lördag 20 juli 2013

Bilfix, Javalinatand o crazy thunderstorm


Nu har min bil varit inne på operation flera gånger....o det visade sig vara fel på kablarna till tändstiften...innanmätet var förkort o glappade..så nu spinner hon som en katt igen..varje dag!
Å jag har blivit superpolare med min mechanicman o han ska boka in en massage....han har massa kotor på glid o skolios o massa skit...mest ajjj o jobbar jämt!


Den dag bilen var inne för megaoperationen tog min Vanilj o jag en promenad som skulle ta minst 4 timmar...o det var varmt o fuktigt...
Hade glömt ryggan med vatten till oss..


Nån hade visst dumpat melonfrön längs vägen o de växte så de knakade..


Å mittför sjukhuset hittade jag räddningen..i form av stora klasar med vindruvor som jag fräckt snodde o knaprade i mig i stället för vatten, mmmm



Vi smet in i en triftstore o kollade runt lite o opus, då kom SueAnn min massagekompis o kidnappade oss för hela eftemiddagen...ojojoj, vad vi hittade mycket fint på vår secondhandshopping, sen lunch på en trevlig Mexicansk restaurant..


Min bästis Andrew kom ner till affären en dag, på sin hoj o gav mig en kram innan han drog vidare på sin lilla utflykt 


En buss med 40 Italienare som inte pratade ett ord engelska fick motorhaveri utanför o butiken fylldes av denna invällande Italienlåtande massa...o de var galna i mina tattoos o fottade för glatta livet o viftade o pladdrade....så plötsligt startade bussen igen o alla rusade ut...hrmm...



Dan efter kikade en annan familj in från Texas....de pratade mest spanska men pappan var italienare...o dem blev jag jättekompis med...o de var så himla goa...de ville komma tillbaks...skulle bara till hotellet o hämta en grej åt mig...


Under tiden fick jag en dyr Italiensk väska att laga på..


De var å hämtade en javalina (grisarna.. här minns du?)tand åt mig..som jag skulle göra ett fint smycke av...o sen ville de att jag skulle göra smycken åt dem...ojojoj, nu för vi kalla in extratimmar i veckan...


En Navajokille som campade uppåt Oak Creek, var också i affären o de pratade massor, han hade bott i Texas inte långt från dem o utanför vräkte regnet ner nu så ingen var så sugen på att gå..
Han dröjde sig kvar sen de rusat ut i sin bil o uttryckte sin önskan om att han minsann också velat ha en sån tand o vips....så kom dottern rusande in med en tand åt honom också...han blev överlycklig...

Vi bestämde träff efter jobbet o jag fiskade upp honom på en bensinmack after work o just som han satt sig i bilen....lystes hela området runt bilen upp nån kort sekund, sen KABOMMMMMMMM, kom den värstigaste åskknall jag nånsin hört i hela mitt liv, den skakade hela bilen, ver helt öronbedövande o varade en hel eveighet....WAO...ascooooolt, stackarn höll på att....blev skitarädd...
Sen körde vi upp emot Jerome o kollade blixtrarna o njöt av regnet o åskan o pratade livet några timmar.



Mitt i allt regnande började det också hagla o stora runda o fina hagel rullade med full fart in i på mitt butiksgolv...



Today Lördag var jag ledig o fick en idé om att åka till Prescott...så jag styrde kosan dit.
Detta  (ännu i Cottonwood) sägs vara en cementfabrik, men alla som bor här vet att det är bara en täckmantel....där pågår helt "annan verksamhet" som är topphemlig...


Å däruppe på kullen verkar den ha sin landningsplats....
Det är mycket sånt i krokarna, o man ser dem alltid på kvällarna svirra runt på himlen med sitt gulaktiga sken...


Kan det bli more American?


Vädret visade tydligt sina avsikter på långt håll o blixtarna slog som våldsamma knivar över himlen redan på väg upp mot spökstaden Jerome...o jag bad en stilla bön att jag skulle hinna över berget innan det brakade loss med regnet....vill ju inte ha en massa rasande stenar ner på vägen...


Underbara lösningar på el o teleledningar här...som ett spindelnät


En urmysig gammal stad med massor av spöken o andar sägs det...
Holly min roomemate från Susans hus hade ju en inte alltför angenäm upplevelse i ett av husen där hon o killen hade sin tattoostudio häruppe



Får botanisera här nån dag....


Coola brandstationen


Här skulle (Emelie) Strössel o jag utforskat lite nån dag, jaja hon åkte till Sverig idag, så det får vi ta när hon kommer igen... ;O) hon gillade ghosttowngrejjen


Spår av svunna tider



Fin utsikt häruppifrån



Roliga hus med härliga lösningar



Japp då var vi på väg emot Prescott över berget


Jag bara äääälskar dessa vägarna..de är galet vackra o spännande



Mitt i allt poppade det upp en massa barrskog


Usvängarna avlösta varann


Regnet var nu ruskigt nära


FANTASISKA BERG!


Just när vi kom in i Prescott brakade He....tet lös... o knallarna ruskade hela bilen, de var öronbedövande...blixtarna kom från alla håll o kanter samtidigt med de dånande knallarna o regnat piskade på bilrutan o forsade fram längs vägar o trottoarer som på inge tid förvandlades till små galna floder...vi fick vänta i bilen i 1,5 h innan det ens gick att tänka på att ta sig ut..


De här människorna skulle ta sig över gatan...på det värsta o djupaste stället...de tog av sig allt på fötterna o vadade till vaderna o det  framforsande bruna vattnet över gatan...



Vaniljen, mina moccasier o jag spanade efter ett bättre ställe att ta sig över på andra sidan...o vi fick gå en lååååång omväg, hoppa o hoppa mer o för att ta oss över de forsande vattenmassorna


Brukar ha bootsen i bilen men INTE just idag o nåt paraply äger jag inte ännu, inga regnkläder heller så det blev miss Wet Wolflinne ;O)


Inte en tå var torr!


Äkta hantverk vill jag lova!


Å en helt zoo på väggen


Den här skjortan var anledningen till dagens utflykt, Å SÅ VAR DEN FÖR LITEN!



Den här affären var inte hundsugen så vi kollade in bara o det räckte för just idag...den TJOCKIGA plånboken som behövdes härinne var inte med idag ;O)





Ascoola kläder o boots härinne, också för samma plånbok..


Å en supercool riktig varg i fönstret!




Minns du Sussie hur många kort vi tog på den här gigantiska flaggan när vi var här 2009???



Det blev en massiv grönsaksshopping på Trader Joe´s på vägen hem ...o mer regn var på G..


När jag körde hem var ovädret runt oss blixtrade friskt o väl hemma brakade det loss med en fantastisk illrosa regnbåge som start...hann  inte förevida den riktigt men du får en hint..



Himlen var ett enda strort rosa inferno...

Idag är jag tackam för alla nya människor som igen kommit in i mitt liv, allt jag sett, 
för alla åskor o blixtrande blixtar som förgyller min tillvaro o allt regn som vi verkligen behöver här

Wolfies tips: nästa gång det åskar, kolla blixtarna, världens skådespel ...natur(ligt)nöje på hög nivå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar