fredag 26 juli 2013

Fantasifullt skapande, familjekulfarmersmarket, åskshow


Efter att ha påtat i scrapbagen med små skinnbitar o tillverkat diverse småprylar skulle jag nu ge mig på nåt "större" var tanken...så jag började med en "prutttotyp" ;O), SEN kollade jag i skinnhyllan o frågade givetvis först Mrs Boss om lov....o där hittade jag nåt kuligt som helt kullkastade mina så välgjorda prototypplaner...
Nånting i mina ögon började skapa o jag såg en WILD BAG....FÖRVÅNAD?? Jasså, INTE det, haha...
En väska som hade hela den narturliga vilda formen kvar....
Men SHIT, hur lätt visade det sig vara??
INTE ALLS LÄTT!


Visst är den söt min modell??


 
Hela dan har jag tänkt (...jo...kan ana att du kände röklukten, ;O) å lagt o provat hit o dit för att se hur det skulle bli...sen vågade jag äntligen ge mig på underverket...det kommer inte att bli likt något som nån någonsin skådat, haha


En vän till mig hälsade på i affären under dan o visade sin dubbelt så tjocka hand...o sina ben, som hamnat under en alldeles förstor (men vacker) träbit...så vi bestämde träff på Farmers market i Cottonwood after work, för lite pilleröverlänmning till helandet av den kroppen


Shit vilket jippo...


...med liveband o allt, värsta draget en helt vanlig torsdagskväll...



...som en STOR familjefest!


Här fanns det massor av roliga saker o jag shoppade loss på ett pärlarmband o en getmjölkslotion ;O)


HEYYY WOLFIE, SO NICE TO SEE YOU AGAIN! sa den här trevlige mannen...Do you remember me???
Ojojoj...nu blev det genast svårare...hrm....ljuga är ju INTE min grej så jag smög försiktigt fram ett....ahhhh, nooo, tell me please!
We met at New Frontiers...this spring, and then a few days later at the drumcircle...remember....at the Brewery??
Gjorde jag ikke, men han var lika glad för det som tur var!


Fullt ös på publiken!


Å kvällen avslutades med en färgsprakande solnedgång!


En kund kom intravande i dessa coola sandalerna o jag var ju tvungen att ta lite kort...Gurkees var namnet på dem, hon älskade dem, de var ursköna!
Hela sulan är också av rep!


Hon hade sina husdjur tatuerade överallt på benen..



Det kommer ofta in männsikor som vill sälja sin konst i butiken o den här mannen bankade från baksidan på ett tjockt stycke läder tills han fick ut nåt sånt här...



Sen karvade han med en skalpell ut fjädrar o man mm 


 Å målade dem


Konstnären själv!


Vilket jobb, ca 60-80 timmar per tavla!



Detta har han tillverkat som en fristående bit på en träpinne, ena sidan... å baksidan.. o den ska stå vid en spegel så man ser båda samtidigt!


Koncentrerat väskuppfinnande/tillverkande!


PÅ hemvägen hände det igen!


Heaven´s on fire!


Regnet vräkte ner med enorma droppar mot rutan men vad gör väl det...lossade bältet o vevade ner sidorutan så jag kunde föreveiga skådespelet i farten!


Innan jag var framme började blixtarna slå våldsamt över berget


Jag blev ännu lyckligare i mitt hjärta av detta färgernas underbara skådespel!


TACKSAM!
Väl hemma rusade jag in, öppnade garageporten o fick in min truck, sprang in med alla kassar o sen ut o kollade på åskshowen i nästan en timme!
Såå coola blixtar o det dundrade så det vibrerade i hela kroppen - SÅ HIMLA HÄRLIGT ALLTSÅ!

Idag är jag tacksm över att jag vågat ge mig på en alldeles för nybörjarsvår uppfinning....för alla urvackra solnedgångar o blixt o åskshower...det gör mig galet lycklig att få uppleva...se, lukta, höra känna vibrationerna o lyckoruset!

Wolfies tips: nästa gång det åskar, kolla blixtarna o njut...av dundret...på nån säker plats!
(En man blev slagen av blixten här idag på en golfbana, hans stråhatt blev helt sönderbränd o han blev medvetslös...hans kloka vänner började göra CPR på honom o räddningspersonal som inte alls var långt borta kom snabbt till platsen o fann mannen utan hjärtslag o puls....forstatte med upplivning o gav syre o i ambulansen till lassis började mannen prata! Solskenshistoria av ett åskväder minsann! His LYCKY DAY!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar