onsdag 29 maj 2013

Horsebackriding o West Fork hike


Kan va så att detta (denna där Charlie) är en av alla mina Bosses, denna mer av en cowboysarboss....har hängt där en del o hjälpt till...så får jag ju rida....matar, vattnar, sadlar o rider med turister...


Mycket oskrivna cowboyregler är det....rör inte min...hatt tex...osv, faaast det gäller visst inte alla delar på dem...språket är "friskt" o softskins (lenhudade) hade inte trivts där... ;o)


Kerstinininin.messade o frågade om jag jobbade på tisdagen...vilket jag inte skulle....hon bjöd mig att haka på hennes yogagrupp, tyckte de kunde kanske ha en "lugnande" inverkan på Yrväder....faaaaast ...vet inte rikitgt hur det gick med det.. ;o) fråga henne, eller kanske kommer det nån kommentar....på FB..


Var uppe halva natten ...efter en mycket sen ankomst, då det var en månskensritt först...o fixade sallad, frukt, nötter, plåster,cerat, solkräm,  eteriska oljor, homeopatpiller för div oförutsedda händelser o limevatten lagomiga stora flaskor...mm


West Fork, halvvägs upp genom Oak Creek....skulle ta dryga två timmar dit...till det var dags att vända..
Har visst varit filminspelning här...med div celebriteter..


...typ här..


Hela hiken var perfekt tempererad mest i skuggan o solkrämen på nosen kunde jag sparat på
...överhängsberg...Vaniljtak!


Höga berg o nerrasade jättar..


Åtskilliga korsande av the river blev det, på varierande underlag...
"huvvesaken en håller se törr om föttera"....o så blev det!


Den ovita, mer svartröda lilla räven har lärt sig av sin mammavarg att klättra o balansera är lajbans...


OSKAPLIT!




Rävens magsvettning blev mycket kort under dagen då baden duggade tätt...


Vårfloden hade bjudit på en simtur, glada vi INTE var där då!


Otaliga, unika formationer ..troligen skapade av vattnet


Den otroliga sprängkraften i rötterna gjorde slag i saken, eller hål i stenen...
o rotade sig!


Lika amazing varje gång, hur kan dessa stora träd växa i det stenhårda berget, med 3 gruskorn som grogrund???


Någon duktig vävare har byggt sig en liten by här


Speciella ras, kuliga formationer, minst tre likadana, undrar hur det lät då...mitt i raset??


Här är ett lite mindre uppsamlingsställe för allt bråte som de framforsande vattenmassorna fört med sig uppifrån berget...från början Flagstaff....en knapp timme norrut


Här ett skaplit YYYYLLLLL som ekade mellan väggarna...fick lite kommentarer längs vägen sen...alla positiva även denna gång!


Nån slags mistel



Kerstinininin kastade sig snällt på marken på min önskan om en cool underifrånbild...




OJ, direkt såg jag den PERKEKTA BILDEN, medan Kerstininin tvekade...men tog snällt foto så jag skulle komma snabbt ner igen ;o)


Ser du övergångsstället, fniss ?
Åtminstone ingen trafik..


Å så lite poledance på det!I skydd av en en rockande bamze!


På ett antal ställen längs vägen....mirakel igen...träd har ju alltid många fallmöjligheter, givetvis beroende på väder o vind, men åtskilliga träd, låg helt perfekt uppfångade i något annat träds armar, som i en klyka..coolt..


Fler klätterchanser.. YIIIEEHAAAA!




Förundrad över allt det vackra!


Inte helt lätt hinna fånga en orm på bild men en del av den iaf...


Här var det aningen slipprigt o det gällde att va försiktig om man inte ville åka i plurret.


Mera balansövning..


Ibland hade de skapat underättande stenar...som trappor


Hur kan det bara bli såhär??



En nertrillad plutt!


Ansikten o figurer överallt som vanilgt!


MÅÅÅÅL!
Kerstin drog iväg en bit i vattnet o kollade läget!



En vaniljkompis var leksugen o det gick vilt till



Den här raringen fick jag av Kerstin, snällt va?


En pusstund innan det var dags att vända tillbaka samma väg..


Ibland var det lååångt ner..


Sandiga stigar...ökade på motionen ;o)


Här hade flodbädden ett träduppsamlingsheat från ovandär...när det var rusning i vår...
o förra våren kan man tro...kanske fler ;o) vårar




Det krävdes 4 bilder efter varann för att få med allt.....MYCKET VAR DET!


Växter med luftrötter...myyyste med mossssan på bergväggen



FRIDFULLT!


Special...feeling....ser du??


Vindruvor mitt i allt


En "lian" tjock som en trädstam hade kastat sig över trädet o ner igen


En perfekt bro när det finns vatten här, å självplacerad dessutom


Ytterligare ett kontverk...



På andra sidan hittade Kerstin en liten, större kanske man borde säga....kompisssss..jämför med min armbåge på andra sidan stenen....hon offrade sig o stod i vattnet o tog fotot...TACK!


Ideligen mötte vi Vaniljkompisar o tog ett busbrake!


Ett bamsestenblock, som tappats från ingenstans


På slutet massor av ormbunkar o en idegran


Den coola träbron blev avslutning på denna trevliga hike, tack för bjudamedmigett Kerstininininnnnn!


Sen raskt mot hästarna, när kloclan var halv 2 (vi började kl 8.30) o bära vatten till 13 hästar, innan ridturen med en familj med 4 barn...mycket trevligt!

Idag är jag tacksam för allt underbart jag sett, alla steg jag gått, hoppat, skuttat o alla ridturer ute i vildmarken i solnedgång o månsken, samt all go värme som omsluter mig varje dag!

Wolfies tips: gå på picknick...lååångt... o ta med matsäck, bra dojjor, kamera o ett glatt humör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar