i badrummet för att undvika 4th July firandet!
Inte just nåt jag har lust att fira heller kan jag säga...de första sanna ledarna i detta landet hette väl ändå typ...Sitting Bull o Geronimo i rättvisans namn!


Men, men....satt ute i mörktet i trädgården o mumsade på min hemgjorda coconutmilk ice cream med blueberries....o beskådade spektaklet på håll (de hade nåt jippo inne i Cottonwood) runt 9 o det var ännu 35 grader varmt...kan man ju verkligen inte gnälla på!
I ärlighetens namn gillar jag solnedgångar bäst!




Yellowknife som gav mig den fina flöjten undrar hur övandet går så jag tog mig i kragen igårkväll o kollade youtube o ööööööööööööööövade lite med UllaBella!
Gick riktigt bra! 
FOKUS! haha
Hör hela tiden Pappa Bull (Ken Roulette) (min xtra övervakare, fnis) spela på sin flöjt i bakgrunden ;O)


Ikväll after job, var Vaniljen o jag å fyllde på vatten...o björnbärssnåret hade minst sagt grott!


Många bär var klara o jag mumsade i mig för fullt!


Därute på relaxarstenen satt jag o njöt av friden medan vissa rusade runt some en brunstig gnu med eld i svansen...hoppade långhopp bort till mig sen ner i vattnet, pladask, en stund för att sekunderna senare forstsätta sin tjurrusning!
Lycka, att se henne så glad o modig, o sen får man ju ta att den nybadade inte längre var så vit...mer flammigt svart o vit..


Tornadon hade visst dragit fram här också..

Idag är jag tacksam över att det brinner betydligt mindre, att några av alla de människor som evakuerats nu kan återvända till sina hem...en del av dem finns trots allt kvar...
o att jag fått massor av zuccini som vi kallar...nåt jag inte ens kan stava till...squash kanske...av grannarna Mary o John, (som jag var inne med rosor till igår..) så imorgon blir det nån matlagningsspecial..

Wolfies tips: skicka recept på min email på dessa gurkväxter please...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar