torsdag 19 juli 2012

Vildblomster, kotte o skyfall hela dan.Gästbloggare sökes!


Min gravida svägerska fick en vildblomster bukett på sin födelsedag!

Gräsfröhöet som ska tröskas hade legat i regnet länge o behövde ett försiktigt lyft för att "torka" lite innan nästa skur....hrm..



Dalby ligger högt o utsikten är verkligen fantastisk!


När vi anlände till Fleninge för femtioelfte gången....på några veckor....gick det en snubbe rakt ut bland åkerbönorna o en kvinna längre fram...vi fantsierade en stund om de kunde va sabotörer, som skulle sabba vårt försök, eller kanske nåt ännu värre....???
Oups, det visade sig att de var från SLU o var ute o kollade flyghavre mm för att åkerbönorna skulle bli godkända som utsäde....


Så här mycket har åkerbönorna växt sen vi knöt det blå bandet i toppen för typ 2 veckor sen...tur ungarna inte har den farten...


...att gå där är som att gå i en  djungel...



Sen bar det av till en ny syssla, att mäta grödor, raps stod först på programmet...hur långa är själkarna i varje ruta???

Min brors nya lya i Dalby!
Inflyttning den 15 augusti....så, 2:a i Lund till salu i Sofiaparken!



Kotte väntade när vi kom tillbaks...sötnos, han fick några klappar...



Idag har jag varit runt på egen hand bland en massa fina gods o gårdar.






Gästis i Fleninge till salu! supercoolt hus väntar på krögare!


Idag tyckte alla änglar däruppe visst att jag var skitig!
 De har överöst mig med skurar hela dan, till o med på min ränna-runt-i-Lund-o motionera-runda!
Här fick jag vackra blixtar också, samt ett öronbedövade dån av åskan!




Vägbanan fylldes med massor av vatten o trafiken sniglade sig fram i skyfallet!


Jag pratade med min vän Inger the Coach igår...jajaja, pratade på Facebook, o frågade henne om hon ville gästblogga hos mig...??
Det ville hon. Superkul! 
Känner du nån eller kanske du själv bloggar o vill va med på en sommarsida här hos mig???...hör av dig på nåt sätt så fixar vi det!
Kul för läsarna med nån annans syn på livet...o vinkel på ditten o datten...


Idag är jag tacksam över att: en nära vän nu fått mycket bättre självkänsla o blivit kvitt något som var oönskat, tack var små vita homeopatpiller, HURRA!
det snart bara kan bli soligare väder nu,
det är fredag imorgon! Yiehaaaaa!!!


Wolfies tips: idag har jag varit aningen irriterad på att allt strulade, inga stickor vid rutorna, knasiga vägbeskrivningar o idel dyngsura papper som skulle skrivas på med kulspetspenna.....varje gång jag morrat till har jag fått en knäpp på nosen....när jag kommer i obalans, bör jag direkt balansera upp med något bra o trevligt o det funkar....prova själv när livet strular....väger vågskålen över på minussidan???
 fyll på med nåt på plussidan...en härlig tanke på nån eller nåt, en bra låt, ett gött minne, eller en söt nectarin - DU VÄLJER VAG SOM GER DIG BALANSEN TILLBAKS!
                                                   JUST DO IT!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar