fredag 13 juli 2012

Sockerkringlor, fetdigg o bebissnus

Landat i Ljungby hos Madde o Macke efter ett besök i Harlösa o ett i Fleninge.
I Harlösa körde vi lusräkningen i supertempo o jobbade mot regnet som med stora svarta moln med lång vit man närmade sig med stormens hastighet.....vi hann nästan...bli helt klara innan det började regna...
I Fleninge var det soligt mellan molnen som täckte 75% av himlen....
Läsplattan satt på laddning hela natten...i ena änden, men inte i väggen, så den dog efter 2 rutor...
Jag fick fixa det (vi skrev på små gula trästickor i fält som jag sen skrev in ) på Borgeby på eftermiddagen, då även barnbarnet anlände med sin mamma på 2 hjul med BMW:n.
Mamma skulle jobba o hivade ut barnet o en diger packning o försvann i ett rökmoln.


På vägen upp fetdiggade vi en massa bra låtar o dansade zumba i bilen, sittandes, allt för att leta fram några stackars magmuskler nånstans i fläsket     ;O)


Här i Ljungby, fanns det en liten en vecka gammal Elvira Lykke Paulina som jag burit omkring o snusat massor på.
Vi hamnade mitt i 12 åriga Fannys sockerkringelbak, för att tjäna pengar till sitt ridläger.
Efter det blev det räkor med morots- o gurkstavar, melon, äpplen o päron, vitlöksbröd o massor av mums.
Fanny, Linus o Clara hjulade av sig maten på gräsmattan o spelade lite fotboll....
Så himla skönt när barnen bara finner varann direkt o inget krångel med vem  som o hur som...ska eller får ditt eller datt.


Inte så ofta vi är här men vi tar alltid vid där vi slöt sist. 
Min dåvarande sambo dansade på deras bröllop o jag hade Clara, så hon fick en fin klänning o fjäder i håret, då brudparet valt att gifta sig indianskt, utomhus.
Vi blev inbjudna på festen o stannade nästan till sist o sen dess har vi varit goda vänner.


Clara o jag ska ha en myshelg o hitta på hemliga bus, utan mamma.....Clara är som mina ungar en superbrud att ha med sig, utan sin mamma.


Kamerakabeln kom inte med så du får klara dig utan bilder idag, gilla läget helt enkelt.
Tränar på det varje dag, att saker inte blir som jag tänkt eller önskar.
Oftast blir det ju en bra lösning med tiden.
Igår misströstade jag ganska mycket, kändes som om jag snart inte har nån stans att bo, då alla ska ha semester o inget går framåt mot mitt mål.....


Tittade ut från bilen rakt ut på parkeringen o fick se nåt som glänste.
Det var ett mynt...tar alltid upp mynt då de är mina turpengar....o kan du gissa vad det var för ett mynt.
Jodå, en dime, från USA, jag blev varm i hjärtat o tog det som ett tecken på att inte tappa fotfästet. 
För hur ofta hittar man ett Amerikansk mynt på en parkering i Sofiaparken i Lund en helt vanlig torsdagskväll??? VA,va,va???




Idag är jag tacksam över att jag ska få rå om min trollunge en hel helg,
vi är hos goda vänner o har ätit gott, o fått en dos bebisssnusande.


Wolfies tips: träna i helgen o framöver då o då på att GILLA LÄGET när livet gäckar dig o inte går samma väg som du.
Man måste gilla läget gillalalala läget...!!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar