onsdag 8 maj 2013

Harmonica (on the) Rocks!


Igår hörde en väns vän av sig. 
Minns du Samantha...min AlaskaSis, som jag mötte vid fullmåneceremonin at Lo-Lo-Mai?
Hon hade sagt till Daniel, en snubbe hon nyss träffat att han måste bara träffa mig innan han drog...
SÅ, med tanke på att han skulle dra imorgoneftermiddag.. kändes ikväll, som en ruskigt "i-sista-minuten-träff" som en lysande idé!
Vi träffades utanför New Frontiers och åkte gemensamt upp till Wilson...där han faktiskt aldrig hade varit...
Han började med att bjuda på nypeelade , groddade mandlar...nyttigt o mumzigt minsann!


Vi flåsade upp på toppen o la ut filten o sen plockade han fram sitt harmonica case!
Stora o små i alla tonarter fanns det att välja på!
På vägen upp hade han berättat att han drogs till Hawaii...lustigt, precis som Benjamin som jag besökte förra veckan...han skulle också bara dra dit utan nån koll på nåt, typ göra en Myrvälder haha!


Han började spela o skapade musiken undertiden....det ljöd mäktigt däruppe o för övrigt var det nästan inga ljud däruppe idag mer än en woody woodpecker som trummade på nåt torrträd emellanåt, som en extra krydda till hans skapande!
Han kom enbart hit ner för att hon sagt att vi bara måste träffas innan han drog o han skulle spela munspel o han skulle be mig sjunga den sången jag sjöng på fullmåneträffen Gunatt, siv gutt, på Gutamål...så så blev det!


Passade på att ta lite coola bilder o önskar det hade gått att ladda upp lite av hans musik!



Himlen var fantastiskt vacker o allt var både helt lugnt o alldeles tyst däruppe ikväll....


Vi var väldigt lika till sättet o han var lätt att kommunicera med...hade beställt en kortlek från Italien som han bett skulle komma innan han drog o den kom idag...en sorts Inuitiva kort!
Han hade med dem upp o vi började lajja lite med dem..


Munspels väskan fick bli "kortbord"
Han blandade ,kuperade o drog ett kort från ena halvan av leken som hade ett visst syfte o ett från den andra...som hade ett annat..



Så här såg mitt kort ut...


Baksidan hade ett fint mönster...


Regn ska visst vara på ingång, o det kom tre droppar redan igårkväll..men vackert var det!


Mitt nästa kort såg ut såhär o handlade om kvinnlighet!


Energin förändras hela tiden däruppe efter ljuset!
Tystnaden o munspelets vibration o ett o annat skall från Vanilla som hörde nåt ljud, ekade mellan rocksen...som en cool bakgrundseffekt!


Igår gjorde jag en dundertabbe!
Glömde min fina, blå glasvatten flaska i frysen så botten frös av!!!
INTE BRA ALLS!
Så jag fick köpa en ny idag o DÄR på Chocolate Tree fanns en kortlek, som var/blev min...o den var vår nästa leksak en stund, medan mörktert tätnade runt oss...


De svarade tydligt på min fråga!, Båda korten!




Daniel spelade en kvällstruddelutt till innan vi insåg att nu var det vekligen dags att kila ner då, mörkret förlänge sen blivit alldeles för mörkt...för att va kvar däruppe, utan lampa!


PÅ vägen ner tvärstannade han plötsligt o kände att han ville spela en sång för det här gamla, "intemersåjättelevandemenfina" trädet!
Han hivade upp ett munspel o det ljud fantastikt i mörkret!
Sen spelade han hela vägen ner....coolt, nästan bäckmörkt o accompanjerad av munspel....vilken härlig o häftig känsla...


Det blev en avslutande middag på en Mexicansk sylta...i Sedona...mumsigt o trevligt!


Med tillhörande kaktussallad!
Vi kollade upp Gotland på mobilen o Myrvälder medan vi käkade..
Vi "pååterseendekramades" o jag lyckönskade honom ....ett spännande äventyr... han drog till Flagstaff för att packa...inte alls sent, i perfekt Myrväldertid haha
Har en känsla av att hans kvinna...finns där... ;o) hans X flickvän hade sagt samma sak till honom igår...

Today I´m grateful over: My Sis Samantha who told this man to come and see me before he took off to Hawaii...for a while...nobody knows how long he´s gonna stay!
...I had a wonderful evening! Thanks Daniel!!!
Thanks Samantha!

Wolfies tips: gör nåt alldles oplanerat o härligt i helgen...NJUUUUT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar