onsdag 22 maj 2013

Forsande vatten o giftspindel i sängen


Två glada pojkar kom förbi o vi han prata en del om livet, innan de åter gav sig av mot Toronto. 
Långt hemifrån var de o hade redan hunnit glida 2000 miles...för o var exakt 3218.688km ;o)


Sen kom det in 2 andra MC glidare från CA. 
De åkte redan på lammskinn o med sin birdie där bak...



Detta glada gänget var från Nya Zeeland!
De hade varit i Sedona o inne i affären för 8 år sedan o ville kolla läget lite!
På sommaren kunde det skifta i temperatur där mellan 8 o 40 grader, beroende på vilket humör vädret var på!
Det är ett hälsomedvetet folk som lever där, till största delen utan bekämpningsmedel o gifter.


Oups, ett ras på Wilson, har dragit med sig staketet...de gillar taggtråd här....gör inte jag!
Men jag gillad döa träd.... ;o)
Förvånad, NÄHÄ, kunde väl tro det!


Vi blev polare på studs!



Kilade in om på Goodwill för att se om de fått in badlakan!
Handdukarna räcker inte runt mina massageklienter...o eftersom det inte finns nåt hav eller nån sjö finns det visst inga badlakan här heller.... ;o) eller nåt...
MEN - ajajaj, hittade ett kamerastativ till min kommande didigala systemkamera, lika bra börja nånstans....FridaSmåttan, det får du nytta av när du kommer hit snart!
65 spänn, kunde inte motstå!



Parkeringen där vi brukar hålla när vi rastar oss i Cottonwood var superjättestängd o en massa arbetare flummade omkring där....av nån anledning...säker bra....men inte för oss....så fortsatte vägen upp mot Jerome o letade....o hittade en väg till höger som ledde till ett vattendrag....samma som passerar Trishs ranch tror jag.
Den första vi mötte, kacklande i en buske var den här förrymda tuppenuppen som spankulerade omkring o hade det gött i solen.


Vanilla är superhåröm o man får inte borsta henne runt svansen så där hade det blivit några tovor...o jag inhandlade en annan borste för att reda ut eländet...men det blev en fight utan like!
Hon var halvt hysterisk på mig o jag tog det så försiktigt jag kunde i den rödbruna sanden, som snart var över allt o min hund var inte längre vit nånstans!
Jag fick ge mig tillslut för att inte helt skrämma vetter ur den stackaren o vi gick ner till vattnet för att sanera oss.

Den här växten är inte snäll mot djur.
De vassa topparna bryts av o har typ hullingar som äter sig in i huden o ibland får man avliva hunden om man inte är uppmärksam då de går helt in i kroppen o orsakar stora skador...Trish berättade....hu



WAO, jättefint var det!


Ett ljuvligt porlande hördes på avstånd....rogivande o mysigt!


Här tilltog bruset men det var fortfarande väldig härligt att bara stå där o lyssna till vattnets framfart yvarr stock o stain!





På våren lär det vara massor av vatten upp hit..


Gissar att Mrs and Mrs Beaver har gjort en ansats att bygga hus här men inte riktigt nått  det målet!


Härligt med solens strålar som letar sig genom grenverket i kvällningen.


Den svettiga magen behövde visst lite svalka...mer skitig än svettig just idag tror jag..


Det blev en stunds meditation med affirmation o visualisering o allt det där jag gör dagligen för att nå mina mål!


Medan den ystra Vaniljen som nu glömt bort den hemska rykten nyss, rusade fram o tillbaks med sin ganska blöta kropp som värsta Timon o Pumbajakten på sig själv....
Fullllllll rulllllle.....HAKUNA MATATA...o lyckligt skitig o blöt!


Sen en kort hundmeditation i total stillhet...undar vad hon visualiserar....ett stort saftigt o  köttigt ben kanske...


Mycket av allt...Vanilj, blöt, skitig o lycklig!


En minipippifågel jagade flugor vid vattenytan, sittandes på en supertunn liten gren, just över vattenytan..



Äntligen hittade vi en stig....som skulle ta oss tillbaka...o ett fantastiskt familjeträd!


Den stolte fadern bak till vänster, modern till höger o barnet i framkant till vänster...vilken fin familj!
Jag hade ingen tobak med mig att lägga där så min kärlek o vördnad fick bli i form av en trädkyss!



Det sträckte sina grenar långt upp emot solen o himlen


Solen på väg ner igen...har inte riktigt förlikat mig med dessa tidiga kvällar ....det är ju så varmt!


Här kunde man välja högt hinder eller lägre hinder..


Vi valde lägre..


En fin gammal boning åt många!



Ojojoj, redan kväller..


Myrorna var inte riktigt klara för dagen!


Vägen dit var....INTE asfalterad o I N T E   J Ä M N    A L L S !




Man kan skymta min Redda Rocks bort emot Sedona!


Min pojkar som skulle varit först hamnade här....o nu har intenet lagt av flera kvällar så...de får va kvar här...jag har redan hunnit med ett nytt roligt äventyr ikväll...det får du snart veta mer om!

Idag är jag tacksam över att kvällen slutade helt underbart...då jag blivit väl hårt ansatt av min "nya" massagechef som vet precis hur hon vill ha det o så ska det va...även om jag inte fått någon instruktion om detta...kanske början på nåt mycket bra...
samt att jag varit uppe 5 minuter från min säng i morse när jag hittade en brown recluse (giftspindeln som biter med växande gangränsår som följd) spatserandes omkring helt obekymtat - I MIN SÄNG!!!
Har redan kastat ut ett antal från mitt rum o två bor i taket över mig...hrm

Wolfies tips: pussa ett träd nästa gång du är i skogen...det du känner speciellt för...känns bra ska du veta, men DU måste pröva själv för att känna den känslan! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar