tisdag 31 juli 2012

Djurparkskul o Fiskets dag


 I söndags var lillskruttan o jag på Ystad djurpark.
Det första vi såg var två gojjor som vänslades rart med varann.
 

Modiga ungen studerar strutsen på nära håll.



 Värsta gulliga lilla åsneungen....
Minns ni min Torsten?  En mycket speciell bronskalkon som jag fraktade med mig till Lokrume på Gotland i min Peugot J5 från Skåne.

 

Här var det kamelmatning, mums ....



 Alpackorna var mjuka o goa men den ena blev sur o spottade Clara mitt i fejset!


 Jaktjuren var verkligen vacker i sin långa, fina päls.




Lite mat i magen efter ett dopp i polen, i värsta regnvädret som gjorde Clara till en darrande, blåläppad liten frostad tjej.


 Coolt att kånka ungen på ryggen, utan bärsele o allt....det gäller att hålla hårt i morsan minsann....

 Zebror o svarta svanar ser man inte varje dag!
Znyggingar!



Minishettisarna var väldans småttingsöta tyckte Clara.




 Tillbaks i Beddinge hamnade vi på Fiskets dag!
Där kunde man göra loppisfynd, köpa sill o vetebröd...

....samt kolla på motorsågsmannen som gjorde fantastiska konstverk......


......samt lyssna på dragspel.....

Idag är jag tacksam över att jag inte fick ryggskott i betåkern, det var nära.....

Wolfies tips: Lyssna på kroppen, den är klok o förståndig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar