måndag 8 juli 2013

Beginning of Prescott adventure...


På min lediga lördag bar det av till Prescott för Rodeo...o då mötte mig denna skönheten på parkeringen....
Tror min John Deersäljade son skulle gilla den beskrivningen ;O)


Detta sägs vara The Worlds Oldest Rodeo...



Efter biljettköpet drog jag ner på stan o kollade lite, först fann jag lite historia...



Här hade "vår" tornado också dragit fram...



Massor av kuliga affärer som jag valde att beskåda från utsidan..


Haha, coolt ella?? Coolt o gottigt...såg det ut...UTIFRÅN!



Hela parken utanför var fylld med kreativa o duktiga hantverkare o liknande som sålde sina alster o produkter.


Penn- eller annat burkar gjorda av urgamla rostiga konservburkar....cool idé


En o annan bamsing var ute o gick!


Rostiga skyltar av alla de slag finns det gott om i denna delen av världen!


Utanför the Court House...


.....another gigant, urgosig...


Jojomen, rätt gissat, här blev det en Myrvaldisk tvärnit!
...mmmm OCH ett topinköp!


Massor av fina träkuckelimucker...skulle Sylve på Gotland gillat att fingra lite på o granska närmare ;O)


Min kamera trasslade o vi missade förevigandet av paraden lite...oups..jaja det finns 69 andra foton...att njuta av..


Röda sandstensplattor...kunde varit fint med nån till, har en redan...


Mer skaparkonst..


Denna numera ganska döda kaktusen hade belysning....skulle passat fint på Sandy Hollow lane


Ja, varför inte trä in ett par örhängen gjorda på använda vinkorkar i öronen, haha


Ojojoj då, tur jag hade nått litet pengamedvetande med mig in här, detta kunde lätt bara fått följa med mig hem RUBBET!





Snyggt, mycket snyggt!



Här hade någon glad skapare tagit sin an en massa tyg...o haft hjärtans roligt!! ;O)


Mer att bli glad över!


Ren ska man va, då blir man gla´


OM man frös kunde men köpa sig lite hot salsa att värma sig med


Turquoises...får vi inte glömma....inte en marknad utan dem!


Tja säg vad som INTE fanns här!


Man måste smida medans järnet e varmt...annars får man värma på lite...



Den stadige smeden svingade sin hammare o rappade den redan plågat röda järmbiten tills den skrek...grymt benstöd i järn såklart...


;O)


Cool kärra, visst??


Mer till önskelistan..



OM dippan e upprörd kan den chilla ner lite i dessa fina skålarna


Horsehairpottery!


Tror du jag e i Amerikatt??


Pampig ingång!
Jag klarar mig med några trappsteg färre... ;O)

 

                                                                                      NO


                                                                        WORDS


                                                                          NEEDED


Hon liknade Alice i Underlandet men troligtvis har du bättre koll på dessa figurerna


Bestick i alla former o en läcker cowgirl!


Urläckra skinnväskor!



Sen va klockan högtidlunchöver5.30pm... så det blev frybread med bönor, sallad, ost, tomat o salsa, mmmmmm o kladdigt...utan bestick vill jag lova



Lite senare blev det en tur över gatan in i en fudgeaffär...nöjde mig med att ögon o näs njuta...znifffff, känner du doften av CHOKLAD i de mest ljuvliga blandningar???
MMMMmmm känn hur det vattnas i munnen o du vill bara sträcka ut handen o ...snabbsno en bit o propsa in i munnen innan nån ser....ungefär så..var det...med kunde stå emot..



Men...hade lovat smaklökarna en glass...nu var det läääängsen de fick smaka nåt så kallt o sött...men den giftiga vågade jag mig INTE på..


Här kan man inte smånjuta av sin glass, det gäller att ha tungan i form o ständigt beredd att fånga nya, illande glassdroppar på väg nerför struten...hinner inte prata med nån, bara snabbt som attan mula den in i gapet!


En fin gest...alla 19 hjältarna som offrade livet i branden ...som ännu brinner...hade varsin lila "grunka" som förbipasserande kunde skriva sin hälsning på åt de sörjande familjerna...


Konst galleri!



Shit vad mycket fint!






Sista affären innehöll massor av westernprylar o det blev nån grytlapp o ett brännjärn..haha, bra att ha!


TO BE CONTINUED....

Idag är jag tacksam över att jag börjar bli mitt "gamla jag igen", fnoskig , sprallig o LYCKLIG...även om det nog tar en månad till...innan jag är i "högform"....över att den fantastiska värmen är tillbaks...ännu över 90 /33 grader....kl är över 11 på kvällen....galet varmt o svettigt härligt! 

Wolfies tips: drick mer vatten, o glöm inte salt i värmen!! ;O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar