tisdag 10 juli 2012

Blöt fällknivsstil, snygg rumpa o ckokladsnus

En underbar helg i Skateboda och jag hittade allt jag letade efter bland mina kartonger (samt skrev upp innehållet i alla), FANTASTISKT VA?
Det är så ruskigt ordningssamt så jag nästan blir lite orolig....inte likt mig ;O)
Hittade min Tarotlekar och Helen och jag roade oss lite på kvällen genom att lägga lite kort o  reda ut ett o annat i stearinljusens sken. 
Det har jag saknat!
En ridtur blev det också, lite jobb på ridbanan för magfläsket, gött!


Faktiskt så känns det ibland som om jag skulle kunna bo nånstans snart, slippa bära alla mina prylar ut i bilen, in nånstans, ut i bilen igen o in nån annanstans.
Sometimes känner jag mig supertrött på allt konkande, speciellt om morgnarna varje gång jag byter mitt "tillfälliga hem". 
Typ i morse.....massor av prylar...Emil slöt jobbet för 3 veckors semester idag - GRATTIS till första semestern!- o han skulle ha röj hemma i "min" sovsoffa o sen inte gå upp klockan halv 7 som vanligt (fattar du varför???)...så, morsan åkte ut...räddad av min bror som inte har semester ännu....blir det nu luftmadrass några dagar....innan ...ja, who knows vad som händer då...



I 2 dagar nu har vi stått mestadels dubbelvikta o dragit ogäs i ett bamsebetförsök med 330 rutor (parceller).....idag var vi 8 stycken, så VI BLEV KLARA! 
Den sista timmen blev det blött...stora, svarta moln delade villigt med sig av alla sina droppar o gjorde den redan förblåsta frillan coolt lockig också.
Å jag som inte är ett koskrälle vände bort den sendragande rumpan från regnet för att kunna sitta i bilen hem utan att va alltför blöt.
Måtte man få en snygg rumpa av allt detta slitet, i dubbelvikt ställning så allt ont i ryggen kan föra nåt gott med sig.
(Rusade sen uppför St Hans backar tre gånger när jag kom till bror min....de har ju en våg som ska beträdas på fredag....kände att det var läge att kuta lite....fast sista metrarna uppför med språng den tredje gången gick lite segt...måste jag erkänna)



Detta är en tredjedel av försöket....ser du bliarna längst bort?



Vi som hade skor var ungefär så här blöta om byxbenen på hemvägen.





Idag var det Dans sista dag o han (hade lockat oss med fika...när vi var klara....) bjöd på nån kaka med glacyr på, som troligtvis innehåll en aning eller snarare flera aaaaaningar socker, så det blev en apelsin o ett halvt knäckebröd för min del, samt svart te utan socker...hrm...medan de andra tog om några gånger, mina bitar också visst.


Känner mig stolt över att jag inte fallit för frestelsen en enda gång hittllis,trots att den där lille på axeln försökt några gånger.....men sitt babbel, har inte lyssnat på det örat.
Ser verkligen fram emot att komma i mina kläder igen! 


Det är verkligen härligt att jag verkar fixa det den här gången, tja verkar fixa är en underdrift, klart jag fixar det!


Idag har jag bestämt vad jag ska få smaka på när jag får mumsa choklad den första augusti.
Mörk choklad med lakrissmak...jag höll i den idag för att känna lite hur den kändes, typ hur tung den var o om den kanske möjligen luktade något genom allt förbaskat folie o papper de bäddat in den i, men icke!
La sen snällt tillbaks den i hyllan igen.....just in case...att nåt långt finger, en mörk natt, skulle göra ett inbrottsförsök o DET vill jag  verkligen inte va med om!


Idag är jag tacksam över min blivade snygga rumpa, 
att vi är klara med vansinnesbetrensandet,
att min äldste son Rasmus ringde mitt i allt idag....det händer inte varje dag minsann!


Wolfies tips: Nu när det är semestertider, gör något du skjutit upp länge, som får dig att växa (inte på tjocken   ;O) ...med stolthet....o glädje att du lyckats med något riktigt bra!
Det stärker dig o din självkänska o det är en superbra investering i dig själv!
INVESTERA MERA, fniss...<3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar