måndag 13 maj 2013

Massa bus i G C med Emelie


Ja, så blev det då Grand Canyon igen! 
Denna gången med Emelie som var impad...o det är jag varje gång...ännu!


Nån dag ska jag ner på den trailen, man kunde se människor som små löss, ila omkring därnere...allra helst skulle jag vilja rida mula....så kommer det säkerligen att bli nån dag....vill du haka på så säg bara till...i lite mer god tid än jag brukar va ute...fråga Kerstin...


Med 14 gångers förstoring blir det såhär...ser du dem?


Lite info...


Nu ska du veta att allt strulat flera dar, så bilderna ville inte laddas upp alls igår o tog evigheter ikväll så klockan e redan ett på natten....o vi ska upp 6 o dra till Monument Valley o min lilla Hopisyster Roanna uppe på Second Mesa...hej o hå...sova va? När då?


En jättefågel flög över G C!


Fin naturlig ram!


Många mysiga grottor finns det där uppe


Vi gick mer än halva vägen o hade vansinnigt roligt, skratt kramp mest hela dan o galna bilder blev det, just 4 U!


Den gamla klassikern håller i alla lägen!


Möjligheten till bendingel med hisnande utsikt är oändlig här!


Moteld ute på kanten..


Colorado river, massa power, där skulle jag inte vilja va i en båt!


 Bilderna hoppar hit o dit, vågar inte bråka...på vägen upp stannade vi på marknaden o hälsade på min andra syster Merle, som nu varit i mitt homeopatiska våld sen i påskas o hon är överlycklig ....så mycket gladare, tar i tu med saker, orkar o skrattar igen!


Min Belgiske gentleman i skinnaffären i Flagstaff blev mer än glad över att jag var tillbaks, o med ännu en bra kund!


Vi hinner aldrig äta annat än i farten!
Här tyglar Myrvälder Mustangen medan hon mumsar i sig en medhavd sprouted, organic homemade wrap med grönsaker o raw falafel!


Här finns alla tribes som levt (vissa bor ännu här) i o runt Grand Canyon


Allt är minst lika vackert som vanligt, eller kanske ännu vackrare, mer grönska..



 
Vi parkerade bredvid den här folkabussen som hade ett tydligt mål i sikte!



Sist jag flög just här var det brrrrr så kallt!


Vi är av samma skrot o korn, märks det?


Med äventyr i blicken...



Låter som om ni e från Sverige, sa plötsligt en röst som tillhörde Troj, från Eslöv!
Han jobbade i Phoenix för 48 spänn i timmen före skatt...å de bara gnäller i Sverige över sina dåliga löner ungomarna, sa han o ruskade på huvudet!
Vi bytte tel nummer o han lovade höra av sig när han kom till Sedona.



Kolla, är det inte vackert?




Luften var underbart varm o precis lagom!


Tjolahoppppp!



Hur många skratt vi hann med vet jag inte men massssssor....blev det...



Det är en galet härlig o fri känsla att hoppa där ute på kanten!


Man får inte ramla ner...det är apselut förbjudet!


Härifrån såg man rakt ner på botten, 2km o det hisnade lite i magen att sitta där, samtidigt som det var.....AMAZING!



Syns det att jag njuter o är fullt tillfreds med livet??


                                                                     Love U!
                                                    From both of us to all of U!




Sista skuttet vid Hermits Rest där alla bussar vänder!


Tur jag är vigare än ett kylskåp, mycket knasiga övningar blir det när man e två som ska ta entertainande foton för att roa sina bloggläsare till max!


Den gamla tjusiga souvenirbutiken med sina fantastiska öppna spisar!


Min nya roliga kortlek var med o jag passade på att ställa lite frågor o få lite kryptiska svar i den fina,stämningsfulla miljön.


Lite knas o bus innan bussen skulle ta oss tillbaks!


Å tack för den här gången!



Min nya träiga frilla!


En varg full av bus...


Emelie o jag är jämngamla ;o) trots att jag kunde varit hennes morsa...hon är i samma ålder som min äldsat dotter, men känns mer som en yngre syrra...


Tack för att du hängde med mig till G C än en gång, o aj pråmiss joo, det är inte den sista!

Idag är jag tacksam över allt underbart jag sett, alla klättringar jag gjort, alla skrattkramper jag haft o att jag fått en ny syster/dotter!

Wolfies tips: lek mer, skratta ofta o va inte så himla "vuxen" jämt! ;o)
                 Livet är för kort för att inte levas till max o va lycklig varje dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar