tisdag 23 juli 2013


Hittade början till detta konstverk o färdigställde den...



Det är nåt visst med att fundera o fundera, testa o testa igen för att sen hitta den lösning som verkar bäst...tror vi behöver lite skapande varje dag för att förse vår själ med näring..


I en veckas tid nu har det varit "svinkallt" här....ibland så lite som under 25 grader, vilket känns som ett enda stort huttrande ;O)
Varje eftermiddag avbryts radion med skarpa tjutande signaler o sen kommer den magiska rösten som låter som om en man under pistolhot som sitter i en kaffeburk o pratar i megafon....varnar för än det ena å än det andra blixtar, kraftigt regn, våldsamma stormvindar o översvämningar till följd av det häftiga regnet!
Sen tar det en stund innan he...t bryter löst med ösregn, blixtar o åska i 30-60 minuter, sen är allt som vanligt igen...fast mycket blötare...


En fantastiskt vacker skapelse fann jag en morgon när jag skulle hänga ut mina kossor

Dags att hämta vatten igen...o Vanilla hakade på o rände runt som en skållad gris medan jag fyllde på mina 19 gallon water


I blackberrieland!



Inte helt rätt dressed for success i björnbärsland med shorts kan jag säga...
Små skinnbitar från Wolfie blev kvarlämnade lite här i där i jakten på det svarta guldet ;O)


Å när vattnet var hämtat, tobacen utlagd som tack o bären plockade var vi framme vid paradiset o jag tänkte dela denna underbara plats med dig än en gång...å bara det ledde till flera skratt ....när jag laddade kameran på 12 sekunder för att ta en bild o sen hoppade som en gazell ut på den stora stenen o skulle sitta ner som om jag var värsta avslappnad, haha....måste bara bjuda på första försöket...haha


NÄÄÄSTAN....Inte helt relaxad ännu ;O), nytt försök...kamaran föll på första försöket o fick riggas om...då är 12 sekunder nada!


Nästa gång hann jag nog minsann sitta ner en 18dels sekund innan kameran blixtrade till...sen gav jag upp ett asgarv...de skulle bara veta, tänkte jag...men kunde inte låta bli att dela med mig...skratt är bra o nyttigt!


Här måste man snabbskutta efter att ha tryckt på självutlösarknappen...ner o sen upp...
Vanilla trodde det var en kul lek o störtade glatt fram som en projektil bredvid!


Här hade någon begåvad person anlagt en fin mur...kanske tillhörde den en tomt med ett hus en gång...

Charmigt originell....


Jag gillar träd, o detta är ett i tvåsamhet...hon o han <3


Jag var ute o ylade...en granne längst ner på vägen ringde med andan i halsen:
- Jag hörde just nån som ylade jäääättelääänge, var det du?
Jajjemen....yla igen, sa hon, så svarar jag..
Jag gav hals på nytt, väntade nån sekund, sen kom det ett yl tillbaks...så höll vi på en stund tills vi fick igång alla jyckar emellan oss.....i världens kavalkad! ASBALLT!


Idag tisdag var min day off o den fick jag tillbringa på min roommates toa, hon var inte här men hennes toa svämmade över o jag skopade vatten länge innan jag hittade en kran att stänga inkommande vatten då kranen till toan o flottören var kass...båda!!



När det var löst o vattnet avstängt tog nästa projekt vid...att rensa grenar från gräsmattan....så den kanske kan bli klippt nån dag....det blåser ju inte lite innan regnet kommer varje dag, typ halvorkan ibland o massa torrgrenar rasar ner..


Först var det aningen svalt i morse, sen blev det lite bättre, o nu är det inte torrt i luften längre, mer typ över 65% luftfuktighet, emot 7 % innan...


Sen lackade svetten lite mer o då var det nästan som vanligt igen, shit vad jag har saknat värmen!


Drog ogräs o vattnade med svettdroppar samtidigt...man kände hur de bara ploppade ut genom skinnet, i solen.....när mollorna fick ge sig för sin över(man)varg haha


Mr Wolf, Trish´s husband, kom o bytte flottören, o skickade mig att köpa nåt hiskeligt giftigt skit i affären som skulle lösa upp allt som min lilla roommate stoppat i toan....han har varit med förr...här...o sett vad som stoppats i toan/rören...
Värre än kaustiksoda, tog 20 minuter att bara läsa igeom vaningstexten....o gasen när jag hällt i skiten var...kvävande...


Ännu kl halv 12 är inte skiten upplöst....fullt med vatten ända upp i toan så eländet kommer inte ner dit där det bäst behövs..


Sen blev det lite powerdance innan bloggandet..



Igårkväll med posten...fick jag detta fantastiskt fina kort från lilla Strössel!
Hon hittade det den dan hon åket härifrån o nu....ett litet tag, bara några veckor (månader=O) eller så senare, kom det iväg, dan innan hon satte sig på planet till Sverige....ungefär som det brukar va i mitt liv =O)
Så himla fint hade hon skrivit att det kom en liten tår....TACK!
Ramat in det o ställt upp det på mitt rum!

Idag är jag tacksam över att värmen är tillbaks, regnet vi behöver, de vackra blixtarna o fullmånen, samt att JAG ÄR...allt det JAG ÄR! för att kunna leva mitt liv här i trygghet!

Wolfies tips: Idag lite annorlunda! 
En människa som står mig mycket nära har gjort något mer än man kan förstå, på långa vägar överskridit alla gränser för vad de flesta människor ens skulle ha gett sig på ...med daglig ovillkorlig KÄRLEK, POSITIVITET o GLÄDJE, trots att hon varit så gott som helt ensam o enligt de flesta...skulle en sån insats inte ens va möjlig... efter vad hon fått utstå!
Att ge en människa så mycket omvårdnad o KÄRLEK o desutom alltid vara på gott humör är AMAZING!
Personen hon givit allt detta har nu dragit sin sista suck o vandrat vidare från jordelivet o jag önskar att du tänder ett ljus för hans själ, o för hennes bedrift...kanske också bränner lite salvia...
Hon behöver nu fylla på alla sina tömda reservoarer! 
                                    Å med allas vår hjälp är det möjligt!<3<3<3                              WOLFIE SUSANNE STRONGHEART... DU ÄR ÄLSKAD O HELT ENASTÅENDE FANTASTISK!


                                                  With LOVE, <3<3<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar