fredag 17 maj 2013

Väskreparation o solskenshistoria


Igår kom det in en man med en bag som var lika gammal som han..dvs...ca: 55+ och han ville ha reparerat väskan...som var vääälanvänd o sönder på vissa ställen...kunde jag fixa den???
APSELUT, kunde jag det!..sa jag...tomorrow...fixar jag det!

Sen var det en kvinna vars mormor kom från Sverige inne o shoppade lite..


Sagt o gjort...jag gjorde en grundlig undersökning imorse.. urin- o blodprov, vävnadstest o skinnhållighet..."ellar jaja nåt ditåt"...


Vänstra handtaget var helt av så det blev först en limning, härligt med lite "limdroger" direkt när man sätter igång....;o)...sen har/är man kul hela dan...


Lite tape om tången för att inte sabba nålen,så var det bara att hamra/trycka igenom nålen med en hammare eller tång.. o sen dra ut den på andra sidan med tången...i lite drygt 2.5 h....med många, många avbrott, som fick räknas bort, då kunder frågade saker o shoppade loss..o som vanligt, frågade efter vägen...jag börjar bli en hejjare på vägbeskrivningar nu...kvinnan från Sverige, haha


NU en solskenshistoria: De här glada turturduvorna kom in o kärleksenergi började bubbla omkring i affären, mer än min haha....o vi hade mer än skojsigt när de klädde ut sig o jag plockade ner rockar från taket att föreveiga dem i under många glada skratt....
De fick syn på min vargbh/bikini o han ville genast fotta henne i den också...

Först sa han att de varit gifta i 20 år, o skrattade....vilket verkade troligt, men hon ville gärna berätta hela sanningen...
VET DU WOLFIE, SÅ HÄR VAR DET PÅ RIKTIGT, SA HON:
När vi var 16, 17 år så hängde vi jämt o hade superkul, skrattade o kunde prata om allt...
o han sa att han älskade henne ...men hon var mer hans kompis o sa en dag att hon träffat en 21 årig cowboy MED BOOTS!
Så...hon drog till Toronto..tror jag det var...så himla många i affären som berättar var de är från, så ibland mixar jag lite vilt, haha

Whatever, hans polare sa till honom i fjol..att han borde söka upp henne..du pratar ju alltid jämt om henne...
Han visste inte alls var hon bodde o vad hon hette i eftenamn, men lyckades hitta hennes mamma.
Minns du mig, frågade han?
Efter lite övertygade bevisning, fick han så äntligen tag på henne o betlade en flygbiljett hit ...så hon säkert skulle komma....
Å, allt var som förr...de bara fortsatte att ha så där himla mysigt som för länge sen...o han sa: Jag är mer kär i henne än hon i mig...o hon skrattade...o de var bara hur mysiga som helst!
Jag gav dem tipset att gå in på you tube o kolla Lioras Twinflame länkar...
Sa också åt henne: 
- Låt honom nu inte vänta längre, han gör ju ALLT o är GALEN I DIG!
Jo, sa hon, jag vet, I know, I know....

De tackade så väldigt mycket för allt kul vi haft en stund o lovade återkomma!
Sen kom de tillbaks o ville ha en bild på mig, haha..



Sådär ja, nu börjar det bli en användbar bag again!



Han var så himla glad mannen...o sa att nu kunde han använda sin fina väska många år till!

Sen kom det in en kvinna som varit o handlat av mig förut..o hon mumlade nåt om att mannen var arg...o sen kom hela historien om hur han behandlade henne!
Hu, hu, hu....jag uppmuntarde henne att börja respektera sig själv, tala från sitt hjärta o sina känslor o om han inte kunde respektera hennes ord o ändrade sig...
Då måste du överväga att lämna honom...var mitt råd...ingen ska behöva ta skit...eller kuvas...
Jo, hon visste men hade inget, han hade allt, alla pengar, hus, ALLT..men hon visste...men inte hur det skulle gå till...
Jag gav henne bilden av hur hon skulle stå stolt som ett träd med stadiga rötter, rak o fin stam o en enorm krona upp i kosmos...o hon gillade den idén...sen hämtade jag lite rose..eterisk olja o duttade på hennes handleder...
Berättade för henne att ros hjälper oss att älska oss själv!
Hon sniffade o himlade med ögonen o berättade med strålande blick att hon nyss varit i en affär med kristaller....o innan hon gick hade kvinnan där gett henne en opal...o så nu du ...sa hon, JA, JAG VET VAD JAG MÅSTE GÖRA!
Hon började gråta o kramade mig o sen försvann hon ut till den väntande arge mannen!

Den ständigt glade UPS mannen kom mer två lådor med varor, en med 95 bälten som tog restan av dan att sortera o märka....så...dan slutade 8 ...sen drog jag till Trish med lite stålar o alla kvitton, papper o allt mojs...min hjärna är ännu i bran efter alla förvirrande siffror...INTE MIN GREJ!

Idag är jag tacksam över alla goa människor jag träffar jämt,
all känslor jag känner, '
samt att jag bor i det landet som jag önskar med sol o värme jag njuter enormt av varje dag!

Wolfies tips: lägg märke till alla dofter en dag, vad tilltalar dig o på vilket sätt påverkar de dig!? 




Som avslutning: Den här låten spelade vi i den vita Mustangen när vi körde uppe genom det fantastiska Redrocks beströdda Kanyenta/ monument Valley o det var verkligen så det kändes...
Det är nu som livet är mitt, jag har fått en stund här på jorden...
min längtan har fört mig hit...det jag saknat o det jag fått...
Det är ändå vägen jag valt, med förtröstan långt bortom orden..
som har visat en liten bit..av en himmel jag aldrig nått...
Jag vill känna att jag lever....all den tid jag har...
...ska jag leva som jag vill..
Jag vill känna att jag lever...veta att jag räcker till!

Jag har aldrig glömt vem jag var,jag har bara låtit det sova...
Kanske hade jag inget val, bara viljan att finnas kvar..
JAG VILL LEVA LYCKLIG FÖR ATT JAG ÄR JAG!
....kunna vara stark o fri
...se hur natten går mot dag
jag är här o mitt liv är bara mitt
 å den himmel jag trodde fanns, ska jag hitta där nånstans..
JAG VILL KÄNNA ATT JAG LEEEEVT MIIIITTT    LIIIIIIVVVVV! <3<3<3

Denna sången vill jag nu o här också tillägna kvinnan i affären idag, för att skänka henne styrka att stå på sig, respektera sig själv o kraft att förändra sitt liv till det bättre!

Skicka gärna en styrketanke om hennes blomning till att LEVA SITT LIV, I KÄRLEK O FRID!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar