torsdag 9 maj 2013

Hattband, nyckelhållare o rumptämjare


En man kom in idag o ville ha trixat fast ett fint gammalt silverhattband på en slags hatt gjord av nåt oljerocksliknande material...så det fick han!
Jag gjorde så gott jag kunde så det inte skulle synas för mycket....o när han hämtade den undrade han om den inte va klar...???
Han kunde inte se att hattbandet alls var fastsytt, så han var helnöjd!
Pekade o visade sin fru att han inte kunde se var det satt fast!


Förra veckan frågade 2 kunder efter nyckelhållare...så ...jag gav mig på det projektet..o det blev ganska bra!




Ska bara dit en tryck knapp nu!


Det blev tidig hike idag...klockan var bara kvart över 6 när jag gav mig av uppåt en ny trail, bredvid den jag slitit på nu några dagar...
Kerstin, vad heter nu den till höger om den vi gick?


Helt nya vyer känns det som, fast det är samma berg, men när man kommer närmare o solen kommer från ett annat håll ser de annorlunda ut!


Kolla själv!


Sånna här utväxter kan duktiga hantverkare göra skålar av har jag sett i Sverige...o på ön.


Pallade inte, hade fått sig en knäck o gav upp o föll som en ....njaeä, inte fura men ...föll i alla fall!


Undrar hur högt upp man kan komma där borta...utan rep??


Nu ser du att det är som en smal kam...från detta hållet...


Förstår du nu vad jag menar? 
Härifrån kan man inte tro det är samma Red Rock som när jag först kom på parkeringen...


MAGNIFICENT!


Så här på lite håll, kanske inte du ser vad jag såg i verkligheten..


Hon liknar en ståtlig, vaktande GUDINNA!


Fullt av individer från alla håll o vinklar...om man kollar noga!


Ett ansikte i hakan på stora fejset!


Twisted sister!


Baksidan av denna skapelse, som nu inte alls är lik sig mer... är grön av mossa mot norr...


Det var mycket längre väg upp till den här toppen...tog nog 50 minuter med alla fotostopp ;o)


Titta noga!
Vad ser du från det här hållet??


Den förut så enkla vägen började nu bli en riktig rumptämjare, gött det! ;o)


Jag förundras ofta över hur i alla sina dar ett helt träd, om än litet, kan växa direkt i berget???


OSKAPLIT!
Ett skitabra Gotländskt ord, bra till så gott som ALLT som ska uttryckas kraftfullt!


En annan lite mindre överlevare..


Nu, nu, nu längtar vaderna upp till toppen..


Solen sjunker allt lägre o kastar nu sina skuggor över dalen


Ännu en annan känsla när man ser hela "Rocken" med fot o allt..


Yes, sistan nu då!


Äntligen fick vi se solen!
Vaderna jublade!


En helt ny vy bredde ut sig häruppe, platt o gräsbevuxen!


I solnedgången blir man effektivt av med alla extrakilon o ser lååång o smaaaal ut!



Många träd hade brunnit, kanske åskan slagit i detta trädet ??


Hittade en rumpvänlig sten, satte mig ner o mediterade lite o kollade åt vänster..


....rakt fram...


 ...åt höger..


å slutligen aningen snett bak åt höger, där solen nu började flämta trött..


Tomtar på loftet finns det ju i Sverige, men här finns de i bergen!


Dags att ta farväl o bege sig tillbaks...den aningen längre vägen...


Hittade nåt liknande Förgätmigej på vägen ner..


Plötsligt såg jag några jag inte uppmärksammat på vägen upp..de bar nåt på sina huvuden o stod som i ring....ser du dem? ...på platån mellan bergen!


Ett moln vilar sig trött mot berget!


Kvällningen kryper närmare o den rosa färgen vittnar om...att det snart är mörkt häruppe!


Här sitter han med sin lustiga lilla mössa o en växt i knäet o spanar, som han gjort i många år nu!

Idag är jag tacksam över att jag har en galet, frisk o piggelin kropp som galant tar sig fram yvet stock o stain utan minsta träningsvärk nånsin....visst kommer det ett o annt flås utdundrandes på de brantaste partierna i uppförslut MEN ...TACKSAM över min glada kropp, som känner, ser, hör luktar o upplever ALLT DETTA SAGOLIKA !!!
Den tar mig snällt överallt, i ljus som i mörker o utan att protestera i form av smärta eller   haltande!

Wolfies tips: rör dig alltid lite mer än vad du kan, så du "håller skärpan i kroppen"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar